Hur slipper man SHORTS på Youtube?

Permalänk

Hur slipper man SHORTS på Youtube?

På PC i Chrome.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Vet inte, men hoppas nån skriver en bra lösning.
Det krävs en särskild sorts hjärndödhet för att uppskatta den skiten. YT håller på att förstöras av all snuttifiering. Mitt flöde fylls av dessa korta, meningslösa, innehållslösa idiotkortfilmer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Finns ett kryss vill jag minnas till höger för att få bort dom från sina recommended i nån månad iaf.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "slipper"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

ADHD-generationen klarar inte klipp som är längre än 1 minut, då tappar man fokus.

Därför ska vi alla lida.

Personligen tycker jag det störiga med Shorts är att man inte kan spola förbi de 45 första helt onödiga sekunderna av den där minuten, och komma till poängen med videon. Folk är i allmänhet så oerhört dåliga på att klippa,

Förmodligen ännu mer ADHD att inte tåla tidsslöseri

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

ADHD-generationen klarar inte klipp som är längre än 1 minut, då tappar man fokus.

Därför ska vi alla lida.

Du kanske ska kalla det något annat än adhd-generationen? Då det finns många med adhd som inte gillar korta skit videos

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moonblase:

Du kanske ska kalla det något annat än adhd-generationen? Då det finns många med adhd som inte gillar korta skit videos

Kan-inte-fokusera-längre-än-en-minut-generationen?

TikTok-generationen?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av swenorth1:

På PC i Chrome.

Shorts har väl numera en helt egen flik som är lätt att ignorera. Sedan är det möjligt att kryssa bort Shorts-flöde i Home-fliken, men då är den bara borta i 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Shorts har väl numera en helt egen flik som är lätt att ignorera. Sedan är det möjligt att kryssa bort Shorts-flöde i Home-fliken, men då är den bara borta i 30 dagar.

Ett litet sidospår, håller det där att det bara går att välja bort sådant som content providers vill trycka ner i halsen på en tillfälligt på att bli en trend?

Linkedin har alltid hållit på, resetat ens mailsettings med jämna mellanrum så man får spam om minsta skitevent på sajten igen, men tycker mig märka att fler sajter börjat följa färg med sådant det senaste året eller två.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Personligen tycker jag det störiga med Shorts är att man inte kan spola förbi de 45 första helt onödiga sekunderna av den där minuten, och komma till poängen med videon. Folk är i allmänhet så oerhört dåliga på att klippa,

Förmodligen ännu mer ADHD att inte tåla tidsslöseri

Det är nog helt by design för att få folk att se hela videon.
Gillar f ö inte heller att man inte kan spola.

Permalänk
Medlem

Dessa shorts är jobbiga att ha i flödet, bort tack. men de ser väl att mer och mer kollar instagram, tik-tok och inte orkar med en längre video på Yt.
Jag vill få bort shorts i mina prenumerationer. (https://www.youtube.com/feed/subscriptions). Men lär ju inte försvinna, kollar aldrig på Hem utan bara på subs-sidan.
Det kommer nog dyka upp något plugin som löser det. Nu för tiden är plugins i webbläsaren där inställningar finns, inte på hemsidorna.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

How To Remove YouTube Shorts From Subscription Feed Using uBlock Origin

https://www.youtube.com/watch?v=HyWxtnOWx4E

Permalänk
Medlem
Skrivet av frystorkad:

Det är nog helt by design för att få folk att se hela videon.
Gillar f ö inte heller att man inte kan spola.

Det finns webbläsartillägg som konverterar dem till vanliga videor när man spelar upp dem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

How To Remove YouTube Shorts From Subscription Feed Using uBlock Origin

https://www.youtube.com/watch?v=HyWxtnOWx4E

Har testat allt sånt, men inget funkar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Shorts har väl numera en helt egen flik som är lätt att ignorera. Sedan är det möjligt att kryssa bort Shorts-flöde i Home-fliken, men då är den bara borta i 30 dagar.

Inte på PC, det gäller, vad jag vet, i mobilernas appar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har testat allt sånt, men inget funkar.

Konstigt, det funkar för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

Konstigt, det funkar för mig iaf.

Iofs använder jag Firefox, inte Chrome, så det kan ju vara saker som funkar olika i olika webbläsare.
Sen ska man inte glömma att Youtube inte levererar exakt samma kod till alla användare, utan det är olika mellan regioner och dessutom får nya saker, ändringar, en gradvis utrullning så det som funkar för en funkar inte för en annan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jnsson:

Inte på PC, det gäller, vad jag vet, i mobilernas appar

Då kanske möjligheten att gömma Shorts från Home är någon Premium-funktion. Gjorde det precis i Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

How To Remove YouTube Shorts From Subscription Feed Using uBlock Origin

https://www.youtube.com/watch?v=HyWxtnOWx4E

tack! toppen verkställt

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av frystorkad:

Det är nog helt by design för att få folk att se hela videon.
Gillar f ö inte heller att man inte kan spola.

Jo, så är det garanterat. Det tråkiga är väl att det inte funkar annat än i den ideala världen där alla vet hur man klipper

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

Konstigt, det funkar för mig iaf.

Jo, denna funkade faktiskt! Wohoo!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Då kanske möjligheten att gömma Shorts från Home är någon Premium-funktion. Gjorde det precis i Chrome.

Hur gjorde du det? Jag har inte sett någon inställning för det. Finns en flik för Shorts på datorn, men om man är på Hem så får man fortfarande upp Shorts. Iallafall får jag det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jnsson:

Hur gjorde du det? Jag har inte sett någon inställning för det. Finns en flik för Shorts på datorn, men om man är på Hem så får man fortfarande upp Shorts. Iallafall får jag det

Uppe i högra hörnet i Shorts-raden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Uppe i högra hörnet i Shorts-raden.

<Uppladdad bildlänk>

Det tar väl bara bort som Shorts:en? Det kommer väl nya, antingen senare eller om x antal dagar?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag ser bara shorts när jag går in på kanalsidor, får ni dem på framsidan?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jnsson:

Det tar väl bara bort som Shorts:en? Det kommer väl nya, antingen senare eller om x antal dagar?

Yes, göms i 30 dagar.

Permalänk
Medlem

Nu var ju frågan för chrome.. men på iphone ios använder jag två extensions Vinegar och BlockYT, funkar klockrent. Inga shorts, ads och PiP funkar

Permalänk
Medlem

Shorts-radentar ju vara upp en "slot"/rad som en vanlig video hade tagit. Är väl bara att scrolla förbi?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Förlåt, men jag måste fråga: Vad är problemet? Titta inte på dem om du inte uppskattar dem?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Personligen stör jag mig mer på att man inte kan ha baren till vänster med Home, Subscriptions etc gömd som default. Shortsen går ju som sagt att gömma så dom tänker jag inte ens på längre.