Permalänk

B o o t s !

nån som vet vart man kan köpa kängor med stålhätta i stockholms området?

helst dr martens eller gettagrip..

Permalänk
Medlem

Rätta mig, men stålhätta är väl inte tillåtet att bära och därmed förbjudet att sälja?

Om så är fallet, prova beggade...

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

vad ska du med stålhätta till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jkn.
vad ska du med stålhätta till?

"stockholms området"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
Rätta mig, men stålhätta är väl inte tillåtet att bära och därmed förbjudet att sälja?

Om så är fallet, prova beggade...

Inte förbjudet om man jobbar på tex bygge eller mekaniskverkstad etc etc. Vanliga arbetarskor med stålhätta kan man ju köpa på typ järnaffären eller vilken skoaffär som helst.

Visa signatur

Second is the first loser...

Permalänk
Medlem

Doc martens har väl en egen butik? om inte annat så har skouno både dr. marten och getta grip

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

klart att man får bära stålhätta. Dr Martens, Undergrounds och Gettagrip säljs ju i ett flertal "vanliga" skoaffärer.

Permalänk
Avstängd

Re: B o o t s !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräddkola
helst dr martens eller gettagrip..

Underground är lugnt bättre

Permalänk
Medlem

Förstår heller inte vad man ska med stålhätta, såvida man inte jobbar med tunga grejer.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: B o o t s !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Export
Underground är sämsta skiten, docs har lugnt bäst kvalité.

Snarare Dr Martens som är kass, lädret i skräpet går ju sönder på nolltid.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

mina Underground kängor med stålhätta har räddat mej från idioter på dansgolvet som är uppe och trampar på mina fötter. Jag e varken nazist eller byggnadsarbetare. Lite smyg-hårdrockare möjligtvis. Bästa skor jag köpt! Köpte i butik i Finland...
http://www.underground-shoes.co.uk går nog säkert att köpa från.

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk
Medlem

Underground har samma kvalitet på sina kängor som man förväntar sig av en pez-dispenser.. går att använda i 3 dar sen är dom körda i botten.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Man behöver inte jobba med tunga grejer för att ha stålhetta. Jag ska börja andra året på byggprogramet. Och när jag började där så bla de första vi gjorde. Var att åke till järna affären för att hämta kläder å skor med stålhetta och stålsula. ni borde kunna räkna ut va man behövber stål hetta å stål sula till... Om inte så är stål hettan till för ja om man råkar tappa. Tex hmm ja nått vast en yxa eller hammare på foten eller om nån ovanfören på en byggställning tappar nått. Stål sulan är till för ja om de ligger bräder med spikar i som inte slagits omkull på marken eller på golvet då är ju inte det så skönt att få in i foten hehe

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xav1er
mina Underground kängor med stålhätta har räddat mej från idioter på dansgolvet som är uppe och trampar på mina fötter. Jag e varken nazist eller byggnadsarbetare. Lite smyg-hårdrockare möjligtvis. Bästa skor jag köpt! Köpte i butik i Finland...
http://www.underground-shoes.co.uk går nog säkert att köpa från.

Intressant, vad finns det mer för smarta protections man kan åta sig på dansgolvet?
Själv har man fått fyllevatten på vita jeans en gång

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

bluefox på gamla brogatan...... har nog både getagrip och underground tror jag....

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
Rätta mig, men stålhätta är väl inte tillåtet att bära och därmed förbjudet att sälja?

Om så är fallet, prova beggade...

Det är fullt lagligt att gå med stålhätte-skor/kängor, men om man snörar för högt upp (har för mig att man bara får snöra 11 hål, men är lite osäker) så räknas kängorna som vapen.
Dom som haft ett par riktigt hårt snörade kängor på sig vet vad jag menar, man kan få en brutal kraft med ett par stålhätte-kängor.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Det är fullt lagligt att gå med stålhätte-skor/kängor, men om man snörar för högt upp (har för mig att man bara får snöra 11 hål, men är lite osäker) så räknas kängorna som vapen.
Dom som haft ett par riktigt hårt snörade kängor på sig vet vad jag menar, man kan få en brutal kraft med ett par stålhätte-kängor.

Det kan inte stämma, har själv 14 hål, & 20-30 hål är ingen ovanlighet.

Permalänk
Medlem

Kängor är förbjudet på allmän plats om avsikten är att använda dom som vapen vid brott mot liv eller hälsa, dvs skada någon.

Situationen får ju bedömas från fall till fall av ordningsvakt, polis etc. Deras bedömning ligger senare till grund för ev. rättsliga efterspel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Export: Så om snutan inte gillar dig är du illa ute?

(Jag vill ha kängor med stålhätta, snyggt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Evil Bug
Export: Så om snutan inte gillar dig är du illa ute?

Hehe typ..

Visa signatur
Permalänk

www.militaryshop.se finns i sthlm också tror jag.

Lagen är följande. Du får ej ha fler än 14 hål för då riskerar du att kunna få besvär med "knivlagen" (ja!). I och med att du snörar högre upp på benet samlas det en del krafter i en spark.

Jag har 2 st 10-håls underground. Dom fungerar prima.

Det är skitsnygga skor och jag älskar dom. Men skall slåss å sånt löjligt så suger dom dock på att sparka folk med.. dom är för tunga och för osmidiga. (och stålhätta gör inte så ont om det inte är direktträffar på ben ect). Köp i stället Magnumkängor.. Smidiga dojor som du nog kan använda till att forcera det mesta med (snuten har dom).

Visa signatur

http://www.omg33k.com - Seriöst oserös..
http://www.omg33k.com/logg - Beroendeframkallande..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Det är fullt lagligt att gå med stålhätte-skor/kängor, men om man snörar för högt upp (har för mig att man bara får snöra 11 hål, men är lite osäker) så räknas kängorna som vapen.
Dom som haft ett par riktigt hårt snörade kängor på sig vet vad jag menar, man kan få en brutal kraft med ett par stålhätte-kängor.

grejen är inte hur högt man snörar de är att snuten har fått för sig att dom tror att man ska använda skon att slå med dom tror man ska ställa sig och snurra upp 14 hål och sen använda den som ett slags vapen ...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Ser polisen sådant då, om man har höga kängor och har snörade 14-hålskängor och ovanpå det långa byxor som täcker?

Går de runt och säger "Dra upp!" ?

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Vaför köpa "Dr Martens" när det finns FINNA M/90 kängor (försvarets)

Visa signatur

klockar tills det rasar ;-)
Vattenkylningen ligger på 1/2 tum + Vapochill PE ;-)