Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Yes ett nytt rykte, men som vanligt ta det med en nypa salt 😁

Ja precis.
Jag läste från nån på twitter som brukar sprida rykten och nyheter om spel för nån vecka sedan. Jag hittade inte det igen så kanske minns fel. Vi får helt enkelt vänta in officiellt besked. Borde komma snart om det ska släppas i år..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Assassins Creed Mirage går att förbeställa för PS5/XBOX Series X för 449:-
https://www.amazon.se/Ubisoft-Assassins-Creed-Mirage/dp/B0BFF...

Är det nästa Assassins Creed? Alltså ett helt nytt spel, ingen DLC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Är det nästa Assassins Creed? Alltså ett helt nytt spel, ingen DLC?

Assassin's Creed Mirage is an upcoming action-adventure video game developed by Ubisoft Bordeaux and published by Ubisoft. It will be the thirteenth major installment in the Assassin's Creed series and the successor to 2020's Assassin's Creed Valhalla. Principally set in 9th century Baghdad, during the Islamic Golden Age, the game will follow Basim Ibn Ishaq (a character first introduced in Valhalla) and his transition from street thief to fully-fledged member of the Assassin Brotherhood, who fights for peace and liberty, against the Templar Order, who desire peace through control.[b] The game has been described as a return to the series' roots.
Mirage is an action-adventure, stealth game intended to be reminiscent of older Assassin's Creed titles, being more linear and story-focused and reducing the number of role-playing elements present in recent installments in the series. The game is set principally in Baghdad, which is divided into four districts, but also features Alamut, the fortress headquarters of the Hidden Ones. Parkour, close-quarter combat, and stealth are core elements of the gameplay. Mirage also marks the return of the "Black Box" assassination missions from Assassin's Creed Unity and Assassin's Creed Syndicate, in which players have to explore the environment to find different ways to reach and eliminate their targets.[2] As a Hidden One, Basim will have a large arsenal of weapons and tools at his disposal, including the signature Assassin Hidden Blade and smoke bombs.[3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Är det nästa Assassins Creed? Alltså ett helt nytt spel, ingen DLC?

Jepp, det sägs att det från början var tänkt som ett DLC till AC Valhalla. Finns mer info på FZ. https://www.fz.se/forhandstitt/291405-assassins-creed-mirage

Permalänk

Beställde Mirage. 350 spänn är ju magiskt bra pris. Även om jag personligen är mera ett fan av senare spelen i serien och förmodligen kommer köra på PC.
Tack för tipset!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagittarius A:

Tror ni 677 är det pris elgiganten kör för Ragnarok? Hade hoppats att de skulle sänka priset denna veckan.

De har inte sänkt priset på några spel sista tiden.
På rean kostar spelen lika mycket som innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Beställde Mirage. 350 spänn är ju magiskt bra pris. Även om jag personligen är mera ett fan av senare spelen i serien och förmodligen kommer köra på PC.
Tack för tipset!

Samma här. Men vi får vänta bra länge innan vi har det i nävarna.

Amazon kanske hinner gå i graven och våra pengar försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Samma här. Men vi får vänta bra länge innan vi har det i nävarna.

Amazon kanske hinner gå i graven och våra pengar försvinner

Tror inte dom drar några pengar förrän dom skickar spelet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Sniper Ghost Warrior Contracts 2
199 kr
https://www.amazon.se/dp/B08Y13T3GJ

Permalänk
Skrivet av ottomanslap:

Någon som haft liknande problem som jag har med min PS5 kontroll? Den registrerar randomly ibland som att jag håller joystick upp fast än jag håller ner den. T.ex. Fifa 23, ska göra inlägg nedåt men spelaren skjuter rakt ut bollen mot läktaren istället.

Om någon har erfarenhet av liknande fel och har en lösning så tar jag gärna del av den Kontrollen är i nyskick men passerat 1 år tyvärr.

Det låter som att du beskriver joystick drift. Googla lite på det så hittar du säkert lite försökt att mildra problemet enkelt och hur man kan lösa det "permanent" (eller tillfälligt beroende på hur länge den nya spaken håller) med lite mer komplicerade ingrepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Det låter som att du beskriver joystick drift. Googla lite på det så hittar du säkert lite försökt att mildra problemet enkelt och hur man kan lösa det "permanent" (eller tillfälligt beroende på hur länge den nya spaken håller) med lite mer komplicerade ingrepp.

Tjena!

Drift är väl mer att det drar åt ett håll? Min kontroll registerar uppåt ibland då och då när jag t.ex. håller joysticken nedåt.. Sjukt irriterande, beställde en ny kontroll men känns surt att slänga denna.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Tjena!

Drift är väl mer att det drar åt ett håll? Min kontroll registerar uppåt ibland då och då när jag t.ex. håller joysticken nedåt.. Sjukt irriterande, beställde en ny kontroll men känns surt att slänga denna.

Du har inte ens hört av dig till återförsäljaren?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av ottomanslap:

Tjena!

Drift är väl mer att det drar åt ett håll? Min kontroll registerar uppåt ibland då och då när jag t.ex. håller joysticken nedåt.. Sjukt irriterande, beställde en ny kontroll men känns surt att slänga denna.

Det kan hända även vid vissa rörelser... det som händer är att potentiometern som styr ena axeln på spaken får "fel" signal-värde. Det kan bero på smuts på ledningarna (rengöring kan hjälpa), eller så kan det ju vara avbrott på ledningen (svårlagat, byte av potentiometer).
Om garantin gått ut på kontrollen kan det ju vara värt att öppna och testa att göra rent med elektronikspray i alla fall.

Men först skulle jag givetvis kolla med säljaren (eller sony direkt) för eventuell garanti-byte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Tjena!

Drift är väl mer att det drar åt ett håll? Min kontroll registerar uppåt ibland då och då när jag t.ex. håller joysticken nedåt.. Sjukt irriterande, beställde en ny kontroll men känns surt att slänga denna.

Ett tips är att lägga ut den på Tradera, tydligt märkt som defekt och med en beskrivning av problemet. Finns ett antal personer i Sverige som har som hobby att reparera olika prylar.
Har själv gjort det med en DS4, fick förvånansvärt mycket för den.

Eftersom jag råkat ut för detta problemet under PS4ans generation så köpte jag en till DualSense och skiftar mellan dem, när en laddas ur lägger jag den på laddning och använder den andra osv. Kör även mina DS4or till PS4-spel.

Har hört att de ska slitas extra mycket om man ofta kör spaken i en riktning samtidigt som man trycker ner L3, vet inte om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

De har inte sänkt priset på några spel sista tiden.
På rean kostar spelen lika mycket som innan.

Trist, det var trevligt med den där 100Kr-rabatten de brukade ha under lanseringsveckan av nya spel.
Får bli 677Kr då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Ett tips är att lägga ut den på Tradera

Varför lägga ut den på Tradera istället för att reklamera den till återförsäljaren som högst troligt kommer ta emot kontrollen utan snack och skicka ut en ny direkt? Tre års reklamationsrätt och både felet personen har samt stick drift täcks av reklamationsrätten.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Fasen vad märkligt att komplett inte har skickat God of war än. Någon som fått sitt skickat än?

Känns jävligt risky att skicka det dagen innan release, att de skulle komma fram i tid.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Fasen vad märkligt att komplett inte har skickat God of war än. Någon som fått sitt skickat än?

Känns jävligt risky att skicka det dagen innan release, att de skulle komma fram i tid.

Webhallen har heller inte skickat. Tycker det är lite lustigt att man skickar så att man har det på releasedagen när det "egentligen" släpps natten till releasedag.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har en liten idé. Om intresse finns skulle vi inte kunna lägga till varandra på PSN.
Kanske spela ihop om vi ändå spelar samma spel. Eller om man nu tycker det är skoj, jämföra trophies. Eller bara snacka lite skit över voice, även om man inte spelar samma spel.

Har sökt på discord men alla är mer eller mindre 16+ och det är inte speciellt intressant för min del iaf.

Mitt PSN är Patashnic och har varit med ett bra tag i spelsvängen. Vad säger ni?

Man kan ju även sllänga upp en discordserver snabbt också, kanske lättare?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Fasen vad märkligt att komplett inte har skickat God of war än. Någon som fått sitt skickat än?

Känns jävligt risky att skicka det dagen innan release, att de skulle komma fram i tid.

Skrivet av Thumbii:

Webhallen har heller inte skickat. Tycker det är lite lustigt att man skickar så att man har det på releasedagen när det "egentligen" släpps natten till releasedag.

Enligt avtalen med leverantören så får de inte skicka spelet så att konsumenten får spelet tidigare än på releasedagen och det brukar innebära ganska saftiga avgifter om det skulle ske.

Permalänk
Medlem

Dustin har skickat det nu på morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Fasen vad märkligt att komplett inte har skickat God of war än. Någon som fått sitt skickat än?

Känns jävligt risky att skicka det dagen innan release, att de skulle komma fram i tid.

Skrivet av Thumbii:

Webhallen har heller inte skickat. Tycker det är lite lustigt att man skickar så att man har det på releasedagen när det "egentligen" släpps natten till releasedag.

Skrivet av Normgivaren:

Dustin har skickat det nu på morgonen.

Fick nyss meddelande om att Komplett hade skickat mitt ex. Jag hoppas att det inte blir nåt strul på vägen (PostNord) så att jag får spelet imorgon.

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Fick nyss meddelande om att Komplett hade skickat mitt ex. Jag hoppas att det inte blir nåt strul på vägen (PostNord) så att jag får spelet imorgon.

Fördelen med icke Fredagsrelease är iaf att den i värsta fall kommer på Torsdag. Vänta hela helgen, och dessutom då man kan spela som mest är ju olidligt. 🙃

Beställde av Amazon i somras för 399 så jag lär få vänta en vecka till då jag inte har Prime. Men jag är inte superhypad på GOW så kan vänta. Inte ens klaray ut Forbidden West än tyvärr..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Fick nyss meddelande om att Komplett hade skickat mitt ex. Jag hoppas att det inte blir nåt strul på vägen (PostNord) så att jag får spelet imorgon.

Samma.

Postnord har ju inrikes 1 dags leverans såvidare inte vi snackar allra högst upp i Norrland.

Så det bör levereras till ombud imorgon, men sen finns ju alltid risken att det blir felsorterat/försenat osv..

Men men vi hållet tummarna!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Amazon kör en kampanj där man får 100:- rabatt på sitt nästa köp. Slängde iväg en beställning på Ragnarök för 577:- Men ser nu att leverans är 17/11. Helvete också, hoppas att det inte stämmer... Brukar få varor väldigt snabbt därifrån, eller ja, tar i alla fall inte en hel jäkla vecka

Ser att andra här tipsat om rabatten. Någon som beställt Ragnarök? Vad ser ni när ni spårar paketet?

Permalänk
Medlem

Min timer för Ragnarök räknar ner till kl. 22 ikväll. Är det normalt för förbokningar till PS5? Jag trodde det var midnatt.

Edit: Det köptes via turkiska kontot och Turkiet ligger 2 timmar före, det förklarar saken.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av mgsrex:

Amazon kör en kampanj där man får 100:- rabatt på sitt nästa köp. Slängde iväg en beställning på Ragnarök för 577:- Men ser nu att leverans är 17/11. Helvete också, hoppas att det inte stämmer... Brukar få varor väldigt snabbt därifrån, eller ja, tar i alla fall inte en hel jäkla vecka

Ser att andra här tipsat om rabatten. Någon som beställt Ragnarök? Vad ser ni när ni spårar paketet?

Brukar vanligtvis inte förboka spel men gav med mig då jag ansåg att 499:- var ett vettigt pris. Har fått en leveranstid mellan 15 Nov - 12 Dec.

Ser nu att förväntad leveranstid är Torsdag 10/11 om jag lägger en beställning nu så man undrar lite hur Amazon prioriterar förbokningar.

Permalänk
Skrivet av mgsrex:

Amazon kör en kampanj där man får 100:- rabatt på sitt nästa köp. Slängde iväg en beställning på Ragnarök för 577:- Men ser nu att leverans är 17/11. Helvete också, hoppas att det inte stämmer... Brukar få varor väldigt snabbt därifrån, eller ja, tar i alla fall inte en hel jäkla vecka

Ser att andra här tipsat om rabatten. Någon som beställt Ragnarök? Vad ser ni när ni spårar paketet?

Beställde i somras när det va 499 + 100kr kod och har stått 17/11 hela tiden. Dom lägger typ på en vecka när man inte har prime eller lägger 99kr express. Priset är ändå så pass bra så bryr mig inte så mycket. Hade jag veljat ha på release så hade jag definitivt inte köpt på Amazon. Din leveransdag som du fått stämmer förmodligen så vill du ha det snarast så avboka och åk till EG imorgon.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb