Tävling: Rendera SweClockers i framtiden och vinn proffsgrafik från PNY

Permalänk
Medlem

Grattis @Dedo

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

STORT TACK TILL ALLA SOM RÖSTA PÅ MIG! och tack till PNY och Sweclockers som anordna tävlingen! Grymt jobbat av er andra som tävlade kände att det va jämt! Väldigt rolig tävling hoppas vi få se fler här. Jag blev rätt så nöjd med mitt verk, tog ca 4 dagar att göra. Jag har hållt på med 3D och blender lite mer seriöst de senaste 7 månader och med denna uppgraderingen så hoppas jag kan kunna skapa fler och tyngre projekt! STORT TACK VERKLIGEN! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

TACK

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Min favorit av bidragen var det från andykarn

Jag tycker det är den som mest ser ut som något som skulle kunna användas som SweClockers officiella gubbe.

Vinnaren, Dedo, har talang. Absolut.
Men om man tänker sig att det skulle användas som officiell gubbe...
Ett avsprängt eller avkapat huvud där ett öga dessutom har trillat ur...
Vad skulle det signalera ?
Sajten är död och ingen ser dig?

Medan andykarn's bidrag ser ut som det är någon som skulle kunna vara en fullt levande nörd som blir uppspelt när han får bekräftelse att hans nya grafikkort packas och kommer att skickas inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Min favorit av bidragen var det från andykarn

Jag tycker det är den som mest ser ut som något som skulle kunna användas som SweClockers officiella gubbe.

Vinnaren, Dedo, har talang. Absolut.
Men om man tänker sig att det skulle användas som officiell gubbe...
Ett avsprängt eller avkapat huvud där ett öga dessutom har trillat ur...
Vad skulle det signalera ?
Sajten är död och ingen ser dig?

Medan andykarn's bidrag ser ut som det är någon som skulle kunna vara en fullt levande nörd som blir uppspelt när han får bekräftelse att hans nya grafikkort packas och kommer att skickas inom kort.

Fast tävlingen gick väl inte ut på att skapa en officiell 3d-gubbe för webbsidan? Fick uppfattningen av tävlingsreglerna att de var fritt för tolkning vad som har hänt efter 300 år.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Fast tävlingen gick väl inte ut på att skapa en officiell 3d-gubbe för webbsidan? Fick uppfattningen av tävlingsreglerna att de var fritt för tolkning vad som har hänt efter 300 år.

Helt rätt: fritt för tolkning, inte "logon i 3d". Så jag tycker Dedo är en värdig vinnare! Genomtänkt och välarbetat! Stort grattis Dedo och lycka till med framtida 3d-projekt!!

Ja, min tolkning var mer varför logogubben har sin glada min, så det var ändå kul att höra att det gick fram, GuessWho!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andykarn:

Helt rätt: fritt för tolkning, inte "logon i 3d". Så jag tycker Dedo är en värdig vinnare! Genomtänkt och välarbetat! Stort grattis Dedo och lycka till med framtida 3d-projekt!!

Ja, min tolkning var mer varför logogubben har sin glada min, så det var ändå kul att höra att det gick fram, GuessWho!

Ja jag tycker att alla bidragen var värdiga och bra. Kunskaper inom 3D modellering som jag blir impad av och skulle vara väldigt glad över att ha.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Skrivet av Dedo:

STORT TACK TILL ALLA SOM RÖSTA PÅ MIG! och tack till PNY och Sweclockers som anordna tävlingen! Grymt jobbat av er andra som tävlade kände att det va jämt! Väldigt rolig tävling hoppas vi få se fler här. Jag blev rätt så nöjd med mitt verk, tog ca 4 dagar att göra. Jag har hållt på med 3D och blender lite mer seriöst de senaste 7 månader och med denna uppgraderingen så hoppas jag kan kunna skapa fler och tyngre projekt! STORT TACK VERKLIGEN! <3

Skrivet av andykarn:

Helt rätt: fritt för tolkning, inte "logon i 3d". Så jag tycker Dedo är en värdig vinnare! Genomtänkt och välarbetat! Stort grattis Dedo och lycka till med framtida 3d-projekt!!

Ja, min tolkning var mer varför logogubben har sin glada min, så det var ändå kul att höra att det gick fram, GuessWho!

Nice work från er alla!

För mig är allt detta magi. Mäkta impad. Grattis!

Permalänk
Medlem

Tack till alla igen: En liten post update: Jag fick grafikkortet förra veckan och satte in den i datorn nu i helgen. Herregud vilken skillnad den gjorde helt sinnesjukt. Ex en render i Blender med cycles 10k px kunde ta allt från 20min - 2h eller mer beroende på hur mycket i scenen såklart. Med det nya kortet tog det dryga 2-5 sek. Ljusår snabbare om man säger som så. Så tack igen till alla det gjorde verkligen skillnad för mig att få denna och nu ska den allt få arbeta!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedo:

Tack till alla igen: En liten post update: Jag fick grafikkortet förra veckan och satte in den i datorn nu i helgen. Herregud vilken skillnad den gjorde helt sinnesjukt. Ex en render i Blender med cycles 10k px kunde ta allt från 20min - 2h eller mer beroende på hur mycket i scenen såklart. Med det nya kortet tog det dryga 2-5 sek. Ljusår snabbare om man säger som så. Så tack igen till alla det gjorde verkligen skillnad för mig att få denna och nu ska den allt få arbeta!

Grattis! Kul med sån extrem prestandaökning! Vad hade du för system tidigare?
Ja, nu vill vi alla se själva slaget i vilket gubben tappade ögat! Sätt fart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andykarn:

Grattis! Kul med sån extrem prestandaökning! Vad hade du för system tidigare?
Ja, nu vill vi alla se själva slaget i vilket gubben tappade ögat! Sätt fart!

Så här såg min burk ut innan uppgradering:

ASUS Radeon RX 6600 Dual
AMD AM4 Ryzen 7 3700X Tray/Emball
Cooler Master ML240L RGB
HyperX Fury RGB DDR4 3200Mz 32 Gb
Kingston A200 500GB M.2 SSD
Kingston 256 Gb SSD
Kingston HDD 2 TB
ASUS AM4 ROG Strix B450 - F Gaming
Corsair Vengeance 750 PSU

Haha inte en dålig idé får ge mig på att animera lite!