Ny dator! Tjoho! Kommentarer?

Permalänk
Medlem

Ny dator! Tjoho! Kommentarer?

Så, inom några veckor ska jag köpa en ny dator, och jag har plockat ihop det här paketet:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=27194

I korta drag; Barton 2500+, ASUS A7N8X Deluxe, TwinMOS-Winbond Original 512Mb (två stycken!), Sapphire ATI Radeon 9600PRO 128Mb DDR 8xAGP DVI TV-out Lite Retail.

Kommentarer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en sak är jobbigt, 90% av alla som köper amd xp köper ju exakt det systemet! köp p4 med 800mhz buss istället. klockar som bara fan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
en sak är jobbigt, 90% av alla som köper amd xp köper ju exakt det systemet! köp p4 med 800mhz buss istället. klockar som bara fan.

Kanske för att det är så bra? ;P
P4 är bara dyrare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle tro att de flesta tar Abit NF7-S nu och inte ASUS.Det beror på att Abit klockar bättre.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Skulle tro att de flesta tar Abit NF7-S nu och inte ASUS.Det beror på att Abit klockar bättre.

Kanske, men jag ska inte överklocka. Och jag har hört att Asus ska vara stabilare, och passiv kylning på nordbryggan också!

Visa signatur
Permalänk

ska man inte överklocka så är alla moderkort stabila - oavsett tillverkare

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Luffigt chassi + Du får ju en liten prestandavinst om du kör 256x2 istället för 1x512 , och ska du bara ha en 120 som kylning i hela lådan? Annars såg det fint ut

Permalänk
Medlem

ASUS stabilitet är en myt. ASUS var den tillverkare som hade flest problem med sitt nforce2-kort i början, både Abit och Epox had färre returer.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Luffigt chassi + Du får ju en liten prestandavinst om du kör 256x2 istället för 1x512 , och ska du bara ha en 120 som kylning i hela lådan? Annars såg det fint ut

Luffigt? Det är snyggt. Står det inte ganska klart och tydligt att jag ska ha 2st 512or?

Japp. En 120a som blåser på hårddiskarna. Nätagget får serva som utblås. Sammanlagt blir det ju GPU, CPU, PSU och en 120mm:are som kommer leva runt i lådan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
ASUS stabilitet är en myt. ASUS var den tillverkare som hade flest problem med sitt nforce2-kort i början, både Abit och Epox had färre returer.

Okej, men kortet har fått bra recensioner iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oops missade att du skulle ha 2 512or jo men det ser fint ut annars..ska köpa nåt liknande snart fast med abit mobo och lanboy chassi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Oops missade att du skulle ha 2 512or jo men det ser fint ut annars..ska köpa nåt liknande snart fast med abit mobo och lanboy chassi

Måste ju gradera inför framtiden.
Aha, okej. Jag ville ha ett lite stabilare, så jag valde compucase istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

990:- för montering? Det skulle jag aldrig betala för.

Fast det är ju datorbutiken vi snackar om. Att få en defekt sak från db är inte alltid julafton precis. Om man låter db montera datorn lär man knappas få en defekt del.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
990:- för montering? Det skulle jag aldrig betala för.

Fast det är ju datorbutiken vi snackar om. Att få en defekt sak från db är inte alltid julafton precis. Om man låter db montera datorn lär man knappas få en defekt del.

mjodå.. dom monterade min dator jag köpte av dem.. inte fan fungerade cd-brännaren för det.. sista gången jag brydde mig om att köpa något märkvärdigt dyrt av dem..

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end