Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Om man bara är ute efter Game Pass till PC, är det då smartast att köra turkisk VPN och teckna Game pass abonnemang? Det kostar ca 18kr i månaden. Men det kanske inte fungerar att koppla till sitt svenska Microsoft-konto?

Nej, du behöver ha ett turkiskt betalmedel (kort) för att kunna köpa något från Turkiet. Du får köpa en turkisk Xbox Live Gold-kod och använda VPN för att lösa in koden och på så sätt få Game Pass Ultimate - men att köpa något från Microsoft med turkisk VPN kräver ett lokalt turkiskt betalmedel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej, du behöver ha ett turkiskt betalmedel (kort) för att kunna köpa något från Turkiet. Du får köpa en turkisk Xbox Live Gold-kod och använda VPN för att lösa in koden och på så sätt få Game Pass Ultimate - men att köpa något från Microsoft med turkisk VPN kräver ett lokalt turkiskt betalmedel.

Ok, tack för infon! Då har Microsoft gjort ett bättre jobb än Tidal

Edit: Det blev 2 x 12mån turkiskt game pass för totalt 748:- inklusive 10:- uppgradering till Ultimate. Stort tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Priserna har höjs på alla abonnemang, även det Turkiska 12-månaders kostar nästan 600 kr nu. Det bästa nu är väl att köpa 12-månaders Xbox Live Gold istället som ligger på ca 400 kr.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför jag aldrig kan lösa in koder från Sydamerika?
Löser in koder från tex Turkiet med VPN utan problem, men när det kommer till koder från Brasilien och Argentina får jag alltid upp meddelandet nedan;

Koden kan inte lösas in. Den har inte köpts i samma region som ditt konto finns i. Få mer information

Permalänk
Medlem

Ok jag har gjort bort mig.. lyckades lösa in ett Xbox Live Gold 12-månader på mitt konto, men nu är problemet att jag inte kan konvertera det till Game Pass Ultimate. För att kunna köpa en månad av Ultimate så måste jag ha ett Sydamerikanskt betalkort och det har jag inte.

Betyder detta att jag är helt låst och kan inte uppgradera till Ultimate på ett helt år?

Dyrt (Billigt) misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Ok jag har gjort bort mig.. lyckades lösa in ett Xbox Live Gold 12-månader på mitt konto, men nu är problemet att jag inte kan konvertera det till Game Pass Ultimate. För att kunna köpa en månad av Ultimate så måste jag ha ett Sydamerikanskt betalkort och det har jag inte.

Betyder detta att jag är helt låst och kan inte uppgradera till Ultimate på ett helt år?

Dyrt (Billigt) misstag

Om du har bytt region till något sydamerikanskt land för att lösa in din kod så borde det vara möjligt att byta region till SE på xbox.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Om du har bytt region till något sydamerikanskt land för att lösa in din kod så borde det vara möjligt att byta region till SE på xbox.com.

Har redan provat tyvärr.. när jag försöker köpa en månad Ultimate så står det att jag redan har ett aktivt abonnemang som är knutet till en annan region.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Har redan provat tyvärr.. när jag försöker köpa en månad Ultimate så står det att jag redan har ett aktivt abonnemang som är knutet till en annan region.

Kan du inte ladda ditt microsoftkonto med ett xbox gift card?
Bör väl gå att betala med walleten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Har redan provat tyvärr.. när jag försöker köpa en månad Ultimate så står det att jag redan har ett aktivt abonnemang som är knutet till en annan region.

Jag gjorde ett liknande misstag, jag råkade lösa in en EU-kod när mitt konto av misstag var satt till region UK och kunde därför inte uppgradera med ett svenskt bankkort. Support via chat kunde hjälpa mig migrera kontot och abonnemanget till SE. Gå in här och tryck "virtuell agent", det ser ut som en automatiserad chattrobot men frågar man så kan man prata med en människa. https://support.xbox.com/sv-SE/contact-us

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Jag gjorde ett liknande misstag, jag råkade lösa in en EU-kod när mitt konto av misstag var satt till region UK och kunde därför inte uppgradera med ett svenskt bankkort. Support via chat kunde hjälpa mig migrera kontot och abonnemanget till SE. Gå in här och tryck "virtuell agent", det ser ut som en automatiserad chattrobot men frågar man så kan man prata med en människa. https://support.xbox.com/sv-SE/contact-us

Det fungerade utmärkt, tack så mycket!!
De ändrade regionen på mitt inlösta Xbox Live Gold abonnemang till Svenskt istället. Antar att man bara kan göra detta engång, för annars kan man ju bara göra detta varje år

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Det fungerade utmärkt, tack så mycket!!
De ändrade regionen på mitt inlösta Xbox Live Gold abonnemang till Svenskt istället. Antar att man bara kan göra detta engång, för annars kan man ju bara göra detta varje år

Hur blev det ens så? Jag har löst in en 12mån kod från Brasilien förra året och en ny 12mån från Turkiet i år med VPN och ändå kunnat konvertera all tid på mitt svenska konto, precis som alla andra antar jag?

Har även löst in koder för spel (bl.a Cyberpunk) från Argentina med VPN utan problem.

Är det pga att era konton inte är svenska och därför fungerar inte svenska betalkort?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hur blev det ens så? Jag har löst in en 12mån kod från Brasilien förra året och en ny 12mån från Turkiet i år med VPN och ändå kunnat konvertera all tid på mitt svenska konto, precis som alla andra antar jag?

Har även löst in koder för spel (bl.a Cyberpunk) från Argentina med VPN utan problem.

Är det pga att era konton inte är svenska och därför fungerar inte svenska betalkort?

Ingen aning hur det kunde bli så, jag har löst in koder från Argentina och Turkiet tidigare utan att detta hänt. Men dock är det första gången jag löser in Xbox Live Gold kod, vet inte om det är de som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Ingen aning hur det kunde bli så, jag har löst in koder från Argentina och Turkiet tidigare utan att detta hänt. Men dock är det första gången jag löser in Xbox Live Gold kod, vet inte om det är de som ställer till det.

Är inte ditt konto svenskt? Jag löste in en turkisk 12mån Xbox Live Gold-kod för under en månad sedan utan några problem. Cyberpunk var någon vecka sedan eller så tror jag, kanske två.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har köpt 12mån xbox live gold, men när jag klickar på uppgradera kommer det bara upp "sidan kan inte hittas"

Efter många försök, så dök det upp en sida, men jag kunde inte klicka i för 10kr. Kan inte ens betala fullpris.

Någon som kan hjälpa?

edit. fick det att funka via konsolen.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Fungerade klockrent.

Körde 2st 12 månader och 1st 6 månader. Fick dock bara 1 gratis månad via 6 månaders koden.
Men 1200kr för Game Pass Ultimate till 25 juni 2025 var ju värt det!

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommaren:

Fungerade klockrent.

Körde 2st 12 månader och 1st 6 månader. Fick dock bara 1 gratis månad via 6 månaders koden.
Men 1200kr för Game Pass Ultimate till 25 juni 2025 var ju värt det!

Skaffade också GPU igår. Köpte 3st 12 månaders för ca 400kr/st. Sedan köpte jag 1 månad Gamepass Ultimate för 37kr, så totalt ca 1250kr för 36 månaders ultimate.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Skaffade också GPU igår. Köpte 3st 12 månaders för ca 400kr/st. Sedan köpte jag 1 månad Gamepass Ultimate för 37kr, så totalt ca 1250kr för 36 månaders ultimate.

Var hittar du 12 månaders för ca 400kr st?

hittar bara denna för 53€ sen nån service fee på det. Eller är det något jag missar?
https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-12-month-xbox-li...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Var hittar du 12 månaders för ca 400kr st?

hittar bara denna för 53€ sen nån service fee på det. Eller är det något jag missar?
https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-12-month-xbox-li...

nån av dessa kanske? https://www.allkeyshop.com/blog/buy-xbox-live-gold-membership...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Var hittar du 12 månaders för ca 400kr st?

hittar bara denna för 53€ sen nån service fee på det. Eller är det något jag missar?
https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-12-month-xbox-li...

Jag körde ifrån CJS-CDKeys, ligger runt 400kr i dagsläget för en Europe 12 månaders Xbox Live.

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Var hittar du 12 månaders för ca 400kr st?

hittar bara denna för 53€ sen nån service fee på det. Eller är det något jag missar?
https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-12-month-xbox-li...

Köpte hos G2A och valde från säljaren Store_shark.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommaren:

Jag körde ifrån CJS-CDKeys, ligger runt 400kr i dagsläget för en Europe 12 månaders Xbox Live.

Skrivet av Mirialia:

Köpte hos G2A och valde från säljaren Store_shark.

Tack,

Ser att flera av dom är "bundna" till olika regioner. T.ex. turkiet, brazilien, UK osv.. Kan man alltså köpa någon av dessa och aktivera med hjälp av VPN till det landet då?

Exempel denna är Turkiet:
https://www.kinguin.net/category/85722/xbox-live-12-month-gol...

Denna är Brazil:
https://www.g2a.com/xbox-live-gold-subscription-card-12-month...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Löste det nu. Köpte 3x12 månader gold för EU via kinguin. totalt: 1239:-
Fick inga extra månader när jag löste in koderna.

Sen uppgraderade jag till gamepass ultimate. Först var knappen för 135:- överstukrn och istället stod där 10:- , men när jag tryckte på den återgick den till 135:- så fick betala det för en upgrade.

totalt alltså 1239+135:- för 3 år av gamepass ultimate.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Tack,

Ser att flera av dom är "bundna" till olika regioner. T.ex. turkiet, brazilien, UK osv.. Kan man alltså köpa någon av dessa och aktivera med hjälp av VPN till det landet då?

Exempel denna är Turkiet:
https://www.kinguin.net/category/85722/xbox-live-12-month-gol...

Denna är Brazil:
https://www.g2a.com/xbox-live-gold-subscription-card-12-month...

Jag köpte en som var märkt EU, vågade inte chansa på en annan region. 🤗

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Blev 13 månader för min del, men fungerar såklart utmärkt.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av voffen1:

Blev 13 månader för min del, men fungerar såklart utmärkt.

Vilken sida köpte du koderna från och körde du på EU?

Tänker att det är bra för eventuella framtida köpare (och mig själv hehe).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Vilken sida köpte du koderna från och körde du på EU?

Tänker att det är bra för eventuella framtida köpare (och mig själv hehe).

Sorry, jag brukar köpa det mesta från g2a men det är ju typ som kinguin. Köpte EU koder (sidan varnade för mig) 👍det var billigare att köpa 6 månader där än 12 månader.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Halloj!

Tacksam för lite visdomsord då jag inte får det att fungera.

Köpte 3 x 12 månader xbox live gold turkiet från livekort.se. Fick det inte att fungera först, så jag trodde att jag behövde ändra region till turkiet på min profil på ms.com också. Till slut fick jag till det med redeemingen och nu har jag 36 månader live.

Problemet: Jag köpte en game pass ultimate kod (GLOBAL) 1 månad, men lyckas inte lösa in den eftersom microsoft nu vill (måste) ha ett kreditkort för återkommande betalningar. Då funkar ju givetvis inte att lägga till mitt svenska kort....

Vad ska jag ta mig till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingdingaling1337:

Vad ska jag ta mig till?

Pröva detta
#19771306

Mitt råd är annars att inte köpa dessa grey market koder.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Pröva detta
#19771306

Mitt råd är annars att inte köpa dessa grey market koder.

Tack för svar! 👊

Testade förut att skriva där, men fick prata med någon "i communityt" som sa att det inte var möjligt.

Jag ska testa imorgon igen under öppettiderna.

Och nejfan, aldrig mer. Jag är inte helt grön med vpn osv, men det här var mer krångligt än det var värt att lägga ett par hundringar mer 😅

Uppdatering: Ringde ms och dom hjälpte mig i supporten att fixa till det.

Så för dom som i framtiden ser det här: Släng ut någon hundralapp extra så slipper ni allt strul!

Permalänk
Medlem

Någon som aktiverat de senaste dagarna och kan verifiera att det fortfarande fungerar?
Sa upp game pass i väntan på något bra BF erbjudande, och det gick ut precis vilket gjorde barnen sådär glada

Min tanke var att köra 2x12 mån Europe nycklar från eneba för 858kr (AKS8 rabattkod) och sen uppgradera till ultimate.