Permalänk
Medlem

Skall man vara lite petig (när det gäller detta med att kontakter smälter) så är det pga för mycket ström, strikt inte för mycket effekt.

Över 6 kabelpar så går det (vid 12 V och 600 W) 50 A, dvs lite drygt 8 A per kabelpar.
Det är i samma klass som för vår turktumlare som sätter i sig över 2000 W vid 230 V över ett enda kabelpar.

Men med det sagt så är det anmärkningsvärt att det är klenare kontakter i GPU-ändan än i PSU-ändan:

(Ja, jag har kabeln men inte en GPU ännu )

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Nice! Jag tror att du hinner bli lite krasslig inför morgondagen...

Kom gärna med några siffror ifall du orkar! Är fortfarande helt fascinerad över den stora 4090 efterfrågan.

Skrivet av DannyN:

Du får gärna kommentera vad gäller ljudnivå på fläktar och temperaturer.

Skrivet av Mocka:

Jag är framförallt nyfiken på fläktarna. Alla korten klockar mer eller mindre likadant så det som skiljer är byggkvalitet samt fläktarna.

Ganska biffigt jämfört mot GTX1080

Fick skruva bort plastkåpan från sata hållarna för att få in kortet, blev orolig där en sekund för såg ut som den va fast nitad men tur så va det 4st små skruvar att ta bort så va den borta.

Med den borta så behöver jag inte använda stödet som följde med, passade perfekt att vila kortet på satahållaren i fronten på datorn ½mm tryck uppåt så satahållaren och hållaren bakpå tar upp all kraft så PCI-E porten är knappt belastad nu😁

Ljudmässigt så låter min CPU-fläkt högre AMD standard wraith prism, Under benchmark 3Dmark Fire strike ultra och andra testen så gick tempraturen aldrig över 70°C för GPU tempratur, Memory gick till 72°C och hot spot (VRAM?) gick aldrig över 80°C.

Fläktarna gick upp till 1777RPM, Jag störde mig inte på fläktljudet och inga coil whine som jag kunna höra under 200fps+ testerna 20 cm från grafikkortet. Kort tid under testet nådde kortet sin 450W men det va bara under kort tid så det krävs tunga program om man ska ha kortet jobba på 450W hela tiden.

Testade CP2077 etc som SC fick samma siffror kanske någon FPS lägre för man sitter på 3900X men för mig så jobbar både CPU och GPU obehindrat av varandra nu och inte bottleneckar varandra.

Man kan säkert sänka temp om man orkar lirka med att sänka volten men jag är nöjde med kortet samt som på bilderna så är det inte direkt något luftigt chassit som den sitter i så jag är nöjd med temperaturerna, ljudet och Watten.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Nu är också jag med i klubben - kör Gainwards kort som än så länge är förvånansvärt tyst (trots att chassit står bredvid mig på bordet). Presterar nästan identiskt med founders och kan klockas lite lätt. Mycket nöjd!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Sambon: MÅSTE du verkligen ha ett nytt grafikkort?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

MÅSTE man verkligen ha sambon?
tar en funderare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

<Uppladdad bildlänk>

Sambon: MÅSTE du verkligen ha ett nytt grafikkort?

Har inte ens vädrat nyheten till min. Vete fan hur det skall gå till faktist.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Har inte ens vädrat nyheten till min. Vete fan hur det skall gå till faktist.

Varför vädra det ? Det som man inte känner till tar man inte skada av. Uppdaterar sambon dig på alla sminkinköp ?

Permalänk

Jepp har samma. Skitsnyggt. 50% för att det är vattenkylt och oftast tystare. 50% för att det är det snyggaste kortet. ”Lagom” med rgb även om jag inte hittat nån funktion att få suprim att sluta blinka. 🙃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Nytt vbios finns ute på ASUS för TUF-modellerna:
https://www.asus.com/motherboards-components/graphics-cards/t...

Verkar inte funka dock, säger bara "get current version is null". Om nån löser detta får ni gärna svara mig.

För övrigt, skaffa partners med hästar som hobby. Vi kommer mycket bra överens gällande ekonomi och har gjort i elva år. Jag är snart ikapp hennes månadskostnad dock, med hur dyra alla dattagrejer blivit.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannyN:

Vilken RPM körs fläktarna på PNY-kortet under spelande? Och vilka temps får du?

Ok, om jag tittar på en match i dota 2 i 8k upplösning med vsync on så går PNY fläktarna runt 1000rpm, kortet drar ca 150W(enligt MSI Afterburner). Coren 1500MHz och Minnet 10500MHz. Det måste jag säga var mycket effektivt.

Aldrig sett något liknande från mitt 3090 Strix! Där fick jag köra med vsync av och kortet fick jobba MYCKET hårdare för att få den bästa upplevelse man kunde få i 8k med dota2, drog säkert dubbelt upp!

Det är en helt fantastisk headroom med detta kort.

Om jag maxar RT i 8k DLSS på Quality i Cyberpunk så drar kortet runt 430W, fläktar runt 1500rpm, temperatur maxade under benchmarken 69 grader. Måste säga att PNY kortet är extremt tyst under dessa förutsättningar. Dovt brus skulle jag beteckna det som. Gott betyg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Varför vädra det ? Det som man inte känner till tar man inte skada av. Uppdaterar sambon dig på alla sminkinköp ?

När sminket kostar som en lätt begagnad Fiat Punto bör man nog uppdatera denne om man vill ha könsdelarna kvar.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av crion:

Ok, om jag tittar på en match i dota 2 i 8k upplösning med vsync on så går PNY fläktarna runt 1000rpm, kortet drar ca 150W(enligt MSI Afterburner). Coren 1500MHz och Minnet 10500MHz. Det måste jag säga var mycket effektivt.

Aldrig sett något liknande från mitt 3090 Strix! Där fick jag köra med vsync av och kortet fick jobba MYCKET hårdare för att få den bästa upplevelse man kunde få i 8k med dota2, drog säkert dubbelt upp!

Det är en helt fantastisk headroom med detta kort.

Om jag maxar RT i 8k DLSS på Quality i Cyberpunk så drar kortet runt 430W, fläktar runt 1500rpm, temperatur maxade under benchmarken 69 grader. Måste säga att PNY kortet är extremt tyst under dessa förutsättningar. Dovt brus skulle jag beteckna det som. Gott betyg!

Runt 1500RPM i sån heavy load låter faktiskt väldigt tyst och bra. Rätt imponerad med tanke på att PNY varianten är, tillsammans med TUF, den billigaste varianten i Sverige så vitt jag vet.

Tack för infon!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

522.25, Desktop Window Manager och RTX 4090 verkar vara en mindre miljömässigt bra kombination. Ser ganska många som klagar på högt förbruk på den appen med dessa drivare. Tror till och med en rep från Nvidia har erkänt att nått är väldigt fel med drivarna, av det jag läste på guru3d.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Men med det sagt så är det anmärkningsvärt att det är klenare kontakter i GPU-ändan än i PSU-ändan:

Olika stift. Det sitter större/grövre stift i kontakten på PSU sidan som klarar högre strömstyrka än vad som 12VHPWR använder. Kom ihåg att många tillverkare har daisy-chain modulära kablar till 8 pin PCIe. Så på PSU sidan ska en enda kontakt kunna klara av 2st 8 pin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Nytt vbios finns ute på ASUS för TUF-modellerna:
https://www.asus.com/motherboards-components/graphics-cards/t...

Verkar inte funka dock, säger bara "get current version is null". Om nån löser detta får ni gärna svara mig.

Tänk om det vore så gött att en vBIOS kunde fixa coilwhine

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tänk om det vore så gött att en vBIOS kunde fixa coilwhine

Hade ju varit TUFt men jag vet inte ens vad uppdateringen gör. Tänkte det varit gött att kunna slänga in dock. Men icke sa Asus.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

kör just nu på ett sfx 600 agg, samt 12100f. verkar funka helt okey i warzone men fps:en går max up till 160fps, rätt mycket långsammare än 3080ti med 12700k/12900k å 5800x3d

Hade värsta strulet att få igång kortet i min itx chassi, visade sig vara pcie 3.0 riser kabeln. Iaf snart blir det nog dags att ploppa i 13900kf cpun
https://i.imgur.com/Cyw3k11.jpg

Skrivet av Palme_570:

Blev trångt

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av pixel8:

Någon som lyckats klura ut hur man får ihop stödpinnen man får med Gainward-korten? Bygga ett hus från scratch gick bra men den här stödpinnen i 5 delar gick inte att få ihop tydligen..

Skrivet av hellmix:

Ganska biffigt jämfört mot GTX1080

https://i.imgur.com/zJDPUpp.jpg

Fick skruva bort plastkåpan från sata hållarna för att få in kortet, blev orolig där en sekund för såg ut som den va fast nitad men tur så va det 4st små skruvar att ta bort så va den borta.
https://i.imgur.com/C0ezhzt.jpg

Med den borta så behöver jag inte använda stödet som följde med, passade perfekt att vila kortet på satahållaren i fronten på datorn ½mm tryck uppåt så satahållaren och hållaren bakpå tar upp all kraft så PCI-E porten är knappt belastad nu😁
https://i.imgur.com/a1zEkFv.jpg

Ljudmässigt så låter min CPU-fläkt högre AMD standard wraith prism, Under benchmark 3Dmark Fire strike ultra och andra testen så gick tempraturen aldrig över 70°C för GPU tempratur, Memory gick till 72°C och hot spot (VRAM?) gick aldrig över 80°C.

Fläktarna gick upp till 1777RPM, Jag störde mig inte på fläktljudet och inga coil whine som jag kunna höra under 200fps+ testerna 20 cm från grafikkortet. Kort tid under testet nådde kortet sin 450W men det va bara under kort tid så det krävs tunga program om man ska ha kortet jobba på 450W hela tiden.

Testade CP2077 etc som SC fick samma siffror kanske någon FPS lägre för man sitter på 3900X men för mig så jobbar både CPU och GPU obehindrat av varandra nu och inte bottleneckar varandra.

Man kan säkert sänka temp om man orkar lirka med att sänka volten men jag är nöjde med kortet samt som på bilderna så är det inte direkt något luftigt chassit som den sitter i så jag är nöjd med temperaturerna, ljudet och Watten.

Alla ni som sitter på gainward phantom (hoppas det var rätt citerade) har ni något sidoljud från fläkten annat än bara luft som rör sig? Ett, vinande?, ljud, lite klagoaktigt. Hörs på alla hastigheter, försvinner helt med fan off etc så det är från kortet. Inte extremt högljutt eller nått sånt, men märkbart

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Har nu installerat ett Asus Tuf 4090 OC i burken så jag ansluter också till klubben. Ja, det är stort. Gigantiskt. Jag tror det är svårt att begripa hur stort det är innan man har det i handen. Väldigt tyst och ingen kontakt har brunnit. Än.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Alla ni som sitter på gainward phantom (hoppas det var rätt citerade) har ni något sidoljud från fläkten annat än bara luft som rör sig? Ett, vinande?, ljud, lite klagoaktigt. Hörs på alla hastigheter, försvinner helt med fan off etc så det är från kortet. Inte extremt högljutt eller nått sånt, men märkbart

Hör inget utan att sätta örat mot datorn, och då har jag egentligen endast vad jag tror är cpu pumpen.. låter lite som en liten kyl.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Har inte ens vädrat nyheten till min. Vete fan hur det skall gå till faktist.

Du kan alltid säga att du vunnit det och har ni gemsamma konton ja säger att de var en repartion på bilen..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

<Uppladdad bildlänk>

Sambon: MÅSTE du verkligen ha ett nytt grafikkort?

Årets bästa!

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Alla ni som sitter på gainward phantom (hoppas det var rätt citerade) har ni något sidoljud från fläkten annat än bara luft som rör sig? Ett, vinande?, ljud, lite klagoaktigt. Hörs på alla hastigheter, försvinner helt med fan off etc så det är från kortet. Inte extremt högljutt eller nått sånt, men märkbart

Nja, försökt lyssna ett tag nu men tycker bara det låter som fläktarna, kan dock vara lite högre pitch än mitt 3080 TUF som jag upplevde som tystare och med ett dovare blåsljud.

Visa signatur

Fractal Design Define S - Asus Prime X570-P - AMD Ryzen 9 3950X - Corsair Hydro H115i PRO - Gainward RTX 4090 - Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - Corsair RM1000x - Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - massor av mekaniska lagringsdiskar.

Är här dagligen men skriver inte så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Alla ni som sitter på gainward phantom (hoppas det var rätt citerade) har ni något sidoljud från fläkten annat än bara luft som rör sig? Ett, vinande?, ljud, lite klagoaktigt. Hörs på alla hastigheter, försvinner helt med fan off etc så det är från kortet. Inte extremt högljutt eller nått sånt, men märkbart

Nopp hör inget sidoljud eller så är det så lågt så det blir dolt bakom ljudet av luften som passerar. Va själv lite orolig efter man har läst om dåliga fläktmotorer till coil whines, men jag har inget av det så jag är riktigt nöjd med köpet.

Det ända som jag märkte som är ett I-lands problem att PCI och HDMI/DP-portarna hade inget skydd på sig, bara ESD-påsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Alla ni som sitter på gainward phantom (hoppas det var rätt citerade) har ni något sidoljud från fläkten annat än bara luft som rör sig? Ett, vinande?, ljud, lite klagoaktigt. Hörs på alla hastigheter, försvinner helt med fan off etc så det är från kortet. Inte extremt högljutt eller nått sånt, men märkbart

Nu har inte jag ett Phantom utan ett Tuf men jag har svagt coilwhine om jag sätter örat till och öppnar sidopanelen men stänger jag den så hörs inte ett smack av det tack o lov.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Svarade 5-10 år sedan, sen insåg jag att 10 år sedan var 2012 och att det var ännu längre sedan! Tiden går snabbt nu.

Edit: tydligen är jag i fel tråd. Skulle postas i när brände du hemma senast tråden

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Svarade 5-10 år sedan, sen insåg jag att 10 år sedan var 2012 och att det var ännu längre sedan! Tiden går snabbt nu.

Detta är inte "när-brände-du-en-skiva-senast"-tråden. 😉

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Detta är inte "när-brände-du-en-skiva-senast"-tråden. 😉

Ah wtf!!!! Kan svära på att jag klickade på den länken!
Tack för räddningen

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ah wtf!!!! Kan svära på att jag klickade på den länken!
Tack för räddningen

...men det skulle ju kunna vara "...när brände du senast en 12-pins kontakt..."-tråden

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Hade ju varit TUFt men jag vet inte ens vad uppdateringen gör. Tänkte det varit gött att kunna slänga in dock. Men icke sa Asus.

Attans, jag läste någonstans vad det gjorde men glömt vart fan jag såg det.

Skrivet av Rico01:

Nu har inte jag ett Phantom utan ett Tuf men jag har svagt coilwhine om jag sätter örat till och öppnar sidopanelen men stänger jag den så hörs inte ett smack av det tack o lov.

Då har du tur, verkar vara en del som klagar på spoltjut redan vid låg load (120W och uppåt) samt att fps inte spelar någon roll. Är spoltjut tex i CP2077 vid 40-50fps om man kör alla grafikinställningar på max i 4K och stänger av DLSS helt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9