Känner noll behov av att betala dubbla priset för detta spontant. Lider inte på något sätt av kvaliteten som den är just nu. Men för kinkiga lyssnare är det säkert ett välkommet alternativ antar jag 🙂
Jag kan väl tycka att podcasts i varje fall får välja att baka in reklam om de vill men då ska det vara vissa regler de får förhålla sig till om de går den vägen.
Tex om det är inbakad reklam under avsnitten måste hela avsnitten göras tillgängliga att lyssna på, och sen regler för hur mycket reklam som ska vara ok per timme tex. Väljer man däremot att inte släppa hela avsnitten får inte reklam bakas in, och minst halva avsnittet/1h måste släppas, vilket nu infaller först.
Sen kan patreon eller andra donationstjänster marknadsföras förstås. Dock bara i början och/eller i slutet av avsnitten.
Typ ngt sånt. För det finns ju fall jag stöter på iaf där patreon marknadsförs, det är reklam OCH bara halva avsnittet är tillgängligt, vilket förstås görs tydligt med ytterligare info om patreon på slutet.
Men vad vet jag, detta är kanske för hårt och skulle göra att många bara försvinner från Spotify. Tycker ju dock inte spontant att det känns helt orimligt att ställa lite krav på dem om de ska baka in egen reklam i sina avsnitt.