PC-Enter i stockholm

Permalänk
Medlem

PC-Enter i stockholm

Vad tycker ni om den här butiken ?

Jag ser en massa gamla produkter till skyhöga priser på deras förskräckliga hemsida www.pc-enter.com

Vad exakt är en Duron XP 1400?

"webpris gäller bara kontant eller postförskott, 3% extra kortbetalning. 5% extra på faktura via amfafinans(ingen avgift för kommun landsting & skolor)
Om du inte har du inte råd nu, så vi har avbetalning på 36 månader. Vi har även företagsleasing samt hyra"

"Nu äntligen har kommit ett lågt pris"

Vet inte om man vågar handla från detta företag.
Någon som har erfarenhet ?

Har köpt några CD-skivor av dom tidigare men nu gäller det ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

JA, deras sida är lika uppdaterad som SL's Förseningsskyltar.

Dock så stämmer inte alla deras priser som de har på hemsidan. Deras sätt att marknadsföra sig verkar vara vara genom Gulatidningen med aktuella priser i annonser.

Men om du bor i Stockholm så rekomenderar jag mycket i förstahand Webhallen, ibland så får de ta in i butiken tyvärr, men kostar endast 20 kr att avhämta i deras butik(ej det som finns i lager)) och så har de bra priser på de flesta produkter.

Mycom, som har en kompetent personal.
Tricom som har hyvsade priser på det mesta(ring dock och kolla lagersaldo)

Antar att du bor i Stockhol eftersom du handlat utav Pc-enter så här är en lista på datorbutiker i Stockholm.

http://home.swipnet.se/lml/

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

hmm vad är en amd duron 1400+ för något?

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ATX-låda för 289kr där, väldigt fin och fungerar bra. De hade den på framsidan på sin hemsida (märkte att de fortf. har den). För att kolla att det verkligen var det aktuella priset mejlade jag dem bara å frågade om de hade lådan för 289:- inne på lager, och då fick jag svaret att de hade de, plus att de nu har en till låda för samma pris Köpte en 17" skärm där för 4 år sedan också, och de är inga problem med den. Fast vad en Duron 1400+ är för något är en bra fråga Bara mejla dem å fråga

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

1500:- för en xp2400+
Antar att dom inte uppdaterar sidan så ofta

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk

pc-enter är en mycke bra affär enligt mig. Har praktiserat där.

Permalänk
Hedersmedlem

Nope, jag har handlat (Ja, eller min far) kompletta datorer två gånger därifrån, det har varit felaktig information i annonser, dåligt bemötande av personal, lögner i telefonen och mycket mera, dessutom missar vad gäller själva ihopbyggandet av datorerna, för klena nätaggregat osv. Vilket jag har påpekat flera gånger, utan någon som helst respons.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

Japp, där skulle jag inte köpa en mutter ens. Ren dynga den butiken. Mitt ärende gick till ARN. Först var ägaren stenhård, dryg och otrevlig, sen blev det annat. PC-enter får Dataprince att vara rena himlen.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Medlem

Jag har köpt i princip alla mina datorprodukter på PC Enter, och aldrig haft problem. Jag fick åxå ett lite för klent nätagg när jag köpte en låda där. Men jag fick den bytt utan något strul alls. Var inte änns deras fel att nätagget var för klent, jag köpte lådan löst med nätagget i.

Permalänk
Medlem

Svartlistad firma

På konsumentverkets svarta lista flera gånger för att dom vägrat följa ARN:s beslut rörande reklamationer

Permalänk

www.pcenter.se www.skribofont.se

det är inte allas så, www.pcenter.se har alldrig fått några På konsumentverkets svarta lista
mer info www.konsumetverket.se

http://www.radron.se/templates/blacklist_hits.asp?root=1936&c...

Permalänk
Medlem
Citat:

det är inte allas så, www.pcenter.se har alldrig fått några På konsumentverkets svarta lista

Nej men på denna hemsidan har ni fått det: http://www.svartalistan.com/p-1.htm

Visa signatur

tomt

Permalänk

pcenter.se

det är riktigt att någon hade klagat där, det är inte säkert allt som står där är sant, konsumentsverket hade dömt till våran fördel, alltså kundens version stämmer inte

vi hade även svarat svartatlistan.com två gånger, men han som har sidan har inte så mycket tid att lägga upp den(det förklarar hur rättvist det är)

Tel: konsumentverket 08 429 05 00

Permalänk
Medlem

Bäste Joakim.
Här ska du få några välmenta råd:
Om man reggar sig på ett forum som har sveriges Dataelit som medlemmar för att göra reklam för sitt företag,kommer det bara ha motsatt effekt.
Detta PGA att ca 90% av medlemmarna kan mer om datorer och komponenter än de flesta i branchen.
Vi har alltid skaffat oss en egen uppfattning om butiker här,genom diskutioner om Bl.a kundbemötande,RMA-tider,kompetens på personal,service osv...
Att försöka påverka dessa diskutioner kommer vara dödsdömt från början.

Det jag skulle använda forumet till är vad vi alla andra gör här:
Diskutera hårdvara/mjukvara för att bredda vår kunskap och av intresse.

MVH Tommy:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk

Pcenter.se

reklam? vilket person som helst skulle inte uppfattar det som reklam!

nej! jag vill inte ha något reklam
vill bara försvara mot dem som skriver skit om oss.

jag fick göra det av Edin.

det var ju lika många som skriv om datorbutiken, men allting har två version, bara om man fick skriv tillbaks

det är fel av dig så dödsdömt ut oss från början.

Tack för ditt tips hoppas det inte är något hot!

Permalänk
Medlem

ojojoj....
läs mitt inlägg en gång till....

Du får "försvara" ditt företag bäst du vill,men jag betvivlar starkt att det kommer ha nån positiv effekt......

Jag upprepar: VI HAR ALLTID SKAPAT OSS EN EGEN UPPFATTNING OM BUTIKER..

Det kommer INGEN kunna ändra på.

Och att skapa en massa trådar om sagda butik ÄR försök till gratis reklam,tycker jag ialla fall.:p

Jag har inte dödsdömt ut er,utan försöker bara få er att förstå att käfta om vem som har rätt i ditten eller datten inte funkar.

Och min råd ÄR välmenta,inga hot.
Ingen skulle bli gladare än jag att se en tråd från PCenter.se om t.ex:
-Vi har ett problem med ett moderkort...osv..

Jag skulle personligen hjälpa till gladerligen.:)

MVH Tommy

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Geeks
Grundare

Du får försvara dig Joakim, det är inte mer än rätt. Men jag ber sig, sluta skapa länkar och nya ämnen som detta: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20153... Annars blir vi tvunga att stänga av dig.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

Jag slutar direkt, om alla på forum kan skriv ett mail till mig först, innan dem hänger eller dömer först innan dem skriv, jag menar det är ändå många som tittar på det

Mvh

Joakim
--------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCenter.se
Jag slutar direkt, om alla på forum kan skriv ett mail till mig först, innan dem hänger eller dömer först innan dem skriv, jag menar det är ändå många som tittar på det

Mvh

Joakim
--------

Jag är rätt säker på att alla som skrivit negativt om butiker i detta forum har haft flera kontakter med butikerna i fråga,utan att fått respons eller ansett sig dåligt behandlade.
Ingen skriver ett negativt inlägg om en butik utan att ha haft kontakt med butiken först.;)

Här kommer ett till tips:
Om jag drev en databutik skulle jag använda forumet för att se vad mina kunder efterfrågade,och sett till att förse dom med dessa varor....
T.ex om det finns 20 positiva trådar om Radeon 9800se,skulle jag se till att kunna erbjuda detta ,och göra reklam för att jag har denna produkt..(I rekomenderade kanaler...;) )

MVH Tommy

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk

tack för ditt tips!
det låter ju sälvklart vettigt, men så är inte fallet, titta bara på
ThomasTs fall idag
Medlem

jag dessutom skrivit brev privat till dem som har skrivit dåligt
men inte fick svar

Permalänk
Medlem

oh, nu när PCenter.se har en använder har, det är en grejj jag undrar över vad är en AMD Duron 2000+ är för nått ?

Permalänk

Jag hoppas att jag fick svarar på detta, för att Edin vill inte att jag sitter här som support forum.

amd duron pro 2000+ är det egetligen, till och med AMD själv har ringt upp till oss,
det är en cpu som är fastlöd på moderkort , tillsammans med moderkort tillverkare
elitegroup titta på www.ecs.com.tw

Permalänk
Medlem

Obs inte skydd mot ngn eller förtal mot ngn.
Vad jag upplever när jag läser och har läst på detta forum under en längre tid.

Jag är rätt säker på att flera som skriver negatvit om butiker här -inte har varit i kontakt eller försökt kontakta butiken det handlar om.
Jag har läst ett otal inlägg av "data eliten" här, där dom uttalar sig illa, fasstän dom ej har köpt ngt eller frågat något eller varit i kontakt med butiken.

Det är ju just därför som anställda på butikerna försöker försvara/förklara sig. Men de har lämnat sweclokerssida eller hänvisar till email support. De flesta "datanördar" här är duktiga på sin sak. Men dom saknar ofta förståelse eller drar ofta förhastade slutsatser - innan dom enns har frågat butiken - som det handlar om.

Har man handlat av en butik på internet eller gått in i butik och handlat. Har man beslutat sig för ngt. Om man då inte är nöjd med varan tag det med resp butik/affär internet butik.

Och har man inte blivit nöjd tag det med butiken igen -

Självklart finns det databutiker som sköter sig illa - det visar också ett antal trådar här.

Att icke namngivna personer snackar en mass bullshit - är i sig inget nytt. Det finns mängde av forum där folk gör så. Tänker inte nu endast på datafourmet. Och sen moderatorer -kom in på sweclockers - är det mycket bättre. Mycket av det falska förtalet eller skitsnacket har då rensats.

Skit är alltid lä'ttare att säga - än något gott. en dålig sak - ger ofta 10-15 personers missnöje, - eftersom "den enda" dåligt bemöta berättar och förvrider om en annat. Medan en bra bemöt person sällan eller aldrig säger det mer än till sig själv

Detta var en känt faktum på TBG Buyers Guide, - det är ett känt faktum här.

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av herbamare
[B]Jag är rätt säker på att alla som skrivit negativt om butiker i detta forum har haft flera kontakter med butikerna i fråga,utan att fått respons eller ansett sig dåligt behandlade.
Ingen skriver ett negativt inlägg om en butik utan att ha haft kontakt med butiken först.;)

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av reg edit
[B]Obs inte skydd mot ngn eller förtal mot ngn.
Vad jag upplever när jag läser och har läst på detta forum under en längre tid.

Jag är rätt säker på att flera som skriver negatvit om butiker här -inte har varit i kontakt eller försökt kontakta butiken det handlar om.
Jag har läst ett otal inlägg av "data eliten" här, där dom uttalar sig illa, fasstän dom ej har köpt ngt eller frågat något eller varit i kontakt med butiken.

Det är ju just därför som anställda på butikerna försöker försvara/förklara sig. Men de har lämnat sweclokerssida eller hänvisar till email support. De flesta "datanördar" här är duktiga på sin sak. Men dom saknar ofta förståelse eller drar ofta förhastade slutsatser - innan dom enns har frågat butiken - som det handlar om.

Har man handlat av en butik på internet eller gått in i butik och handlat. Har man beslutat sig för ngt. Om man då inte är nöjd med varan tag det med resp butik/affär internet butik.

Och har man inte blivit nöjd tag det med butiken igen -

Självklart finns det databutiker som sköter sig illa - det visar också ett antal trådar här.

Att icke namngivna personer snackar en mass bullshit - är i sig inget nytt. Det finns mängde av forum där folk gör så. Tänker inte nu endast på datafourmet. Och sen moderatorer -kom in på sweclockers - är det mycket bättre. Mycket av det falska förtalet eller skitsnacket har då rensats.

Skit är alltid lä'ttare att säga - än något gott. en dålig sak - ger ofta 10-15 personers missnöje, - eftersom "den enda" dåligt bemöta berättar och förvrider om en annat. Medan en bra bemöt person sällan eller aldrig säger det mer än till sig själv

Detta var en känt faktum på TBG Buyers Guide, - det är ett känt faktum här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Jag är rätt säker på att alla som skrivit negativt om butiker i detta forum har haft flera kontakter med butikerna i fråga,utan att fått respons eller ansett sig dåligt behandlade.
Ingen skriver ett negativt inlägg om en butik utan att ha haft kontakt med butiken först.;)

Då kan vi vara rätt säkra båda två...;)
Jag föredrar att tro att det OFTAST finns en grund till missnöje.....
Sen hur det formuleras kan ju man ha åsikt om...:p
Skulle gissa att vi har lika rätt båda två..:D

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk

tack så mycket! reg edit

det var mycket bra skrivit, jag är jätteglad.

Permalänk

PCenter.se känns väldigt amatörmässiga som sitter här på forum och tjafsar och försöker försvara sig.

Permalänk

ok, alltid nogra som haller med eller menar du helt annat

ar du en väldigt amatörmässiga Datorbyggare
Har du last Regedits text

Permalänk

Re: ok, alltid nogra som haller med eller menar du helt annat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCenter.se
ar du en väldigt amatörmässiga Datorbyggare
Har du last Regedits text

En representant från ett företag skriver inte såna grejer.
Aldrig själv varit i kontakt med ditt företag men om det är så Ni uppför er räcker det för mig.

Permalänk
Medlem

Paminner om nar Dataprince for runt pa forumet och forsokte paverka en trad som handlade om hur illa dom skott en kunds arende.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk

vad roligt att vara med hela tiden

tack för sista kommentar! det verkar som vi kommer alltid vara kvar här på den den här tråden

snälla Eric Semelius, blanda inte ihop pcenter.se
med dp.

varför inte testa oss, som dem har gjort på Insider.