EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA LHR

Permalänk

EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA LHR

Såg att detta kortet va nedsatt till 8799kr(utan moms). EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA LHR. Det är ca 10% billigare än andra rtx 3080. Någon som har erfarenhet av den modellen? Läst om en del som skriver att det kortet har dålig kylning och blir för varmt, samtidigt såg jag video review med benchmark där det hamnade i mitten av alla rtx 3080 i temp. Alternativet är att vänta på 4060 ti om det nu ska ligga runt samma prestanda kanske man kan få det betydligt billigare. Vad hade ni gjort ?

Permalänk
Medlem

Vart finns den för det priset?:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Om du kan tänka dig köpa begagnat kan du nog få ett 3090 för dom pengarna, kanske. Sen vet väl ingen när dom kommer släppa 4060ti, men har du inte bråttom, så skulle jag nog vänta och se. Priserna kommer förhoppningsvis gå ner kommande månaderna. RDNA 3 släpps ju om några veckor också.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk
Medlem

Det är ett av de bästa 3080-korten enligt den ordentliga genomgången på https://www.youtube.com/watch?v=q_VC_00wcMU värt att kolla igenom hela för att värdera vad man vill ha. Jag har själv kortet och har precis satt ett vattenblock på det.

Men de olika 3080 kortens (3080 10 gb, 3080 12gb, 3080ti) priser har pressats ihop och ligger närmre varandra och dessutom finns beg. marknaden så det är inte självklart att rekommendera kortet.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Vart finns den för det priset?:)

Inet

Permalänk
Skrivet av Firebird 455:

Om du kan tänka dig köpa begagnat kan du nog få ett 3090 för dom pengarna, kanske. Sen vet väl ingen när dom kommer släppa 4060ti, men har du inte bråttom, så skulle jag nog vänta och se. Priserna kommer förhoppningsvis gå ner kommande månaderna. RDNA 3 släpps ju om några veckor också.

Black friday nästa månad, har ingen dator just nu. Hade velat köpa på black friday, är ingen höjdare på datorer så köper helst med gpu monterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Inte för mig! Jag kanske är trög

https://www.inet.se/produkt/5412484/evga-geforce-rtx-3080-10g...

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Utan moms, köper du till företag tex blir det lite billigare

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Surfar på mobilen, av någon konstig anledning hade den råkat äbdra till utan moms 🤣

Permalänk

9499 kr för MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR med moms. Köpte precis 😁 från Komplett

Permalänk
Medlem

har du fått hem kortet? hur fungerar det isåfall? går också i tankar på att köpa nytt kort

Permalänk
Skrivet av j0mppie:

har du fått hem kortet? hur fungerar det isåfall? går också i tankar på att köpa nytt kort

Fick kortet efter 2 dagar, vet inte hur det fungerar. Har ingen dator, väntar på leverans av dator. Köpte custom bygge från inet utan gpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Fick kortet efter 2 dagar, vet inte hur det fungerar. Har ingen dator, väntar på leverans av dator. Köpte custom bygge från inet utan gpu

Ja då är det svårt att veta😃 hoppas du får hem datorn snart då! Nice med custom bygge från inet😄

Permalänk
Skrivet av j0mppie:

har du fått hem kortet? hur fungerar det isåfall? går också i tankar på att köpa nytt kort

Haft datorn 3 dagar nu, fungerar helt perfekt hitills. Datorn låter knappt något alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Haft datorn 3 dagar nu, fungerar helt perfekt hitills. Datorn låter knappt något alls

Kul att höra, inväntar bf för att köpa ett kort😃