Apple TV Plus får prisökning på 50 procent

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Den är något föråldrad i jämförelse med Spotify eller liknande. iTunes är inte en ersättare bra nog ersättare för en Apple Music app.

Jag tycker iTunes är bättre än Spotify av den anledningen att Spotify inte verkar ha något bra sätt att sortera sin musik efter artister. Gör man det i Spotify kommer alla album upp av alla artister medan man i iTunes får en lista med bara artistnamnen vilket i mitt tycke gör det mycket mer lättnavigerat.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zandros:

Alla spelnördar här borde ju kolla på (den horribelt namngivna) Mythic Quest, en komediserie om en MMO-utvecklare med en del folk från IASIP.

Ted Lasso är också skitbra, man behöver absolut inte gilla fotboll.

Väl värt att dra igenom på sin gratisvecka eller månad eller vad det nu är.

Mythic Quest! Underbar, säsong 3 på ingång strax. Ett av mina favorit tv avsnitt någonsin var denna: https://www.imdb.com/title/tt10084334/?ref_=adv_li_tt

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Det är en dålig kompromiss för nåt som utan tvekan borde finnas, borde inte vara svårt för ett företag som Apple att göra en applikation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Haha, jag som bytte från Spotify till Apple Music för typ 2v sen och tyckte det var smutt att de var lite billigare

Deezer ett år är billigare. Tror det blir 85 kr/månad när man betalar för hela året på en gång.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

De som undrar hur Apple TV+ är kan testa i två månader gratis, gäller även gamla kunder! Notera bara att man måste säga upp den strax innan slutdatum om man inte vill att abonnemanget ska fortsätta. Själv hade jag problem med att utnyttja länken som finns i artikeln på min dator av nån anledning (Firefox och chromium) men det kanske är bara hos mig, sidan stod bara och laddade. Men när jag gjorde det i iPhone och safari funkade det.

https://tekniksmart.se/apple-tv-helt-gratis-i-2-manader-sa-go...

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Noctua u12A. Corsair Vengeance 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Fractal Design Torrent Compact. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jag tycker iTunes är bättre än Spotify av den anledningen att Spotify inte verkar ha något bra sätt att sortera sin musik efter artister. Gör man det i Spotify kommer alla album upp av alla artister medan man i iTunes får en lista med bara artistnamnen vilket i mitt tycke gör det mycket mer lättnavigerat.

Hur menar du att Spotify inte kan sortera efter artister? Tycker det funkar alldeles utmärkt jag, även fast jag gärna skulle vilja att den kunde sortera artisterna i bokstavsordning o sen under varje artist så raddas albumen upp i rätt ordning istället för alla deras låtar i bokstavsordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Hur menar du att Spotify inte kan sortera efter artister? Tycker det funkar alldeles utmärkt jag, även fast jag gärna skulle vilja att den kunde sortera artisterna i bokstavsordning o sen under varje artist så raddas albumen upp i rätt ordning istället för alla deras låtar i bokstavsordning.

Jag hittade i alla fall inget bra sätt att få en lista med endast artistnamnen utan även om man sorterar efter artist så kommer alla album upp i listan. I iTunes kan man få en lista på endast artistnamnen, blir mycket lättare att navigera då. Skicka gärna en bild om du lyckats med detta för då kan jag överväga att testa Spotify igen.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jag hittade i alla fall inget bra sätt att få en lista med endast artistnamnen utan även om man sorterar efter artist så kommer alla album upp i listan. I iTunes kan man få en lista på endast artistnamnen, blir mycket lättare att navigera då. Skicka gärna en bild om du lyckats med detta för då kan jag överväga att testa Spotify igen.

Library -> Artists ger mig en lista iaf. Såhär ser det ut på mobilen, borde vara samma på datorn också (är på jobb så kan inte kolla).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Library -> Artists ger mig en lista iaf. Såhär ser det ut på mobilen, borde vara samma på datorn också (är på jobb så kan inte kolla).
<Uppladdad bildlänk>

"Artists" är helt tom för mig, står bara "Follow your first artist". Under "Albums" ser jag alla mina album.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

"Artists" är helt tom för mig, står bara "Follow your first artist". Under "Albums" ser jag alla mina album.

Aah, ja juste, det är nog bara dom artister du tryckt "follow" på som dyker upp där. Om du vill lista alla artister som du gillar låtar ifrån så får du gå in på "Liked songs" o sortera på artister där istället. Går att sortera efter artister i spellistor också om du trycker på "titel" en eller två gånger. Att sortera fram alla artister på alla låtar du har i alla playlists går nog däremot inte.

Permalänk
Medlem

Såg precis att det finns en icke-officiell Apple Music klient till win/OS X/linux, Cider. Inte testat den än dock då jag väntar på att Spotify abb går ut innan jag ev testar en månad.

https://cider.sh/