Vilket Spel tycker ni är Bäst av "Mafia" och "GTA 3" serien??? :D

Permalänk
Avstängd

Vilket Spel tycker ni är Bäst av "Mafia" och "GTA 3" serien??? :D

Hejsan!!! Som ämnet lyder här uppe!!!

Vilket spel tycker ni är bäst av gta 3 serien och Mafia??

Själv tycker jag båda spelen är otroligt bra!!!! För man kan göra så pass mycket i båda spelen och man har en mycke skön känsla av frihet i båda spelen. Men jag tror nog att jag röstar på "Mafia" för det spelet har en sådan "SJUKT JÄVLA BRA" handling!!!!!!

Som man aldrig kan tröttna på sedan är grafikmotorn väldigt mäktig!!! E.x om man gämför me "GTA 3" motorn som oxo är ganska bra inte riktigt lika vassa som mafias motor då man kan lämna kvar en bil i en gränd på "Mafia" och ,sedan köra bort till andra sidan av stan och sedan komma tebax till krönet. Så står fortfarnde bilden i gränden. Det tycker jag är fett

Skriv och berätta vilket spel ni tycker är bäst av dom nämnda här ovan.

MVH//Micke

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk

Mafia har jag testat 2 gånger och tyckte direkt att det var skit, det har knappast lika mycket frihet som GTA VC. GTA 3 var okej, men när VC kom så tog det allt. Det är fortförande ett av mina favorit spel för det är stort, snyggt och det finns hur mycket som helst att göra i spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mafia hade mycket mer story och atmosfär, ett av de bästa spel jag kört nånsin... men det är ju inget man sitter och leker i när man kört klart. Vice City kan man ju bara köra runt och göra wheelies och lyssna på 80tals-musik i all evighet

Permalänk
Medlem

Mafia är som en drama-thriller och gta mer som en action-komedi lite svårt att jämföra dom
Gta är röjj och kul medans mafia känns verkligt och man lever sig in mer i det, båda spelen är bra på sitt sätt

Permalänk
Medlem

GTA å Mafia är så lika fast ändå så olika.
Går nästan inte att gämmföra.

Vill man ha action å humor som i GTA då är inte mafia spelet för dig.
MAfia är som ett Gansgteräventyr med djup story osv.

Jag gillade båda spelen, kan inte direkt säga vilket jag tycker är bäst, men GTA är ju större både med 3an, VC och kommande SA.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Gillar båda spelen starkt och tycker att båda är bra på sitt sätt lixom.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

maffia var helt ok, bättre än GTA3 fast Vice City är nog ett av dom bästa spelen jag spelat, äger lungt både maffia och gta3.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att Mafia piskar upp både GTA3 och VC i brygga. Jag tycker inte om VC riktigt. Storyn är bra i Mafia. Sen diggar jag atmosfären med musiken och allt i Mafia.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Storyn i Mafia är bra men GTA 3 har bilar som inte känns sega som tapetklister.
Jag vet att 20-talets bilar inte var så snabba men det tar ju hela dan att ta sig nånstans i Mafia. GTA-serien är kung!

Permalänk
Avstängd

Big_PHat samma åsikt som mej men vice e fan så kul de med som alla säger här uppe fast ja kan inte slita mej riktigt från mafia

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Medlem

Mafia såklart, bara tanken på att bränna runt i 30-tals bilar? är tillfredställande

Permalänk
Medlem

Mafia har ju klart bäst storyline, men kortast speltid (om man inte fastnar någonstans dvs.)

Jag säger iallafall Mafia, och efter det kommer GTA:VC nafsande i röven

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Varför jämföra de bägge spelen, vad har de med varann att göra med egentligen? Som att jämföra Unreal Tournament och Chasm.

Men för mig vinner Mafia. bra story och bra mycket mer känsla än att bara köra omkring och döda. GTA är inte imponerande spel. Tycker Final Fantasy borde vara Sonys "varumärke"spel istället för nåt kasst våldsspel.

Permalänk
Medlem

Älska Mafias handling. Tycker mer om det än GTA, GTA är mer leka runt bara.

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Medlem

Mafia e sjuk roligt! För 100 år sen då jag höll på å spela det så snackade jag med en polare på jobbet om det. Jag lovade att han skulle få låna det så fort jag gjort en kopia av skivorna. Nu 100 år senare, i förrgår vid 21 tiden satt jag å brännde. Tänkte att jag skulle testa ifall skivorna fungerade så jag installerade skiten å drog igång spelet. Sen vid 3 tiden på natten kom jag på att det var dags att gå å sova eftersom jag skulle upp 2,5 timme senare!

Det är så brutalt fängslande så det är scary! Mycke tack vare den grymma storyn och den klockrene 30-tals känslan (ehh...ja...inte för att jag levde då så jag vet men....)

Om GTA VC ,eller vad det nu heter, är hälften så coolt som Mafia vågar jag inte ens testa det! Det skulle förstöra mitt liv, skulle bli av med jobbet pga att man sitter å sover i sin kontorsstol!

Visa signatur

Varför blev min sign. redared? Var det någon annan som hade samma citat som mig? Min var 2 rader, 1 färg, storlek 1?!?!

Permalänk
Medlem

Mafia vinner enligt mig.... Men VC är väldigt kul det med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mafia, kanske för mitt intresse för 1930-talets gangsterkultur.

Permalänk

Mafia ->Gta3 ->VC

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk

Inget snack om saken Mafia är det ju det bästa spel jag lirar i hela mitt liv.
GTA VC tyckte jag va roligt i början men sen gick det bara över till massa onödigt dödande så jag tröttnade på det...
MAFIA ÄÄÄGGGEER!!!!
Edit:GTA 1 är mycket roligare än GTA 2 3...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Vicy City är skräp jämfört med GTA 3??

För övrigt anser jag att Mafia äger oss alla:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Storyn i Mafia är bra men GTA 3 har bilar som inte känns sega som tapetklister.
Jag vet att 20-talets bilar inte var så snabba men det tar ju hela dan att ta sig nånstans i Mafia. GTA-serien är kung!

Precis, det är inte direkt v8: or med extra lustgas i de bilarna direkt. Förövrigt finns det bilar som åker riktigt snabbt i det spelet ändå. Men jag står fast vid mitt påstående att Mafia rockarbyxorna av VC och GTA 3

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Är det bara jag som tycker att Vicy City är skräp jämfört med GTA 3??

För övrigt anser jag att Mafia äger oss alla:D

Nej jag håller med dig, VC är verkligen skit, för mycket loll loll och seriegrafik, gillar isf GTA3 mycket bättre. Och att man kan köra mc i VC gör ingen skillnad...

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk

Lätt GTA3!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av browndwarf
Mafia ->Gta3 ->VC

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

mafia har skönaste körkänslan och musiken diggar man hårt
bilarna e ju ascoola

Permalänk

mafia har bäst körkänsla, snyggast grafik, intressantast story, tommy gun och världens vackraste bilar.

musiken är stenhård också!

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Vice kan man ju åka runt i timmar med. Men det är skillnad i spelen. Skulle jag säga vilket som var bäst skulle jag säga vice/GTA3 men under tiden man spelade mafia så var det riktigt kul. Men eftersom det liksom tog slut när det var avklarat så är det inte ett lika bra spel. Men handligen var bättre. Dock är GTA3/vice roligare och mycket större. Och bättre musik har det med, åtminståne har vice det

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk

Jag tycker Mafia 1 och Mafia 2 är de bästa spel jag någonsin spelat och då har jag spelat spel sedan 1980. Jag tycker det borde säga det mesta. Fast jag tycker samtidigt att det är lite orättvist att jämföra GTA och Mafia. GTA har ju längre livslängd i och med att det finns så mycket mer att göra men det är ett upplägg som inte alls passar mig. Jag vill ha spel som ligger på 8-10 timmar i speltid. Sedan vill jag hoppa på nästa. GTA 4 var alldeles för långt. I slutet av spelet satt jag bara där och tänkte "VAA FAAAN TA SLUUUT NÅGON GÅNG DÅ!!!!" För att inte tala om det enorma jäkla irritationsmoment GTA's usla checkpointsystem är (det var helt ok i Gay Tony dock).

Mafia 2's grafik är det bästa som någonsin gjorts. Uppdragen då det är natt ute med väg som är blank pga regn samtidigt som det är lite disigt fick mig att behöva nypa mig i armen för att se om jag drömde eller inte. Jag kör förvisso spelet på en schysst burk med hexacore-processor och GTX465 så spelet flyter på grymt bra även om jag slår på allt inklusive AA i 1920x1200. Men jag har svårt att tro att det skulle vara fult även om man ställer ner grafiken rätt rejält.

GTA har ju alltid varit känt för musiken men jag måste säga att jag tycker det är bra jäkla nice att slingra omkring på vägarna i Mafia 2 med knastrig Django Reinhardt-musik i öronen. Bidrar jäkligt mycket till stämningen.

Så för mig vinner Mafia 2 hands down mot GTA. Och då tycker jag inte att GTA är dåligt på något sätt (förutom checkpointsystemet).

Vore JÄVLIGT trist om vi inte får några mer delar nu när det pratas om att spelet floppat pga dålig försäljning. Funderar du på att köpa spelet men kan inte bestämma dig. Om du har råd, gör oss alla en tjänst och köp spelet.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av perihelion:

Jag tycker Mafia 1 och Mafia 2 är de bästa spel jag någonsin spelat och då har jag spelat spel sedan 1980. Jag tycker det borde säga det mesta. Fast jag tycker samtidigt att det är lite orättvist att jämföra GTA och Mafia. GTA har ju längre livslängd i och med att det finns så mycket mer att göra men det är ett upplägg som inte alls passar mig. Jag vill ha spel som ligger på 8-10 timmar i speltid. Sedan vill jag hoppa på nästa. GTA 4 var alldeles för långt. I slutet av spelet satt jag bara där och tänkte "VAA FAAAN TA SLUUUT NÅGON GÅNG DÅ!!!!" För att inte tala om det enorma jäkla irritationsmoment GTA's usla checkpointsystem är (det var helt ok i Gay Tony dock).

Mafia 2's grafik är det bästa som någonsin gjorts. Uppdragen då det är natt ute med väg som är blank pga regn samtidigt som det är lite disigt fick mig att behöva nypa mig i armen för att se om jag drömde eller inte. Jag kör förvisso spelet på en schysst burk med hexacore-processor och GTX465 så spelet flyter på grymt bra även om jag slår på allt inklusive AA i 1920x1200. Men jag har svårt att tro att det skulle vara fult även om man ställer ner grafiken rätt rejält.

GTA har ju alltid varit känt för musiken men jag måste säga att jag tycker det är bra jäkla nice att slingra omkring på vägarna i Mafia 2 med knastrig Django Reinhardt-musik i öronen. Bidrar jäkligt mycket till stämningen.

Så för mig vinner Mafia 2 hands down mot GTA. Och då tycker jag inte att GTA är dåligt på något sätt (förutom checkpointsystemet).

Vore JÄVLIGT trist om vi inte får några mer delar nu när det pratas om att spelet floppat pga dålig försäljning. Funderar du på att köpa spelet men kan inte bestämma dig. Om du har råd, gör oss alla en tjänst och köp spelet.

/M

Väck inte upp dessa stendöda trådar!;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b