Postnord-personal jonglerar, kastar och leker med paket

Permalänk
Medlem

Postnord-personal jonglerar, kastar och leker med paket

Är det så man hanterar paket? Alla borde sparkas omedelbart.

Edit: Innan någon drar upp ämnet. Vad samnytt.se är för site är helt ointressant. Det är helt oacceptabelt vad som görs av personalen. Att personalen är av annat urpsrung, är också helt ointressant. Hade varit lika oacceptabelt om det varit etniska svenskar.

Edit: Inte sett något om detta i "traditionell media". Varit i kontakt med Postnord men ingen respons.

Permalänk
Medlem

Var och när filmades detta?

Permalänk
Medlem

Finns så mycket att skriva men känner inte för att bli avstängd.

Så:

Gud va dålig hantering av paketen av personalen!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Var och när filmades detta?

Ingen aning, men man ser klart och tydligt att det är inne i en Postnord-terminal längre fram i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Är det så man hanterar paket? Alla borde sparkas omedelbart.
https://www.youtube.com/watch?v=fE1LURBC9Lw&t=3s

Edit: Innan någon drar upp ämnet. Vad samnytt.se är för site är helt ointressant. Det är helt oacceptabelt vad som görs av personalen. Att personalen är av annat urpsrung, är också helt ointressant. Hade varit lika oacceptabelt om det varit etniska svenskar.

Edit: Inte sett något om detta i "traditionell media". Varit i kontakt med Postnord men ingen respons.

Den där video kom för flera år sedan första gången, samtidigt med massa andra filmer om hur paketen blir behandlade.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Den där video kom för flera år sedan första gången, samtidigt med massa andra filmer om hur paketen blir behandlade.

Den duger säkert utmärkt för att väcka ilska fortfarande.

Permalänk
Medlem

Flera år gammal video presenterad som ny? Vad fan gör du på den skräphemsidan till att börja med?

Kan för övrigt göra en identisk film med en greenscreen och film från gamla posten.

Och om det hände, varför skulle man bedöma hela post nord utifrån två INDIVIDERs handlingar?

Fattar inte vad du vill med den här posten mer än att sprida obefogat hat.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag utgår från att alla paket hanteras så av alla paketförmedlare överallt. Man kan inte räkna med nåt annat, och man ser till att välja vilka varor man vill få levererade via såna tjänster därefter.

Det är precis samma med bagagehanteringen på flygplatser. Jag har sett det med egna ögon flera gånger (och då har jag ändå bara flugit nåt dussin gånger i mitt liv). Man kastar saker som om man är kulstötare som försöker sätta världsrekord.

Man ska väl inte acceptera, men man måste räkna med det. Det är så här det är.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Branschen fungerar så där och det blir bara värre (mängden paket som skickas ökar väldigt fort men tiderna och personalen är samma).
Kasta paket är standard sen många år, ibland ställer man hundratals kilo post på små paket utan att någon rör en min.

Skickar ni ett paket med någon av de stora bolagen så räkna med att det kastas några gånger innan det kommer fram (1-2 ggr per sortering).

Alla chefer vet om det, hela vägen till toppen.

Har jobbat i branschen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Flera år gammal video presenterad som ny? Vad fan gör du på den skräphemsidan till att börja med?

Kan för övrigt göra en identisk film med en greenscreen och film från gamla posten.

Och om det hände, varför skulle man bedöma hela post nord utifrån två INDIVIDERs handlingar?

Fattar inte vad du vill med den här posten mer än att sprida obefogat hat.

Greenscreen? Skräphemsida? Obefogat hat? ”Om det hände”?
Alltså sluta trolla

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Flera år gammal video presenterad som ny? Vad fan gör du på den skräphemsidan till att börja med?

Kan för övrigt göra en identisk film med en greenscreen och film från gamla posten.

Och om det hände, varför skulle man bedöma hela post nord utifrån två INDIVIDERs handlingar?

Fattar inte vad du vill med den här posten mer än att sprida obefogat hat.

Varför är det så att så fort man visar utlänningar i dålig dager så tycker någon att man sprider hat? Får man inte visa utländska personer som gör något dåligt utan att man får rasistkortet slängd upp i ansiktet direkt?
Jag är själv utlänning och vill bara säga att på grund av den attityden som du har så är SD näst största parti. Folk är rent ut sagt trötta på alla tillmälen man får efter sig så fort man säger något dåligt om det involverar en utlänning.

Jag skiter fullständigt i VEM det är som slänger och sparkar på paketen men de personerna borde sparkas.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

När jag jobbade på bygghandel så kom den en gång en bil från schenker och hämtade en pall med varor som skulle till en annan butik. Han hade lite dåligt med plats där bak i sin bil så han tog helt sonika sats med sin palltruck och tryckte undan alla paket på detta sätt. Jag stod bara och gapade.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Den där video kom för flera år sedan första gången, samtidigt med massa andra filmer om hur paketen blir behandlade.

Skrivet av xdrive:

Den duger säkert utmärkt för att väcka ilska fortfarande.

Skrivet av talonmas:

Flera år gammal video presenterad som ny? Vad fan gör du på den skräphemsidan till att börja med?

Kan för övrigt göra en identisk film med en greenscreen och film från gamla posten.

Och om det hände, varför skulle man bedöma hela post nord utifrån två INDIVIDERs handlingar?

Fattar inte vad du vill med den här posten mer än att sprida obefogat hat.

Vad är det som pekar på att den är flera år gammal? Den är livesänd på TikTok. Hur länge har tiktok varit poppis i Sverige? Max 1 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Hur länge har tiktok varit poppis i Sverige? Max 1 år?

Säkert 3-4 år minst.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Flera år gammal video presenterad som ny? Vad fan gör du på den skräphemsidan till att börja med?

Kan för övrigt göra en identisk film med en greenscreen och film från gamla posten.

Och om det hände, varför skulle man bedöma hela post nord utifrån två INDIVIDERs handlingar?

Fattar inte vad du vill med den här posten mer än att sprida obefogat hat.

För mig helt ny (finns dock en annan som är 5 år gammal på YT också), och hämtade faktiskt filmen på YT. Man kan faktiskt söka via där också. Men du kommer tro vad du vill, det vet jag efter ditt inlägg redan nu, du har bestämt dig.

Men alltså ser du inte hur korkat ditt inlägg är? Menar du att några icke etniska svenskar har fejkat filmen själv med greenscreen? Till vilket syfte?

Varför skulle man inte bedöma Postnord? Det är ju i grunden ett jävla skitföretag.

Sprida hat? På vilket sätt? Jag har inte hatat på något. Endast presenterat en film. Jag kontrollerar inte världen och kan inte rå för att några icke etniska svenskar i filmen beter sig helt oacceptabelt.

Du kanske ska anmäla YT istället då att plocka ner den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Säkert 3-4 år minst.

Okej, då är jag lite äldre än jag trodde

Men likt TS så hade inte jag heller sett denna video förut (innan jag första gången såg den för en månad sedan). Har sett andra gamla Postnordvandaliserarpaket-klipp däremot, det är bara att googla 'Postnord kastar paket'. Men tills någon som hävdar (@vinylens , @talonmas) att detta klipp skulle vara gammalt (äldre än i år) kan påvisa detta så kan vi avfärda det som BS

Det är ju inte så man helst önskar att sitt 4090 för 26k behandlas. Min åsikt hade varit densamma även om jag sett videon på svt, dn eller annan värdegrundscertifierad media.

Permalänk
Medlem

Fattar inte, vad är problemet?? Ett paket ska som minst klara ett fall från 2,5m, om jag inte minns fel för att vara på lägsta möjliga nivå av godkänd emballering. Det där såg inte ut att vara värre än så.

Största problemet där var väl i så fall skitmusiken de lyssnade högt på. Vete fasen om jag tycker det funkar på en arbetsplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raffeboy:

Fattar inte, vad är problemet?? Ett paket ska som minst klara ett fall från 2,5m, om jag inte minns fel för att vara på lägsta möjliga nivå av godkänd emballering.

I teorin, ja, men i verkligheten ser det inte så ofta ut så.

Dessutom kastas en del av paketen med stor kraft, och det motsvarar garanterat tiotals meters fall, omräknat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Branschen fungerar så där och det blir bara värre (mängden paket som skickas ökar väldigt fort men tiderna och personalen är samma).
Kasta paket är standard sen många år, ibland ställer man hundratals kilo post på små paket utan att någon rör en min.

Skickar ni ett paket med någon av de stora bolagen så räkna med att det kastas några gånger innan det kommer fram (1-2 ggr per sortering).

Alla chefer vet om det, hela vägen till toppen.

Har jobbat i branschen.

Ja, och fort ska det gå. Jag säger inte att man ska göra som de här tomtarna, men när jag kommit in som bemanning på ett stort företag i branschen har det gått undan att fylla lastbilarna.

Paketen (av olika storlek, väldigt olika) kommer på löpande band och/eller pall/släde och ska in i lastbilen antingen löst eller i vagnar. Dessa ska fyllas fort och högt. Självklart försöker man spela tetris och packa väl med stora paket i botten men det går inte alltid.

Småpaket är det många som "kastar frisbee" med

Är man för långsam kan man stå utan uppdrag (och lön) nästa dag.

De flesta gör sitt bästa. En del gör inte det.

Oavsett bör man packa väl.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

I teorin, ja, men i verkligheten ser det inte så ofta ut så.

Dessutom kastas en del av paketen med stor kraft, och det motsvarar garanterat tiotals meters fall, omräknat.

Om paketet inte stämmer överens med regelverket, så har ju någon gjort fel och måste lära sig packa korrekt. Vi kan ju inte förvänta oss att förarna ska behandla alla paket som äggskal.

Sedan kanske de här förarna varit lite väl tuffa. Men det är inte så himla långt över gränsen.

Permalänk
Medlem

Nu är videon gammal och jag är långt ifrån den som tar Postnord i försvar, men här är lite insight från någon som har jobbat mycket på flera av Postnords största paket-terminaler:

Killarna är rätt uppenbart vikarier eller tillfälligt stöd från en bemanningsfirma. Det är bara vikarier och bemanningspersonal som kommer undan med att ha annat än Postnord-klädsel på terminalen. Du får som max ha egna handskar och en svart eller blå huvudbonad utan logga. Den ena har en PN-fleece men den verkar äldre än filmen så troligtvis lån. Vidare så jobbar ingen på PN så där sakta. Det där tempot höll inte ens de lataste slashasarna och det skulle få hela terminalen att stå still om de hade stått på en station med ens normal belastning. Hade två pers jobbat så där sakta på en bil hade de inte fått några fler uppgifter igen

Pakethanteringen är såklart bedrövlig, men inte av anledningen ni tror. Självklart är det oacceptabelt att med flit hantera paketen illa, men kortare avvägda kast förekommer tusentals gånger varje dag där paketet bedöms tåla det. Paket rasar också i golvet när du lastar in i och tömmer ur bilar och släp. Faktum är att det är helt irrelevant om du skickar paket som någon gång passerar t.ex. Stockholm då själva transportbandet släpper paket med upp till 4 meters fall rakt ner i transportbur. Det är tydligen del av PNs transportavtal eller något liknande att paket upp till någon viss storlek och tyngd som skickas ska tåla just 4 meters fall. Har aldrig sett det här skrivas ut, men hört det från flera relativt högt uppsatta på företaget. Vet inte i vilken mån kunden kan hitta den informationen. Den största synden killarna begår är hur de staplar paketen. Löspackade paket tar ordentligt med stryk under transport. Mycket mer än de kommer lyckas med genom att kasta och banka vid lastning. Paketen ska helst sitta kilade nog att inte kunna röra sig alls. Dessutom ökar de eventuellt på leveranstiden eftersom de ser ut att lasta med typ 40% kapacitet istället för 95+ som det brukar bli. Så paket blir kvar och måste gå med extra bil eller dagen efter.

Nu när det är sagt så vill jag dock förklara en sak väldigt tydligt. När ni får paket som skickats med Postnord och som skadats eller rent av ser ut som dragspel så är det i 99 av 100 fall inte pga manuel hantering. 10-20% är paketet helt enkelt är undermåligt packat med vek kartong eller för mycket luft, spelar ingen roll hur väl det hanteras i många fall, en enda kantstöttning och så har det paketet förlorat all motståndskraft resten av resan. Resten är pga terminalbanden. Postnord kör gamla band i mycket högre kapacitet än de är speccade för. Paket glider av plattorna i kurvor och blir tuggade av bandet eller så slungas mycket tyngre paket ner för kanorna där det bildats för lång kö och mosar ömtåligare paket. Det senare kan ni jämföra med att ta ert Zalando-paket och kasta ett bowlingklot på det. Det är krafter nog att krossa en oförsiktig hand som kommer ner ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Nu är videon gammal [...]

Ingen tidigare i tråden har kunnat påvisa att denna video är gammal. Har du något belägg för att den är gammal? Länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raffeboy:

Om paketet inte stämmer överens med regelverket, så har ju någon gjort fel och måste lära sig packa korrekt. Vi kan ju inte förvänta oss att förarna ska behandla alla paket som äggskal.

Sedan kanske de här förarna varit lite väl tuffa. Men det är inte så himla långt över gränsen.

Ja, men företag packar inte korrekt, för emballage kostar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

I teorin, ja, men i verkligheten ser det inte så ofta ut så.

Dessutom kastas en del av paketen med stor kraft, och det motsvarar garanterat tiotals meters fall, omräknat.

Inte en chans. Ett kast är där målet är att paketet ska hamna stilla på en hylla i jämnhöjd eller högre motsvarar snarare ett fall på 0.3-0.5m. Ett vårdslöst hårt kast in en bil innebär kanske samma kraft som ett fall på en meter, max två. Det är en vägg av kartong som paketet träffar. Ditt paket tar mer stryk när det ramlar av sidan på ut-bandet pga kö och ner i hård betong. Dessutom är det 4 meters fall som gäller på terminalerna och i praktiken betyder det också att ditt paket ska tåla att ligga i en bur med ett trubbigt hör på ett paket under sig och ta emot ett trubbigt hörn från ett paket som faller ner ovanpå det från fyra meters höjd. Och gissa vad, 99% av alla paket tål det. Tro mig, jag har stått en hel december-månad inför jul med att tömma och fylla på drop-burar och sett det regna hundratusentals paket. Det är inte där skadorna uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Inte en chans. Ett kast är där målet är att paketet ska hamna stilla på en hylla i jämnhöjd eller högre motsvarar snarare ett fall på 0.3-0.5m. Ett vårdslöst hårt kast in en bil innebär kanske samma kraft som ett fall på en meter, max två. Det är en vägg av kartong som paketet träffar. Ditt paket tar mer stryk när det ramlar av sidan på ut-bandet pga kö och ner i hård betong. Dessutom är det 4 meters fall som gäller på terminalerna och i praktiken betyder det också att ditt paket ska tåla att ligga i en bur med ett trubbigt hör på ett paket under sig och ta emot ett trubbigt hörn från ett paket som faller ner ovanpå det från fyra meters höjd. Och gissa vad, 99% av alla paket tål det. Tro mig, jag har stått en hel december-månad inför jul med att tömma och fylla på drop-burar och sett det regna hundratusentals paket. Det är inte där skadorna uppstår.

Jag inser att du inte kan räkna eller förstår grundläggande fysik, så jag lämnar diskussionen där.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Ingen tidigare i tråden har kunnat påvisa att denna video är gammal. Har du något belägg för att den är gammal? Länk?

Jag har varken länk eller eller har sett klippet tidigare. Men andra påpekade att den är äldre och jag är villig att tro de baserat på att jag vet exakt vilket band de står och jobbar vid och vill iaf minnas att info-skärmen i bakgrunden uppdaterades för ett antal år sedan (jobbade dock inte på den terminalen vid uppdateringen så den här terminalen kanske inte hade samma förändring). Plus att vissa paket tydligt tillhör en aktör som jag inte tror är verksam längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag inser att du inte kan räkna eller förstår grundläggande fysik, så jag lämnar diskussionen där.

Ge mig dina fina uträkningar då om du är matte-experten! Jag backar av direkt och ber om ursäkt när du visar uträkningen för kast med paket med obestämd vikt och bana som du tydligen har. Du fick feeling och hittade på siffror du tyckte kändes bra utifrån en lös uppfattning du hade om fysik baserat på svaga minnen från en youtube-video eller NO-lektionen i åttan. Jag gav en uppskattning utifrån erfarenhet. Det må va anekdotiskt men bra mycket mer pålitligt av siffran du drog till med för att den kändes stor och rund nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag inser att du inte kan räkna eller förstår grundläggande fysik, så jag lämnar diskussionen där.

Jag tycker att hans resonemang är ganska relevant.

Kroppen har den fina förmågan med hjälp från tidigare erfarenheter, att lägga med stor precision ganska så precis den kraft som behövs för att flytta ett föremål med ett "kast" eller vad man nu vill kalla det. En matchning med kraft där rörelseenergin i det stora övergått till maximal lägesenergi. Objektet är nästan i vila dvs där den landar.

De gången det blir fel bakom våra kraftberäkningar, är när något är oförväntat lätt eller att objektet har remmar som hakar tag i något t ex.

Permalänk
Medlem

Inget nytt under solen, hörde redan för 20år sedan av en nära bekant att de tävlade om att kasta längst o träffa ned i korgarna. Vi skickar även paket från jobbet med ett annat bolag än postnord där vi fått anmäla chaufförerna (ja tre olika) till hen’s chef för att de sköter sig inte ens när vi står o tittar på.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad än ni säger så gör inte en helhet av det hela. För det finns många kunniga och skötsamma arbetare även där hos PostNord som jag respekterar av hela mitt hjärta. Detta är bara träsk från en gammal händelse..

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX