Spotify Hifi kan introduceras som Platinum-prenumeration

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Synd att inte fler förstår detta. Finns en anledning till att vinyl i många fall låter bättre än CD/digitalt.

https://dr.loudness-war.info/

Jag kommer ihåg när de extraherade Metallica-skivan från Guitar Hero och piratade den eftersom det var enda utgåvan som inte var fullständigt sönderkomprimerad

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Smutsify, som vi brukar säga.

Spot&fy, använder inte jag av etiska skäl.
Hi-Fi gör ingenting för mig, då jag kan ändå inte höra skillnad på ljudkvalitén om jag väl skulle bli utsatt för att lyssna.
Bättre att lyssna på något som inte är så mainstream.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Fenrisulvfan:

Spot&fy, använder inte jag av etiska skäl.
Hi-Fi gör ingenting för mig, då jag kan ändå inte höra skillnad på ljudkvalitén om jag väl skulle bli utsatt för att lyssna.
Bättre att lyssna på något som inte är så mainstream.

Vad är oetiskt med spotify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad är oetiskt med spotify?

Man begränsar utbudet av tveksamma skäl och man pressar ner hur mycket pengar artister får bland annat.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

betalar 109kr/mån för Spotify och tycker det är bra kvalité. Har inga behov av Hifi. Men har inte så höga krav heller. Dubbla kostnaden för musikbibliotek tär i plånkan tycker jag, skulle aldrig hoppa på det tåget.

Beror också på vad för system du har.
Har du high end system med betydligt bättre komponenter så lär du höra skillnad.

Men oss vanliga döda så lär man inte höra super mycket skillnad.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Provade TIDAL när de hade ett erbjudande för ett par år sedan. Sa upp Spotify abonnemanget efter 1 vecka.

Märker stor skillnad i kvalitet (både mastring och i komprimering), även frugan som normalt konsumerar musik genom mobilen märker skillnad på vissa låtar vid en A/B jämförelse.

Sitter inte på någon värstinganläggning heller (Denon DH 7200 lurar och en Music Hall 25.2 dac).

Så OM Spotify Hifi verkligen är en seriöst produkt och inte bara är samma material men med mindre komprimering kan det vara intressant.

Kan rekommendera en gammal SR dokumentär om det här med komprimering som är en ögon(öron)öppnare:
SR Play Snålkodning

Permalänk
Medlem

Använder Tidal för närvarande. Jag tycker att de är bättre än Spotify och inte enbart p.g.a. ljudkvalitén. Känns som en mer polerad tjänst, så introduktion utav högre kvalité får inte mig att tänka om.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Synd att inte fler förstår detta. Finns en anledning till att vinyl i många fall låter bättre än CD/digitalt.

https://dr.loudness-war.info/

Dock är vinylsiffrorna inte riktigt att lita på då dom brukar bandpassfiltreras plus att det sker fasrotation under graveringen som ger ökade dynamiksiffror, men som inte ger nån faktiskt hörbart ökad dynamik.
https://youtu.be/n-AE9dL5FG8

Skrivet av djdennistm:

Beror också på vad för system du har.
Har du high end system med betydligt bättre komponenter så lär du höra skillnad.

Men oss vanliga döda så lär man inte höra super mycket skillnad.

Inte heller dom med redigt dyra high end system hör väldigt sällan skillnad heller. Det krävs guldöron för det, plus vissa specfikika låtar som är mer svårkomprimerad, o även då så måste dom koncentrera sig för att höra skillnad. Men visst att köra lossless ger ju ändå det lilla extra headroomet för dom där guldöronen. Men återigen så är bättre masters nåt som _verkligen_ skulle göra skillnad på riktigt

Permalänk
Medlem

Känner noll behov av att betala dubbla priset för detta spontant. Lider inte på något sätt av kvaliteten som den är just nu. Men för kinkiga lyssnare är det säkert ett välkommet alternativ antar jag 🙂

Skrivet av njosef:

Jag betalar premium för att slippa reklamen, ändå är det reklam i nästan varje podd, det borde bannas på plattformen.

Som många säger så är version/utgåva (master) viktigare än bitrate på musiken.

Jag kan väl tycka att podcasts i varje fall får välja att baka in reklam om de vill men då ska det vara vissa regler de får förhålla sig till om de går den vägen.

Tex om det är inbakad reklam under avsnitten måste hela avsnitten göras tillgängliga att lyssna på, och sen regler för hur mycket reklam som ska vara ok per timme tex. Väljer man däremot att inte släppa hela avsnitten får inte reklam bakas in, och minst halva avsnittet/1h måste släppas, vilket nu infaller först.

Sen kan patreon eller andra donationstjänster marknadsföras förstås. Dock bara i början och/eller i slutet av avsnitten.

Typ ngt sånt. För det finns ju fall jag stöter på iaf där patreon marknadsförs, det är reklam OCH bara halva avsnittet är tillgängligt, vilket förstås görs tydligt med ytterligare info om patreon på slutet.

Men vad vet jag, detta är kanske för hårt och skulle göra att många bara försvinner från Spotify. Tycker ju dock inte spontant att det känns helt orimligt att ställa lite krav på dem om de ska baka in egen reklam i sina avsnitt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag körde premium och även om jag hade velat ha FLAC så hade jag då kunnat gå över till Tidal som för övrigt var samma eller lägre kostnad.

Nu har jag bytt från Spotify till Youtube Music som är en sämre variant men avsevärt mer prisvärt. De kör också 320Kbps.

Skrivet av Kåre!:

Provade TIDAL när de hade ett erbjudande för ett par år sedan. Sa upp Spotify abonnemanget efter 1 vecka.

Märker stor skillnad i kvalitet (både mastring och i komprimering), även frugan som normalt konsumerar musik genom mobilen märker skillnad på vissa låtar vid en A/B jämförelse.

Sitter inte på någon värstinganläggning heller (Denon DH 7200 lurar och en Music Hall 25.2 dac).

Så OM Spotify Hifi verkligen är en seriöst produkt och inte bara är samma material men med mindre komprimering kan det vara intressant.

Kan rekommendera en gammal SR dokumentär om det här med komprimering som är en ögon(öron)öppnare:
SR Play Snålkodning

Kör TIDAL fortfarande det där skitformatet MQA för "lossless" och master, som inte alls är lossless?
https://www.youtube.com/watch?v=pRjsu9-Vznc

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Samma pris som en cd skiva i affären när det fanns 😆
Riktigt bra deal 👍

Den behövde du bara betala en gång

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

De gånger jag jämfört förlustfritt och spotify har jag hört skillnad. I t.ex. låten Strobe av Deadmau5 får ljudet högre omfång i volym och enskilda element lyfts fram bättre i den förlustfria varianten.

Jag lyssnar på ett par Foccal Twin6 Be. Inte direkt hifi men inte många snäpp under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Kör TIDAL fortfarande det där skitformatet MQA för "lossless" och master, som inte alls är lossless?
https://www.youtube.com/watch?v=pRjsu9-Vznc

Det verkar som om att de fortfarande använder "MQA", inte toppen men fortfarande bättre än Spotify och till ett billigare pris.
Men blir spännande att se vad Spotify kommer med, alltid bra med konkurrens för oss konsumenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Kör TIDAL fortfarande det där skitformatet MQA för "lossless" och master, som inte alls är lossless?
https://www.youtube.com/watch?v=pRjsu9-Vznc

Ja det gör dom. O för dom som väljer att inte betala för MQA o "bara" lyssna på vanlig 16/44.1 kommer ändå att lyssna på samma _lossy_ MQA-fil men utan att den är "unfolded" eller vad dom nu kallar det. Man kommer alltså få potentiellt hörbar dist trots att man betalar för att lyssna på CD-kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

De gånger jag jämfört förlustfritt och spotify har jag hört skillnad. I t.ex. låten Strobe av Deadmau5 får ljudet högre omfång i volym och enskilda element lyfts fram bättre i den förlustfria varianten.

Jag lyssnar på ett par Foccal Twin6 Be. Inte direkt hifi men inte många snäpp under.

Som sagt, kan vara olika masters, då är skillnaden ofta tydligt. Dessutom måste du sätta exakt samma volym i dB, annars tycker hjärnan automatiskt alltid att det som låter aningen högre låter bättre.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det verkar som om att de fortfarande använder "MQA", inte toppen men fortfarande bättre än Spotify och till ett billigare pris.
Men blir spännande att se vad Spotify kommer med, alltid bra med konkurrens för oss konsumenter.

Själv gillade jag inte spotify och körde google music. numera youtube music och ingår med youtube premium. så två flugor i en smäll för mig.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Beror också på vad för system du har.
Har du high end system med betydligt bättre komponenter så lär du höra skillnad.

Men oss vanliga döda så lär man inte höra super mycket skillnad.

Jo men precis, så är det ju. Jag lyssnar mest via telefonen. Ibland på högtalare också...kräver ingen Hifi där inte

Permalänk
Medlem

Tycker kvalitén man får med premium duger för mig, jag har ingen värsting utrustning, så tvivlar på att att det skulle vara värt att betala dubbla priset mot vad jag gör idag. Hade jag vetat att en betydligt större del gick till artisterna så kanske jag skulle överväga det. Som det ser ut nu så går ju en extremt liten del till artisterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Känner noll behov av att betala dubbla priset för detta spontant. Lider inte på något sätt av kvaliteten som den är just nu. Men för kinkiga lyssnare är det säkert ett välkommet alternativ antar jag 🙂

Jag kan väl tycka att podcasts i varje fall får välja att baka in reklam om de vill men då ska det vara vissa regler de får förhålla sig till om de går den vägen.

Tex om det är inbakad reklam under avsnitten måste hela avsnitten göras tillgängliga att lyssna på, och sen regler för hur mycket reklam som ska vara ok per timme tex. Väljer man däremot att inte släppa hela avsnitten får inte reklam bakas in, och minst halva avsnittet/1h måste släppas, vilket nu infaller först.

Sen kan patreon eller andra donationstjänster marknadsföras förstås. Dock bara i början och/eller i slutet av avsnitten.

Typ ngt sånt. För det finns ju fall jag stöter på iaf där patreon marknadsförs, det är reklam OCH bara halva avsnittet är tillgängligt, vilket förstås görs tydligt med ytterligare info om patreon på slutet.

Men vad vet jag, detta är kanske för hårt och skulle göra att många bara försvinner från Spotify. Tycker ju dock inte spontant att det känns helt orimligt att ställa lite krav på dem om de ska baka in egen reklam i sina avsnitt.

Skulle nog bara leda till att poddar försvinner, eller en rejäl prisökning. Har svårt att se att de får många kronor per lyssning för ett avsnitt. Men ja det kan vara irriterande och jag har själv slutet lyssna på en del poddar som bakade in för mycket reklam.

Permalänk
Medlem

Hade valt tidal varje dag i veckan om de inte varit så att Google home burken där hemma bara haft support för spotify..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Som sagt, kan vara olika masters, då är skillnaden ofta tydligt. Dessutom måste du sätta exakt samma volym i dB, annars tycker hjärnan automatiskt alltid att det som låter aningen högre låter bättre.

Men om det är en bättre master på förlustfria mixar är ju det bara ett argument för att köra förlustfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Men om det är en bättre master på förlustfria mixar är ju det bara ett argument för att köra förlustfritt.

Om det nu är det, finns det någon garanti? Kanske bara var ett lyckoskott när du jämförde, eller så hade du inte matchat volymen ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Men om det är en bättre master på förlustfria mixar är ju det bara ett argument för att köra förlustfritt.

Det är väl just det som dom försöker sälja MQA med, att MQA-filerna som tillhandahålls ska innehålla bättre masters. Så visst är det ett argument att betala för Tidals MQA, men grejen är ju att samma master skulle låta precis lika bra i en 320kbps OGG Vorbis-fil. Så att dom ens ska hålla på sådär är skitfult, speceillt när dom ändå inte skriver vilken master det är utan man får själv lyssna o hoppas på det bästa, för det är ju ändå inte säkert att den master som skivbolaget faktiskt är den bäst ljudandet ändå, masteringengineers har ju nämligen inte alltid så bra koll som man skulle kunna tro (vilket loudness war är ett perfekt exempel på).

Permalänk
Medlem

Oavsett nackdelar/fördelar och jakten på den optimala ljudkvalitén så är streaming rent exceptionellt bekvämt, inte en chans i världen att jag orkar ladda ner musik, köpa, rippa etc. och spara ner allt på en NAS eller liknande. Ja man kan väl få en något lite bättre ljudkvalité men det är absolut inte värt den arbetsinsatsen enligt mig, streaming är alldeles för bekvämt.

Jag har varit nöjd med Tidal HiFi plus, det låter bra helt enkelt men hade verkligen hoppats på att Spotify skulle vara lite aggressivare i prissättning men ryktena säger väl att Spotify kommer lägga sig på en prisnivå som Tidal Hifi plus?

Hur som helst: Ni som skriver att Spotify nu prissätter sig högre har nog inte riktig koll, det beror på vilken tjänst man jämför mot samt att man måste ta ljudkvalitén i beaktande. Sedan att ni själva inte hör någon ljudskillnad på premiumtjänsterna, det är helt separat diskussionstråd.

Tror att Spotify får börja bli jäkligt oroliga för konkurrensen mot i huvudsak Apple.

Jag har dock inte järnkoll på ljudkvalitén på Apple Music jämfört med Tidal HiFi Plus (mqa etc) samt den kommande Spotify tjänsten.

Permalänk
Medlem

Apple låter bra, problemet är inga bra klienter för PC så man får köra Itunes som är ett bökigt program. Android klienten är ok. Problemet är att Youtube Music låter i princip lika bra(trots lossy) och deras webbplayer är enklare att använda än Itunes.

Nackdelen med att köra genom webbläsaren är att Windows har en kass gain struktur för digitalt ljud, dels måste man sänka volymen på webbplayern med ca 10% och dels måste man gå in i Windows volym mixer och sänka volymen på webbläsaren med ca 20%, samt välja ditt dedikerade ljudkort i drop listan. Allt detta för att slippa digital dist som Windows gladeligen bidrar med. Gör man det så låter det hur bra som helst.

Slutligen, 99% av slutresultatet är själva inspelningen kombinerat med vilken högtalare/hörlur du använder. Allt däremellan har liten betydelse så länge högtalaren/hörluren drivs rätt. Men som sagt, Windows inbyggda digitala dist är rätt besvärande, men enkel att åtgärda enligt ovan.

Verkar inte vara några ljudingenjörer som jobbar på Microsoft, därför seriösa ljudinterface måste ha en egen drivrutin som går utanför Windows ljudmixer tex med hjälp av ASIO. Tyvärr måste en klient ha stöd för ASIO för att det skall gå att använda, inte många uppspelningsprogram som har det.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Apple låter bra, problemet är inga bra klienter för PC så man får köra Itunes som är ett bökigt program.

Tycker iTunes fungerar kanon på Windows-datorn, vad upplever du som bökigt?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Tycker iTunes fungerar kanon på Windows-datorn, vad upplever du som bökigt?

Interfacet, tycker Youtube music är smidigare för att leta musik, dessutom mycket rappare

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Apple låter bra, problemet är inga bra klienter för PC så man får köra Itunes som är ett bökigt program. Android klienten är ok. Problemet är att Youtube Music låter i princip lika bra(trots lossy) och deras webbplayer är enklare att använda än Itunes.

Nackdelen med att köra genom webbläsaren är att Windows har en kass gain struktur för digitalt ljud, dels måste man sänka volymen på webbplayern med ca 10% och dels måste man gå in i Windows volym mixer och sänka volymen på webbläsaren med ca 20%, samt välja ditt dedikerade ljudkort i drop listan. Allt detta för att slippa digital dist som Windows gladeligen bidrar med. Gör man det så låter det hur bra som helst.

Slutligen, 99% av slutresultatet är själva inspelningen kombinerat med vilken högtalare/hörlur du använder. Allt däremellan har liten betydelse så länge högtalaren/hörluren drivs rätt. Men som sagt, Windows inbyggda digitala dist är rätt besvärande, men enkel att åtgärda enligt ovan.

Verkar inte vara några ljudingenjörer som jobbar på Microsoft, därför seriösa ljudinterface måste ha en egen drivrutin som går utanför Windows ljudmixer tex med hjälp av ASIO. Tyvärr måste en klient ha stöd för ASIO för att det skall gå att använda, inte många uppspelningsprogram som har det.

Såå illa är inte Windows, men jo den har en del spökeri för sig med bl a en limiter vilket kanske inte är optimalt, men inte helt konstigt ändå med tanke på att det inte är ovanligt att det är flera källor som kan vara igång samtidigt o tillsammans kan klippa.
Om du vill läsa mer om det o även få styr på det helt o hållet kan du spana in den här länken
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/en...

Permalänk
Medlem

Som sagt, varit nöjd med Tidal HiFi Plus trots att det är kring smärtgränsen dyrt, det jag stört mig på överlägset mest är väl att man inte kan fjärrstyra Tidal klienten på samma mycket smidiga sätt som med Spotify, mycket irriterande. Jag har varje fall inte lyckats att fjärrstyra Tidal sessionen på datorn från min mobil men kanske dags prova igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Såå illa är inte Windows, men jo den har en del spökeri för sig med bl a en limiter vilket kanske inte är optimalt, men inte helt konstigt ändå med tanke på att det inte är ovanligt att det är flera källor som kan vara igång samtidigt o tillsammans kan klippa.
Om du vill läsa mer om det o även få styr på det helt o hållet kan du spana in den här länken
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/en...

Ja, alltså enklaste sättet att kringgå limitern är att sänka volymen litegrann i alla steg som jag beskrev, för när den slår i botten låter det förskräckligt illa. Och det gör den på dynamisk musik.

edit. tack för att du påminde om EAPO, sist jag kollade hade den inte 64-bitars stöd, det har den nu. Det ger ju lite fler möjligheter att påverka Windows inbyggda ljud!

edit2. Fungerade inte alls på min burk med Windows 11 Dev, den styr om ljudet från mitt ljudinterface till min onboard digitalutgång även fast jag bara valt att installera den mot ljudinterfacet och har det som default. När jag avaktiverar APO fungerar ljudet. Helt värdelös LoL

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||