Caselabs entusiastchassin på väg tillbaka med svensk vid rodret

Permalänk
Melding Plague

Caselabs entusiastchassin på väg tillbaka med svensk vid rodret

Efter konkursen 2018 fick Caselabs modulära datorlådor ny svensk ägare. Nu är de snart redo att öppna på nytt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Taggat gärnet för det här!!
Äger själv 3 chassin och tillbehör åt fanders!
Inte träffat på chassin som slår dessa ännu.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Sjusovarn

Kul! Kanske blir att man köper ett chassi då för att stötta dem. Var ändå ett par år sedan jag bytte chassi nu.

Permalänk
Medlem

Kul att dom finns kvar. Inte provat men funderade på det ett tag.
Men blivit LianLi och CoolerMaster istället.

Permalänk
Medlem

Värt att tillägga är att websidan planeras vara i drift senare i veckan, nu är det bara en landningssida.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul! Höll på att läsa https://www.sweclockers.com/forum/trad/1675788-helgsnack-vilk... sedan dök denna relevanta nyhet upp!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Calle2003:

Kul! Höll på att läsa https://www.sweclockers.com/forum/trad/1675788-helgsnack-vilk... sedan dök denna relevanta nyhet upp!

Himla bra timing ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Värt att tillägga är att websidan planeras vara i drift senare i veckan, nu är det bara en landningssida.

Vi har även en facebookgrupp och en liiiiiten liiiiiten subreddit. Vi arbetar även med att få igång en Discord-server men det är inte prioriterat just nu.

Permalänk
Snusfri

Trevligt.
Hoppas de även släpper lite mer "normala storlekar" på chassin denna gång och inte bara gigantiska som även kan agera bostad åt personen/familjen som äger chassit.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kul och se att dom återuppstår 👆

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Halleluja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt.
Hoppas de även släpper lite mer "normala storlekar" på chassin denna gång och inte bara gigantiska som även kan agera bostad åt personen/familjen som äger chassit.

Ja nått nytt måste dom göra annars konkar dom igen...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det bara att vänta in....

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Discokungen
Skrivet av THB:

Trevligt.
Hoppas de även släpper lite mer "normala storlekar" på chassin denna gång och inte bara gigantiska som även kan agera bostad åt personen/familjen som äger chassit.

De hade åtminstone ett riktigt trevligt mITX-chassi, S3. Även X2 ett tag men det gick inte superbra. Men halva grejen med dem var också deras fokus på plats för radiatorer till egenbyggd vattenkylning, då blir det stort.

Jag säger HYPE

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Lätt att jag kommer köpa ett! Hoppas på ett med luftflöde i fullfokus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt.
Hoppas de även släpper lite mer "normala storlekar" på chassin denna gång och inte bara gigantiska som även kan agera bostad åt personen/familjen som äger chassit.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja nått nytt måste dom göra annars konkar dom igen...

Vi har många tankar och idéer vad det gäller både att uppdatera befintliga modeller men även att lansera nya modeller som vi inte erbjudit tidigare. Personligen skulle jag vilja skapa ett litet chassi, typ 7-10L.

Vår kreativitet stannar inte heller vid att uppdatera existerande chassin eller lansera nya modeller. Om vår återkomst blir till en succé så ser vi fram emot att dela med oss av fler nyheter om nya produkter som inte nödvändigtvis är chassin. Men allt har sin tid och nu fokuserar vi först och främst på en lyckad nylansering.

Permalänk
Medlem

Härliga nyheter!

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Vi har många tankar och idéer vad det gäller både att uppdatera befintliga modeller men även att lansera nya modeller som vi inte erbjudit tidigare. Personligen skulle jag vilja skapa ett litet chassi, typ 7-10L.

Vår kreativitet stannar inte heller vid att uppdatera existerande chassin eller lansera nya modeller. Om vår återkomst blir till en succé så ser vi fram emot att dela med oss av fler nyheter om nya produkter som inte nödvändigtvis är chassin. Men allt har sin tid och nu fokuserar vi först och främst på en lyckad nylansering.

Kul att ni är aktiva på forum, det är aldrig fel.

Idag finns det många fina chassin, en nisch måste man nog ha idag för att klara sig om man är ett litet företag som enbart jobbar med chassin. Hoppas ni hittar på något bra och kul. Högflödes chassin tror jag är framtiden med stora fläktar för att minimera ljud. Moderna system producerar mycket värme, iallafall prestandasystem som vi på detta forum intresserar oss av.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Vi har många tankar och idéer vad det gäller både att uppdatera befintliga modeller men även att lansera nya modeller som vi inte erbjudit tidigare. Personligen skulle jag vilja skapa ett litet chassi, typ 7-10L.

Vår kreativitet stannar inte heller vid att uppdatera existerande chassin eller lansera nya modeller. Om vår återkomst blir till en succé så ser vi fram emot att dela med oss av fler nyheter om nya produkter som inte nödvändigtvis är chassin. Men allt har sin tid och nu fokuserar vi först och främst på en lyckad nylansering.

Caselabs feat. Jonas Thörnqvist-chassi - det hade jag betalat dyrt för.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Sjukt trevlig nyhet! Som jag alltid suktat efter ett SMA-8... Det snyggaste caset någonsin! bara skriker GODLIKE om det!

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

Caselabs! Jatack!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Själv hade jag inte hört talas om dem fören Steve på GN nämnde att de var på väg tillbaka. Hoppas det går bra.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Vi har många tankar och idéer vad det gäller både att uppdatera befintliga modeller men även att lansera nya modeller som vi inte erbjudit tidigare. Personligen skulle jag vilja skapa ett litet chassi, typ 7-10L.

Vår kreativitet stannar inte heller vid att uppdatera existerande chassin eller lansera nya modeller. Om vår återkomst blir till en succé så ser vi fram emot att dela med oss av fler nyheter om nya produkter som inte nödvändigtvis är chassin. Men allt har sin tid och nu fokuserar vi först och främst på en lyckad nylansering.

J.....r vad Nice. Hoppas att marknaden finns så det går bra för er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kul att ni är aktiva på forum, det är aldrig fel.

Idag finns det många fina chassin, en nisch måste man nog ha idag för att klara sig om man är ett litet företag som enbart jobbar med chassin. Hoppas ni hittar på något bra och kul. Högflödes chassin tror jag är framtiden med stora fläktar för att minimera ljud. Moderna system producerar mycket värme, iallafall prestandasystem som vi på detta forum intresserar oss av.

Det är ju här och på andra forum våra kunder finns och utan dem är vi ingenting. Jag ser det även som att vi har lyxen att lyssna på våra kunder och verkligen ge dem vad de vill ha så de slipper kompromissa allt för mycket när de ska köpa ett chassi.

Ja, det blir en svår marknad att slå sig in på igen, men jag tror att vi har en lojal kundbas som gärna återvänder till oss. Sen så ser jag att CaseLabs har många fördelar jämfört med sina konkurrenter. Bland annat är vi modvänliga, byggvänliga och man behöver inte kompromissa vad gäller kvalité eller funktioner. Priset är ju tyvärr därefter.

Skrivet av Elakekocken:

Caselabs feat. Jonas Thörnqvist-chassi - det hade jag betalat dyrt för.

Daniel var inne på något liknande, kanske inte precis Jonas specifikt dock utan mer samarbete rent generellt. Jag tycker det hade varit roligt att släppa "signatur"-chassin, limited editions eller ta fram en modell i samarbete med någon.

Skrivet av qube_gbg:

J.....r vad Nice. Hoppas att marknaden finns så det går bra för er

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Har hört mycket gott om caselabs igenom åren, dock aldrig ägt något.

Men jag har länge sneglat på mitt gamla fractal chassi och det kanske är dags att prova något nytt, personligen vill jag har stort för vattenkylning.
Så nu står jag ivrigt i kö för att se vad ni har att erbjuda :)!

Permalänk
Medlem

Helt underbar nyhet. Instant handla!

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Kanske man äntligen kan få tag på ett schysst chassi till servern med massvis hdd platser (>20 3,5")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimman:

Har hört mycket gott om caselabs igenom åren, dock aldrig ägt något.

Men jag har länge sneglat på mitt gamla fractal chassi och det kanske är dags att prova något nytt, personligen vill jag har stort för vattenkylning.
Så nu står jag ivrigt i kö för att se vad ni har att erbjuda :)!

Tycker absolut du ska testa ett av våra större chassin i så fall, men de kostar en hel del. Ett SMA8-A brukar vara vad man kör på om man vill ha ATX och stort utrymme för vattenkylning. Vill man köra lite mindre så kan Mercury S5 eller S8 vara lämpliga.

Skrivet av Krux:

Helt underbar nyhet. Instant handla!

Tack för de vänliga orden!

Skrivet av Versatile:

Kanske man äntligen kan få tag på ett schysst chassi till servern med massvis hdd platser (>20 3,5")

Det har länge efterfrågats att vi ska sälja någon typ av bur eller släde för att konvertera våra chassin till NAS/servers och det skulle man väl kunna kolla på senare. Annars finns det ritningar för rackmonterade chassin.

Permalänk
Medlem

Vi har förresten öppnat portarna till https://caselabs.se/.

Permalänk

Fantastiska nyheter!

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten