Permalänk
Medlem

Sjukt kul för Kmag!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Oerhört kul för kmag!
(Tråkigt för kmag att behöva starta så nära Rus när man vet att man måste klara sig oskadd förbi första kurvan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Bästa kvalet på hela säsongen, Interlagos är bästa banan i F1!

Det sjuka är att jag såg kvalet sen gick jag och la mig och nu mins jag inte ett skvatt vad som hände. Och nej inte minsta droppe alkohol.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Inser nu att jag inte såg Q3. Trodde väl Q2 var Q3 lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tvivlade lite på att slicks skulle funka i Q3 men tydligen så motbevisade Kmag mig. Inters var ju samtidigt ännu sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Oerhört kul för kmag!
(Tråkigt för kmag att behöva starta så nära Rus när man vet att man måste klara sig oskadd förbi första kurvan)

Frågan är om Mazespin där hemma på pottan, kände en tillhörighet för Kmags pole eller Russells spinn? - "Det kunde ha varit jag."

Jag hoppas att Mercedes har en riktigt bra bil nästa år som kan tacklas med RB. Den riktiga Russell letar nog sig fram i det goda vädret.

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden håller Stroll på med? Att den gubben ens får fortsätta köra F1 är helt otroligt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Fantastiskt sprint race med formel 1 mått mätt. Har sista kritikern av sprint racen utrotats nu måntro

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fantastiskt sprint race med formel 1 mått mätt. Har sista kritikern av sprint racen utrotats nu måntro

Både ja och nej.
Kul sprintrace men likt alla sprintrace blir startordningen för loppet precis enligt racepace på bilarna i toppen.
Så sprintracet kan skapa ett tråkigare lopp istället.

Jag tycker dock inte om sprintracet för att kval, sprintrace och race tar upp en extra dag/kväll av helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Både ja och nej.
Kul sprintrace men likt alla sprintrace blir startordningen för loppet precis enligt racepace på bilarna i toppen.
Så sprintracet kan skapa ett tråkigare lopp istället.

Jag tycker dock inte om sprintracet för att kval, sprintrace och race tar upp en extra dag/kväll av helgen.

Nej de tar ju inte upp en extra dag de skippar free practise 3 det är väl bara att free practise är mindre intressant som gör du uppfattar det så?

sen så är det rejäla omkastningar ändå om än med hjälp av vädret. De tar ju ändå risker de påstår de ska leka inte nudda kolfiber men de gör det ändå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nej de tar ju inte upp en extra dag de skippar free practise 3 det är väl bara att free practise är mindre intressant som gör du uppfattar det så?

sen så är det rejäla omkastningar ändå om än med hjälp av vädret. De tar ju ändå risker de påstår de ska leka inte nudda kolfiber men de gör det ändå.

Om man prioriterar att se alla träningarna så är det som du säger. Men jag ser vanligtvis enbart kval+race och då plötsligt tillkommer fredagen.
Bara ibland lyssnar jag på träningen i bakgrunden medan jag arbetar. Så sprintrace-helger kommer jag nog alltid se som negativt då det börjar ta upp för mycket tid som jag hellre lägger på annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Om man prioriterar att se alla träningarna så är det som du säger. Men jag ser vanligtvis enbart kval+race och då plötsligt tillkommer fredagen.
Bara ibland lyssnar jag på träningen i bakgrunden medan jag arbetar. Så sprintrace-helger kommer jag nog alltid se som negativt då det börjar ta upp för mycket tid som jag hellre lägger på annat.

Fast alternativet finns ju att skippa sprint racet om du inte vill lägga tid på det. Du ser ju ändå inte träningarna?
Väljer du att lägga tid på sprint racet måste du ju ändå anse att det är värt att titta på jämfört med free practise

Jag brukar ofta se racen i efterhand. Då kan man snabbspoola om det blir rödflagg och skräp.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fast alternativet finns ju att skippa sprint racet om du inte vill lägga tid på det. Du ser ju ändå inte träningarna?
Väljer du att lägga tid på sprint racet måste du ju ändå anse att det är värt att titta på jämfört med free practise

Jag brukar ofta se racen i efterhand. Då kan man snabbspoola om det blir rödflagg och skräp.

Vi är nog för olika människor för att ha samsyn i detta. Jag föredrar att det alltid är som ser varit då jag sett f1 sedan så länge jag kan minnas och tycker det är bara onödigt att de förändrat detta.
Fungerade alldeles utmärkt utan sprintrace tidigare.

Vill undvika att de i efterhand för att det är så lätt att bli spoilad.

Permalänk
Medlem

Jag har sådan avsky för Stroll, det finns ingen förare jag mer skulle se bli avstängd från F1. Någon borde trycka en fot i röven på honom alltså, han är en farlig förare. Grrrrrr nu har jag skrivit av mig.

Vilken sprint det var! Väldigt spännande fight, Hoppas att Max hittar greppet till dagens lopp

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag har sådan avsky för Stroll, det finns ingen förare jag mer skulle se bli avstängd från F1. Någon borde trycka en fot i röven på honom alltså, han är en farlig förare. Grrrrrr nu har jag skrivit av mig.

Vilken sprint det var! Väldigt spännande fight, Hoppas att Max hittar greppet till dagens lopp

Helst inte, hoppas bilfanet rasar. för Redbull.

Permalänk
Medlem

Fighten F1-årets lägsta nivå: står mellan Race control och Ferrari pitwall.

Det är otroligt att Verstappen åkte på ett tiddstraff för den där manövern på Hamilton. Aja, fältet är blandat. Förhoppningsvis kan några mittfältare ta lite extra poäng idag.

Permalänk
Medlem

Fan va grisigt av Max att inte ta team orders att släppa förbi Perez. Där sjunk han enormt i mina ögon.

Alonso dock! Vilken hjälte! ❤️🥳

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Fan va grisigt av Max att inte ta team orders att släppa förbi Perez. Där sjunk han enormt i mina ögon.

Alonso dock! Vilken hjälte! ❤️🥳

Jo, han var full av sig själv över radion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Fan va grisigt av Max att inte ta team orders att släppa förbi Perez. Där sjunk han enormt i mina ögon.

Ja, otroligt dåligt!

Dock irriterande att man inte hör team-radion live, man har ju ingen aning om hur sent meddelandet kom, Perez var ju ändå fem sekunder efter och Verstappen bara 0,6 efter Alonso, nästan så man blir sugen att lyssna på sändningen med radio/direkt från förarperspektiv för att se hur det var i realtid.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är otroligt att Verstappen åkte på ett tiddstraff för den där manövern på Hamilton. Aja, fältet är blandat. Förhoppningsvis kan några mittfältare ta lite extra poäng idag.

Knappast otroligt att han gjorde det, Ham var före in i kurva 2 ser man på repriserna.

Skrivet av heatm:

Fan va grisigt av Max att inte ta team orders att släppa förbi Perez. Där sjunk han enormt i mina ögon.

Ja, riktigt kasst faktiskt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Knappast otroligt att han gjorde det, Ham var före in i kurva 2 ser man på repriserna.

Ja, riktigt kasst faktiskt..

Ham visste var Verstappen höll till på hans högra sida, ändå väljer han att gå in i nästa kurva som en tjurskalle och förvänta sig att Verstappen ska på ett blink stå hårt på bromsen.

Ham var något före men båda förlorade mycket pga incidenten. Tidsstraffet var fel hur som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ham var något före men båda förlorade mycket pga incidenten.

Ja, undrar om inte Hamilton vunnit utan den där stängningen... Verstappen hade inte haft farten idag oavsett och Hamilton hade inte tappat placeringar på samma sätt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ham visste var Verstappen höll till på hans högra sida, ändå väljer han att gå in i nästa kurva som en tjurskalle och förvänta sig att Verstappen ska på ett blink stå hårt på bromsen.

Ham var något före men båda förlorade mycket pga incidenten. Tidsstraffet var fel hur som helst.

Ja, det gjorde han garanterat. Racing är racing, Ham var före in i kurvan oavsett. Han borde backat lite, tjurskallig som han är också så gör han inte det och det kostade båda två men Max tjurskallighet är ju ett känt faktum, bara kolla på en annan grej i racet och det var att Max skulle lämnat tillbaka plats till Perez, väldigt osportsligt så som Perez har hjälpt honom ett ex antal gånger.

Så han kunde gött ha sig ett tidsstraff även om det möjligtvis borde gått som racing incident.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jo, han var full av sig själv över radion.

Han låter som ett barn som klagar över att "men han fick nu sista godiset förra gången"... för flera månader sen.

Man ville bara slå kepsen av skallen på Max i post race-intervjun.

En sak om det BARA var för att hjälpa Cheko, men det är ju för den historiska beskrivningen att RB tog 1a och 2a plats i mästerskapet, eller kanske inte... pga att Max valde att vara en liten människa.

Men det är ju det där jävla huvudet som gör att han är så framgångsrik i sporten också. Inte så att han är unik i det. Men det är rätt unikt att leda mästerskapet så stort och endå räkna godis.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt hade Mercedes bra fart i sina bilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Snacka om att låta besviken. Uselt efter hur mycket han stöttat Verstappen under två års tid.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Finns det någon Youtube-kanal för F1 som inte är ren skit? Jag har nog aldrig varit med om mer dynga än när man försöker hitta något F1-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Snacka om att låta besviken. Uselt efter hur mycket han stöttat Verstappen under två års tid.

Hjärtskärande verkligen.
Ja, det är uselt och otroligt osportsligt utav honom.. sätter sig själv på en väldigt hög häst.

https://youtu.be/4sK90puN0uk

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Ja, det gjorde han garanterat. Racing är racing, Ham var före in i kurvan oavsett. Han borde backat lite, tjurskallig som han är också så gör han inte det och det kostade båda två men Max tjurskallighet är ju ett känt faktum, bara kolla på en annan grej i racet och det var att Max skulle lämnat tillbaka plats till Perez, väldigt osportsligt så som Perez har hjälpt honom ett ex antal gånger.

Så han kunde gött ha sig ett tidsstraff även om det möjligtvis borde gått som racing incident.

Nä inte oavsett.

Det är nya regler gällande overtaking.
Här har du en video
https://www.youtube.com/watch?v=p4JCTPfFx-s

Hamilton är tvungen att lämna plats till Verstappen med tanke på bilarnas position. Jag skulle säga att det va racing incident, men att Verstappen fick 5s är ju fel.
Men det går fort och med tanke på att Hamilton älskar stänga folk på insidan https://www.youtube.com/watch?v=g156vj8y-oU så borde Max varit smartare.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5