Netflix ska få bukt med kontodelning – breda insatser efter årsskiftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Touché

Det hade jag aldrig kunnat gissa.

Dock inte under varumärket ’Rolex’, de äger många olika klockmärken

Permalänk
Medlem

Innovationens död är piratens bröd!

Det fanns en anledning till att Netflix blev så stora de blev. Men de blev bekväma och utvecklade inte sin produkt. Nu när det dyker upp riktigt seriös konkurrens så är lösningen att erbjuda en avvikelse från original-avtalet de hade med konsument på ganska begränsande plan.

Om Netflix tror att det är såhär man vinner marknadsandelar kommer det inte dröja många år innan nån annan aktör tar över kronan. Men de blidkar ju i vart fall aktieägarna temporärt x)

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Eftersom du är skild är det inte ok att du tittar på Netflix hos din flickvän. Hade du däremot inte varit skild hade det varit OK att du tittar hos din flickvän.

Det är lustigt, i rent sociala sammanhang så råder precis motsatsen. Är du skild så är det ok att titta på Netflix hos din flickvän men är man däremot fortfarande gift så är det sällan ok att kolla på Netflix hos flickvännen Aldrig har man ryggen fri.

Permalänk
Medlem

Först reklam mitt i filmen, nu detta. Är Netflix ett acronym för girighet?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Jag fattar inte det här. När färre köper tjänsten så borde de sänka priset så att fler köper, istället för att höja priset så ännu fler lämnar och de kvarvarande får betala för förluseten?

De här stora företagen tror inte tillgång och efterfrågan appliceras på dem. De spelar efter egna regler, i deras värld.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Dock inte under varumärket ’Rolex’, de äger många olika klockmärken

Det är bara Rolex och Tudor. Rolex ensamt är det bäst säljande schweiziska klockmärket. https://watchesbysjx.com/2022/03/morgan-stanley-watch-industr...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Aja får se hur det går, hade bara Netflix en månad förra gång och gav syrran inlogg.
Lyckades kolla på allt jag ville se på den månaden.

Fixade amazon sedan, där tog det på några dagar och se allt (The boys S3 och Rings of NotCanon).
Sedan fanns det fan inget annat att glo på där alltså. Amazon måste fan vara sämsta streamingtjänsten.
Hade dock tydligen något 30 mån prov så var ju free iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Det är lustigt, i rent sociala sammanhang så råder precis motsatsen. Är du skild så är det ok att titta på Netflix hos din flickvän men är man däremot fortfarande gift så är det sällan ok att kolla på Netflix hos flickvännen Aldrig har man ryggen fri.

Ja, det är märkligt, men det är så de vill ha det. Man går in och http://www.netflix.com/my-account/divorce/ och http://www.netflix.com/my-account/register-sexual-partner/ för att länka och avlänka konto för ens personliga relationer.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Har precis fått mail från Netflix om Profilöverförning, satte nej på detta.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Det är bara Rolex och Tudor. Rolex ensamt är det bäst säljande schweiziska klockmärket. https://watchesbysjx.com/2022/03/morgan-stanley-watch-industr...

Jag tänkte fel på Swatch/Omega

Verkar dock inte som att Rolex säljer störst antal klockor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

När de gick ut med att de skulle hindra folk från att dela så sa jag upp mitt abonnemang som jag delade med en kompis, jag ser inte på Netflix så mycket att jag ensam will betala för ett eget 4K abonnemang. Så du har rätt i att det inte är unikt, nu fick Netflix inga kunder istället för 2st halvbetalande kunder.
Däremot som jag förstår det så kommer jag nu kunna gå ihop med 4 personer och lagligt dela ett premium abonnemang mha 3st underkonton = 179:- + 90:- vilket blir 67:- per person. Detta är faktiskt något jag skulle kunna tänka mig.

PS anledningen att jag delade tidigare va att jag faktiskt frågat och fick ok från Netflix support för massa år sen att dela konto/abonnemang "Du betalar för visst antal strömmar och gör vad du vill med dem" va typ svaret.

Problem uppstår ju då de finns flera tv aparater och datorer i båda hushållen samt gemensam sommarstuga, kommer bli redigt trött om de krävs verifiering när man är i sommarstugan tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har precis fått mail från Netflix om Profilöverförning, satte nej på detta.

Har också fått mail idag om Profilöverförning från Netflix. Aktiveras om 10 dagar om jag inte gör någonting, men går även att stänga av efter det i kontoinställningarna. Avvaktar tills vidare.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har precis fått mail från Netflix om Profilöverförning, satte nej på detta.

Satte också nej så ingen ska lyckas klicka på något av misstag.
Men insåg sen att detta kanske är första red-flag för kontodelning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Problem uppstår ju då de finns flera tv aparater och datorer i båda hushållen samt gemensam sommarstuga, kommer bli redigt trött om de krävs verifiering när man är i sommarstugan tex.

Jo om de kommer begränsa antalet enheter man får använda på ett konto så kan det bli jobbigt om flera familjer delar på ett abonnemang, men jag hoppas huvudkontot kommer tillåta fler enheter i så fall.
Sen om ett underkonto bara får va på en eller två enheter så är det lugnt för mig som själv till 99% bara ser film på min TV i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem

Ännu ett exempel på ett företag med storhetsvansinne som blivit alltför girigt och skjuter sig själv i foten. De inser inte att deras höga priser gör att folk väljer andra tjänster istället. Ska de börja tar mer betalt för kontodelning och annat blir folk mer negativa till dem och hoppar av helt. Jag har haft deras väldigt dyra premiumabonnemang i flera år och blivit lite mer irriterad varje gång de höjt priset eftersom det samtidigt blivit sämre utbud och betydligt starkare konkurrens från andra streamingtjänster. Jag har även HBO och Prime och tittar minst lika mycket om inte mer på de tjänsterna. Nä, det känns som det är dags att avsluta prenumerationen på Netflix helt och hållet. Jag vill inte stödja överdrivet giriga företag som inte ser verkligheten som den är utan bara tror att högre priser och tilläggskostnader är modellen för tillväxt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Tyvärr? Låter som en bra sak. Klart är det synd att vi behöver betala mer, men om jag fortfarande är villig att betala så måste det ju per definition vara värt det! Säg att man måste jobba 1h för att få råd med det, men tittar 10h per månad, sounds like a pretty good exchange rate to me!

Så kan man väl ändå inte räkna? Jobbar du på Netflix eller? Så om du tittar på Netflix 40 timmar i veckan är det ok om hela din lön går till Netflix? Tänk om!

Permalänk
Medlem

Själv så betalar jag:
Amazon Prime 549 kr helår ca 46 kr/månad inkl. gratis frakt vid köp från Amazon.se
Sky/showtime delat med en person ca 20 kr/månad
HBO delad med en person 22,5 kr/månad
Summa per helår för alla abbonnemang är ca 1070 kr!

Jag sade upp mitt Netflix abbonnemang redan förra året.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceji:

Så kan man väl ändå inte räkna? Jobbar du på Netflix eller? Så om du tittar på Netflix 40 timmar i veckan är det ok om hela din lön går till Netflix? Tänk om!

Jobbar inte på Netflix, hahahha. Klart att man kan räkna så, men det är ju individuellt hur relevant det är för din personliga ekonomi och hur mycket du värdesätter dina pengar för att spenderas på annat också såklart. Tittar du 40 timmar i månaden och du betalar med en timmes arbete för att få 40 timmars nöje så får du ju ut mer nöje per krona än någon som bara tittar 10 timmar. Det är ju t.ex. ganska bra deal jämfört med ett biobesök som blir typ lika mycket, men du bara ser på en film. Men det kanske är en dålig deal för dig om du inte gillar serier å film lika mycket som någon annan. Eller om du har lägre inkomst, du kanske bara har 1000 kr över för nöje, då är Netflix dyrt, men har du 20k för nöje så är ju inte Netflix lika dyrt. Finns ju som sagt konkurrenter också, vilket gör att man hellre väljer ett billigare alternativ med equivalent mängd nöje om det blir för dyrt.