AMD uppges minska produktionen av Ryzen 7000

Permalänk
Avstängd

Sitter för närvarande på en 3700X och 64GB 3200Mhz.
Kan hända att jag eventuellt byter till en 5900X eller 5950X ifall jag skulle ha pengar över och ett konkret behov av det (jobb eller annat vinstgenererande projekt), men det finns inte en chans att jag byter plattform närmsta 5-8 åren såtillvida inte IPC eller klockfrekvenser blivit väldigt mycket högre, samt att man får hyggliga 64GB minnesmoduler för mindre än 2000:- styck.
Även då under förutsättning att jag har ett specifikt behov av det.

Eftersom jag inte kommer byta monitor heller såvida man inte får 45"+ 4K 120hz+ IPS/OLED för under 6000 kronor så kommer jag fortsätta att spela på 60hz under överskådlig framtid, och det låter högst osannolikt att det kommer släppas några spel närmsta 8 åren som välkyld 3700X inte klarar av att driva i 60 fps.

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare talare, Ryzen är en SOC så den skulle fungera med ett riktigt basic moderkort. A620 har nämnts, borde finnas, men även strippade B650.

Finns ETT kort under 3000Kr på svenska marknaden, för 2430Kr

https://www.proshop.se/Moderkort/ASRock-B650M-PG-Riptide-Mode...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Typiskt. Här har jag just köpt en 7700X. Sänker de priset kommer jag att kräva tillbaka mellanskillnaden.

Permalänk
Medlem

Priset, visst men en del köpare väntar nog in tester på 13xxx samt nya x3d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Just nu gör moderkortspriserna Ryzen 7000-serien helt ointressant. För "arbete" lär 13000-serien + DDR4 moderkort bli betydligt vettigare om kravet är >=64 GB RAM, även om det är övergående då DDR5 inom något år kommer matcha DDR4 i pris.

Det här finns ju med PCIe 5 på både gpu och en m2: https://www.inet.se/produkt/1903827/asus-tuf-gaming-x670e-plu...
Medlemspris 3829 kr.

Funderar själv på att köpa ett under kampanjen och ha tills nya X3D släpps (eller om det blir en 7700x om X3D inte blir nån hit). Men det kanske är dumt för moderkorten kanske hinner gå ner i pris innan dess..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Fast är det så enkelt?

Vi vill ju ha snabbare saker. Problemet, framförallt när nu Moores "lag" verkligen är död, blir ju att det kommer med en kostnad.

PCIe5 är mer komplext jämfört med PCIe4, som i sin tur i.o.f.s. är mer komplext jämfört med PCIe3 men PCIe3 hann ju bli övermoget innan det ersattes medan PCIe4 knappt hann ut på marknaden.

DDR5 är största förändringen av RAM-standarden sedan DDR1. Detta är en välkommen förändring då DDR5 är första gången man specifikt optimerar för multicore CPUer, men det drar upp komplexitet och därmed pris!

Ny nod... Varje ny nod framåt kommer tyvärr driva upp kostnaderna, är ju så illa att vi snart inte ens kan räkna med konstant pris per transistor vid krympning, utan en ökning (när Moores "lag" gällde halverades kostnaden per transistor vid ny nod).

Som jag förstår det på priset så har 5600x och 7600x samma pris vid släpp - sen har usd/sek spelat sitt spel på det såklart. Och av alla recensioner jag tittat på så är CPU bra, men moderkort och minne gör helheten för dyr, därför säljer dyrare lösningar bättre när moderkort och minne inte är lika stor del av helheten

Så jag undrar också om AMD vinner på sänkt pris här. Speciellt när Intel också säljer dåligt. Det är marknaden som ger vika, och potentiellt inte tillverkarnas priser

Ska bli intressant att se hur marknadsandelar har ändrats under året

Permalänk
Medlem

Istället för att sänka priset så fler köper så de kan öka produktionen, så minskar de produktionen och de kvarvarande får betala för att de ska tjäna mer.

Som när Viasat tjänar mindre, istället för att sänka priset så att många fler köper, så ökar de priset så att de kvarvarande får betala för att de ska tjäna mer.

Som om de vill att färre ska köpa deras produkter istället för fler.

Permalänk

Inte förvånande kommer aldrig ge 10tusen för ett sexkärnig AM5 system. Har suttit på min sexkärninga Haswell-E i åtta år nu och då betalade jag endast sextusen. Och nu när Intel släpper sin 13600 med 14 kärnor (6P+10E) så undrar man hur AMDs 7600X ens har en chans mot den då de båda kostar ungefär lika mkt. Valet är solklart vilken av dem som är mest prisvärt.

Permalänk
Medlem

Väntar just på att m.2 diskar ska komma med pcie5 samt rdna 3 innan det blir ett köp för mig.
Blir ett helt nytt system så får bli allt på en gång, och såklart så hoppas man att priserna har gått ner lite tills dess, samt att kronan kanske återhämtat sig...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av langvisaren:

Jag tror också att mycket upplevs dyrare pga. kronans episka krasch.

Men mycket är ju allmän inflation och tillverkarna som lyckats pressa upp normalen. Såg ett 6950XT för 10 000 kr och tänkte. Fan det är ju asbilligt. Vänta nu, 10k för ett graffe är billigt numera.

Haha, ja man blir snabbt fartblind.

Jag tittade för ett tag sedan, för skojs skull, på 3080Ti-kort och kunde riktigt höra mig själv säga: "18 papp, känns rimligt". Eftersom man månaderna innan bara sett listpriser på över 23k. Galet värre.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De kunde ju provat att sänka priset istället. Konstig inställning att hellre sälja färre dyra produkter än fler billiga.

Skrivet av cosplay:

Istället för att sänka priset så fler köper så de kan öka produktionen, så minskar de produktionen och de kvarvarande får betala för att de ska tjäna mer.

Som när Viasat tjänar mindre, istället för att sänka priset så att många fler köper, så ökar de priset så att de kvarvarande får betala för att de ska tjäna mer.

Som om de vill att färre ska köpa deras produkter istället för fler.

Det är mycket möjligt att de inte kan sänka priserna vidare mycket.

Beställningarna för Ryzen 7000 har ju gjorts i tiderna när det var chip shortage och utrymme vid TSMC var extremt dyrt. De har antagligen betalat väldigt höga summor för att få ut sina produkter när priserna och efterfrågan var skyhög. Nu är ju läget det motsatta, och de sitter på en massa kapacitet som de inte har användning för, men ändå behöver betala för.

Dessutom ska vi komma ihåg att dollarn är extremt, extremt stark nu. Dollarindexet har ju stigit runt 20% på ett år. Det innebär att även AMD:s inköpspriser har stigit med 20%, plus vad inflationen i övrigt orsakar.

Resultatet är att deras breakeven antagligen ligger nånstans runt 30-35% högre i icke-amerikanska marknader än vad den skulle ha gjort för ett år sen, samtidigt som konsumenterna är mindre villiga att betala.

Det är mycket möjligt att det här är en marknad då utbud och efterfrågan inte möts vid någon prisnivå. I så fall är det enda vettiga att kapa ordrar för att undvika förluster och sen sälja det lager du har till lite lägre priser, och att försöka göra en god uppskattning om när marknaden blir mera normal igen.

Jäkligt svårt läge!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzro:

Skulle dock säga att det inte är det största problemet i det här fallet. AMD erbjuder helt inget som är värt att köpa, det är den största anledningen. De flesta som ville ha liknande spelprestanda har redan köpt 12900k/5800X3D tidigare under året. Zen 3 erbjuder bättre MT prestanda/krona, så inget där att hämta heller. Dom som är villiga att betala premium för MT har redan hoppat på TR Pro osv.

Sedan släpper Nvidia en av de största GPU uppgraderingarna gen on gen någonsin. Så de som faktistk hade kunnat tänka sig att lägga pengar det lilla extra AM5 erbjuder, har annat att prioritera i de flesta fall.

Sant. Tror nog dock att det är en blandning av allt. Intel gör ju nedskärningar också pga dåliga säljsiffror.
Skönt att man är all set teknikmässigt för ett bra tag framåt i alla fall.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ponera att dom gjorde som Intel och sålde moderkort med DDR4. Hur skulle det påverka prestandan ca?

Bonusfråga: Går det att göra så här i efterhand eller säger processorn stopp på något vis?

Går det så sätter jag en femma på att Asrock frankensteinar ett moderkort

Haha

Permalänk
Medlem

Tror ni inte blir bättre eller, princip samma cpu som gen 12 i spel

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Om de sänker priset på 7600X til låt säga 2500:- så blir det win-win. Jag gav 2000:- för min 5600X. Sänker de priset till 2500:- får de alltså 500kr mer av mig än förra gången jag köpte processor. Och jag får dessutom ett prestandakliv som överträffar den procentuella prisökningen. Mao win-win. Vad tror de annars skulle motivera folk till att uppgradera igen?! Det är kortkat att behålla produktionen av gammalt junk (zen3), som ger bättre pris/prestanda och tro att samma konsumenter som relativt nyligen uppgraderat ska vilja köpa det senaste om inte pris/prestandan på den nya instegsmodellerna är lika bra eller bättre än det som dessa konsumenter redan sitter på. Att sen minska produktionstakten på det nya och tro att konsumenternas sug för den gamla arkitekturen skulle öka av den anledningen så att de kan sälja mer zen 3, ja det är så j*vla hjärndött. Nu vet ju folk vad som komma skall/redan har kommit. Så varför skulle någon i dagsläget vilja köpa zen 3? Möjligen 5800X3D om de sänker priset på den. Men inte annars? Själva är de inte beredda att ta smällen av en svag ekonomi utan alla andra ska göra det?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tror de gjorde fel val, det är fint att alla chipset är samma chip och så, men de måste släppa något billigare. Kanske en A-serie med färre banor?

Både PCIE5 (som bokstavligen ingen behöver ännu), och DDR5 är dyra tekniker som knappt tillför något över förra generationen ännu

Jag kommer inte betala flera tusen kronor extra för något som inte ger avsevärd prestanda (dvs moderkort/plattform/ram)

Jag nästan hånade Intels dubbelstöd med ddr4/5 men det har ju visat sig smart så här långt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Typiskt. Här har jag just köpt en 7700X. Sänker de priset kommer jag att kräva tillbaka mellanskillnaden.

Okej, då kommer jag kräva tillbaka de 2000kr de sänkte min Ryzen 7 5800X3D med också då, nä det funkar inte så.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Under pandemin såldes det väl fler CPU än normalt?
Om man har den parametern samt nuvarande ekonomiska läget som faktorer så är det rätt givet att det är svårare att sälja nu, oavsett om produkten exempelvis gått på ny sockel och kunnat ha ordentligt lägre temps eller vad fanken det nu må sitta i som gör att en del menar Ryzen 7000 suger

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ozzed:

De kunde ju provat att sänka priset istället. Konstig inställning att hellre sälja färre dyra produkter än fler billiga.

Det är ju kan ju vara mer fördelaktigt att sälja få dyra produkter. Framförallt i lågmarginalbranscher.

Besparingar form av emballage, frakt, personal, support osv. De skalar ofta inte med produktens pris och är fasta. Så säg att de går på 100 kr per produkt.

Säljer du en produkt för 1000 kr med 100 kr bruttovinstmarginal så tjänar du i slutändan 0 kr.
Säljer du den för 2000 kr med 200 kr bruttovinstmarginal så tjänar du i slutändan 100 kr.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De kunde ju provat att sänka priset istället. Konstig inställning att hellre sälja färre dyra produkter än fler billiga.

Är väl inte så konstigt? De har ju begränsat med kiselplattor på 5nm hos TSMC. Så säljer inte Ryzen 7000 superbra, då skiftar de väl kapaciteten till kommande Radeon istället, eller varför inte krympta konsol-chip? Låter ju onödigt att använda upp dyrbar produktionskapacitet och slumpa bort produkterna, väl?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Om de sänker priset på 7600X til låt säga 2500:- så blir det win-win. Jag gav 2000:- för min 5600X. Sänker de priset till 2500:- får de alltså 500kr mer av mig än förra gången jag köpte processor. Och jag får dessutom ett prestandakliv som överträffar den procentuella prisökningen. Mao win-win. Vad tror de annars skulle motivera folk till att uppgradera igen?! Det är kortkat att behålla produktionen av gammalt junk (zen3), som ger bättre pris/prestanda och tro att samma konsumenter som relativt nyligen uppgraderat ska vilja köpa det senaste om inte pris/prestandan på den nya instegsmodellerna är lika bra eller bättre än det som dessa konsumenter redan sitter på. Att sen minska produktionstakten på det nya och tro att konsumenternas sug för den gamla arkitekturen skulle öka av den anledningen så att de kan sälja mer zen 3, ja det är så j*vla hjärndött. Nu vet ju folk vad som komma skall/redan har kommit. Så varför skulle någon i dagsläget vilja köpa zen 3? Möjligen 5800X3D om de sänker priset på den. Men inte annars? Själva är de inte beredda att ta smällen av en svag ekonomi utan alla andra ska göra det?!

Sänka priset , att ny teknik blir dyrare är inget undantag titta på nvidia , men allt blir dyrare för norden just pga dollar kurserna så sänka priserna för den lille svenska personen nej,

5600x vid relese 3290sek $299 i dollar vid relese

7600x vid relese 4192sek $299 i dollar vid relese

källa

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-9-7950x-ryzen-...

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-5-5600x-zen-3-...

dollarn upp med 30% sedan dess med , så vid samma niva, dollarn som gjort den 25% dyrare , med denna dollar kurs kostar dom samma i dollar , Bara lilla svenska kronan som inte är värd ett skit, så skyll inte på AMD att dom att dom är dyra skyll inflationen och dollarn framför allt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Man har gått över till LGA istället för PGA som flyttar en del av kostnaden från CPU till moderkortet, DDR5 är fortfarande dyrt, sedan gör man samma misstag som med Zen3 man släpper inte några budgetvarianter som en 4-kärnig 7400X samtidigt som man ökar kostnaden för CPU, i dollar är det samma riktpris på $299, men där har vi ett problem med MSRP i just dollar, då den rusat 20-30% mot många andra valutor.

7600X kostar 4190:- medans 5600X kostade 3290:- vid lansering och 5600X var redan överprisad.
En 7600X som troligen är billigare att tillverka än en 5600X borde inte kosta mer än $150 vilket blir cirka 2000SEK med moms som är precis vad en 5600 utan X kostar idag.
Vill man absolut ha sin marginal på 7600X så får man presentera en billigare instegsprodukt så som 7600 eller 7400X för $120 eller något i den stilen för att konkurrera med en 12100F.

Första generationen Ryzen hade inte slagit om man hade börjat med 1600X som budgetmodellen för $250.

gjorde texten mer lättläst och fixade stavfel samt särskrivning
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Företag är ute efter att försöka maximera deras vinster. Att sänka priset kanske inte nödvändigtvis leder till detta när tillverkningspriset är så högt.

Jag själv är less på dagens datorer av flera orsaker. Låt oss anta att Apple inte haft deras M1a, så hade jag bara tyckt att priset är väldigt högt. Nu är priset både högt och cpuerna från Intel och AMD går väldigt varma, AMD extra p.g.a. kompilatetsval.

När det gäller moderkorten så imponerar inte saker på mig som jag hade på mitt 5år gamla 2500kr moderkort. Problemet är att det inte verkar vara mig som målgrupp de satsar på. Jag har inte superhöga krav, absolut minst 2,5Gbit Ethernet + dubbla m.2. Och det känns som om jag med dessa krav får kolla på moderkort som heter något Elite idag, när jag snarare tycker samma sak borde finnas med moderkort med namn som Lower class eller något.

Permalänk
Medlem

Processorerna är inte dyrare, det plattformen med minnen och moderkort som är dyr samt att valutakurserna är som de är. Men även Intels DDR5 plattform är dyr, även om det finns lite billigare moderkort där. Det är ju i jämförelse med priset på DDR4 plattformarna som problemet ligger, så det är inte konstigt att om man kan så stannar man eller uppgradera där och inväntar bättre priser.

Om processorerna med 3d cache kommer vara avsevärt snabbare kommer nog många att ändå har överseende med prisbilden och uppgradera tror jag.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Beror på många olika faktorer det här:

1. Valutaproblematiken (dyrare i länder som Sverige)
2. Tex Zen 3 arkitekturen är lite för bra (även Zen 2 till viss del), i synnerhet när de släpper en CPU som 5800x3d strax innan Zen 4 releasen (snacka om att skjuta sig själva i foten men samtidigt ger det så klart kraftig godwill för alla med AM4 moderkort).
3. Även Intel har nu konkurrenskraftiga alternativ.
4. Hoppet nu blir extra dyrt eftersom man också behöver uppgradera moderkort och ram, kanske även kylning, det gör att många tvekar. I vissa fall kanske även PSU om man även uppdaterar GPU, en bra PSU på 1000W eller mer kostar en bra slant.
5. Tror kanske AMD påverkas lite av Nvidias nya generation som också har fått många att rygga tillbaka, många avvaktar.
6. Osäkerheten i världsekonomin just nu med krig, energikris och allt möjligt skit.

Permalänk
Medlem

Hureka!
Nu hoppas vi bara att grafikkort och moderkort skall drabbas liknande och bli tvingade AV konsumenterna att sänka sin prisstrategi!
Själv tycker jag nog att moderkort och framförallt grafikkort är det som sticker ut mest som han börjat kosta väldigt mycket mer än vad man kan skyla dollarpriser etc på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

*kramar min nyinköpta 5800X3D*

Den processorn är väl AMD:s värsta fiende just nu, både på gott och ont. Min lilla kära 5600X har tjänat mig väl i två år nu, men nu får den vila. Jag beställde en 5800X3D idag, känns som den smidigaste uppgraderingen just nu. Rätt skönt att slippa riva ut allt och bygga nytt. AM5 får mogna lite först, sen kanske.

Permalänk
Medlem

Har man en AM4 plattform är det helt enkelt alldeles för dyrt och för lite prestandavinst för att uppgradera.
Sitter man redan på t.ex. 5800X är det definitivt inte värt priset att byta RAM, moderkort och CPU för en liten prestandavinst.
Har man en äldre Ryzen och AM4-moderkort som börjar kännas lite slö kan kan man enkelt stoppa in en 5800X eller t.o.m. 5800X3D och då få en rejäl skjuts i prestanda till ett relativt lågt pris, utan att behöva göra något annat än kanske uppdatera BIOS.

Lägg till det inflation och osäkerhet då man kanske hellre sparar pengarna inför svårare tider än lägger dem på något ganska onödigt, så länge inte nuvarande dator går sönder eller är extremt gammal.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Folk har redan uppgraderat sina datorer under pandemin. Färre känner behov av att uppgradera samt att ALLT har blivit dyrare. Folk prioriterar annat.

Tror inte Intel kommer ha superbra siffror heller på sin 13000-serie.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av korda:

Den processorn är väl AMD:s värsta fiende just nu, både på gott och ont. Min lilla kära 5600X har tjänat mig väl i två år nu, men nu får den vila. Jag beställde en 5800X3D idag, känns som den smidigaste uppgraderingen just nu. Rätt skönt att slippa riva ut allt och bygga nytt. AM5 får mogna lite först, sen kanske.

Precis min tanke. Bytte från ett buggigt MSI X370 till ett Gigabyte X570S förra Black Friday (swec och inet kör nån bra deal, 1699 istället för 3999) enbart för att i framtiden kunna köra på en 5800X. Har sedan dess varit på jakt efter en billgare / beggad men har alltid tvekat när något dykt upp. Sen nu att man hade sjukt tur att få en 5800X3D under Kompletts Bonanza (3699 istället för 5349) hade jag aldrig kunnat drömma om, så jag är extremt nöjd!

Så 5398:- för MB+CPU i slutändan, istället för vad ett nytt AM5, 7000-serien och DDR5 nu skulle gå på. Med tanke på hur "lite" jag spelar nu för tiden känner jag att min burk är helt komplett så lär inte bli några mer uppgraderingar på några år. Kanske en till NVMe-disk då för lite mer lagring men det skulle vara mer en villhöver om det kommer ett bra pris på Black Friday i år.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord