Full fräs inför Black Friday – rea viktigare i vikande ekonomi

Permalänk

Blir det stor rea på Philips Hue blir det ett köp. Men det har jag aldrig sett. Var ju ett paket lampor häromveckan på Amazon med bra pris. Men det är alltid nån enskild produkt. Och aldrig riktigt mycket rea utan kanske 20% som absolut mest.

Permalänk
Medlem

Tyvärr försvann lite av, vad ska man kalla det, specialfallet kring BF när det utökades till veckor och månad.
När det var en dag kunde man fokusera och bränna av lite bra deals. Nu blir det nån typ av soppa där man inte vet "när man ska gå in" eftersom man sitter och väntar på "bättre deals imorgon". Jag har redan gjort några köp som ligger ouppackade i väntan på eventuell retur om det kommer billigare priser framöver.

Permalänk
Medlem

Nästan enda gången på året jag faktiskt inhandlar prylar, så ja det blir att hålla utkik på det som står i min önskelista

Ny router, vinterjacka, o lite andra kläder typ...och PS Plus abonnomang!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

lg ultragear 27gp950 kör jag, kostade 10k men sett den går för ca 7-8k nu. riktigt nöjd med den 👌 skulle kunna tänka mej att den kommer på rean 🙂

https://www.inet.se/produkt/2218994/lg-27-ultragear-27gp950-4...

Tack för tipset!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag är en sån person som ofta och länge suktar efter saker men sällan köper. Det gör att jag har bra koll på vad sakerna jag är ute efter har kostat innan "reor" och jag köper aldrig på impuls. Som de flesta funtade här redan vet gäller det att kolla prishistoriken!

Vi har dock spanat en längre tid på en andra TV till hushållet så att kidsen kan spela på en och vi vuxna använda den andra till något annat. En LG C1 på 65" har stått på menyn länge och modellen har legat kring 15-16k i många månader fram tills nu.
Men Vips! Helt magiskt och absolut inte i relation till Black Friday så är den uppe i 19-21k och så gott som slut överallt. Får se om C2:an kommer ner i pris, men det blir troligen inte tillräckligt för att jag ska köpa den.

Tanken är att vi vuxna tar C1:an till vardagsrummet och flyttar ner 55" CX:en till gillestugan.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Blir det stor rea på Philips Hue blir det ett köp. Men det har jag aldrig sett. Var ju ett paket lampor häromveckan på Amazon med bra pris. Men det är alltid nån enskild produkt. Och aldrig riktigt mycket rea utan kanske 20% som absolut mest.

De flesta hue kan du dessutom "stacka" med deras köp 10 då 15%
Lägg till extra saker för 10kr och få ett par hundra till i rabatt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

De flesta hue kan du dessutom "stacka" med deras köp 10 då 15%
Lägg till extra saker för 10kr och få ett par hundra till i rabatt

Aldrig sett det. Var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Aldrig sett det. Var?

Om produkter har prime savings "tag 5 få 5% 10 få 15% under sig"
Exempel
https://www.amazon.se/dp/B09CV86RJG?ref_=cm_sw_r_apan_dp_7WAM...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Om produkter har prime savings "tag 5 få 5% 10 få 15% under sig"
Exempel
https://www.amazon.se/dp/B09CV86RJG?ref_=cm_sw_r_apan_dp_7WAM...

Jaha, men det är ju väldigt sällan man vill köpa 10 stycken likadana lampor för kanske 1500 kr st som i mitt fall och då bara få 15% rabatt. Jag pratar om olika produkter under Philips Hue, kanske totalt till ett värde av 10 000 kr efter rabatt. Men för att det ska vara intressant för mig ska det vara minst 30% rabatt på vad de normalt sett går att köpa för (alltså inte Philips "listpris"). Hade nog inte i slutändan lagt beställningen om det inte var 40% rabatt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Jaha, men det är ju väldigt sällan man vill köpa 10 stycken likadana lampor för kanske 1500 kr st som i mitt fall och då bara få 15% rabatt. Jag pratar om olika produkter under Philips Hue, kanske totalt till ett värde av 10 000 kr efter rabatt. Men för att det ska vara intressant för mig ska det vara minst 30% rabatt på vad de normalt sett går att köpa för (alltså inte Philips "listpris"). Hade nog inte i slutändan lagt beställningen om det inte var 40% rabatt faktiskt.

Du kan köpa pennor för 1kr st också och fortfarande nå 15% extra
3 lampor sedan stacka med lägsta möjliga artikel
Edit
Typ
30% BF rea, du vill ha 3 lampor som också har prime savings a 1000:-/3st sedan lägg på pennor 7st x 5kr =35kr då får du 15% extra på 1035kr och sparar ytterligare 155:-. Eller minus pennor blir det 120 kr vilket är 12% ytterligare

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Göteborgaren:

gav ca 8k för mitt z690 moderkort 🫣

Runt kanske 6k går min gräns

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Inet sålde ju ett 6700XT för 4600kr förra veckan.
Men jag kollar också efter kort i den prisklassen, se om det finns ännu bättre deals när black week / bf drar igång.
Känns som det minst borde komma ner i de priserna igen iallafall.

Japp, jag har dem på bevakning på Prisjakt, men måste besikta bilen först, som jag skrev. Dumt att köpa GPU för flera tusen om bilen kräver lika mycket i reparationer.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Bränt två månadslöner på ny dator, warhammer och återbetald skuld till farsgubben nu i november.

Min plånbok får vila under årets rea.
Nu när jag tänker efter får den nog vila resten av året...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacemanuh:

Måste vara en budgetmodell med tanke på specifikationerna:
Product details
Batteries ‏ : ‎ 1 Lithium Ion batteries required.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fatmajk:

Nästan enda gången på året jag faktiskt inhandlar prylar, så ja det blir att hålla utkik på det som står i min önskelista

Ny router, vinterjacka, o lite andra kläder typ...och PS Plus abonnomang!

Samma här. Går i ide så gott som det går vid årsskiftet och köper helst varken elektronik, kläder, skor eller något annat i största möjliga mån inför Black Friday/Mellandagsrean.

Är en sucker för fynd och har sällan akut behov av något

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Blir det stor rea på Philips Hue blir det ett köp. Men det har jag aldrig sett. Var ju ett paket lampor häromveckan på Amazon med bra pris. Men det är alltid nån enskild produkt. Och aldrig riktigt mycket rea utan kanske 20% som absolut mest.

Elgiganten kommer att ha "Köp två få 27% rabatt" nu på torsdag, förutsatt att du är medlem hos dem. 🙂 Beroende på vad du är ute efter så har även Proshop en del bra deals på just Philips Hue.

Permalänk
Medlem

Det är ju främst lite äldre hårdvara som lär reas ut och där lagersaldona är höga antingen hos butikerna eller hos distributör/tillverkare.

Vissa saker är också lättare att köpa än annat då det kan finnas många alternativ. Mitt headset är i behov av att ersättas och har man inte snöat in sig på en specifik modell är det rätt smart att snegla igenom erbjudanden.

Hade jag haft barn hade jag passat på att köpa julklappar med. Även där brukar valmöjligheterna vara större. Har iofs 5 syskonbarn så borde kanske be om önskelistor där

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Blir att kika om julklappar till barnen finns billigare. Hade varit trevligt

Behöver också nya löparskor, så det ska jag kika på. De håller nog ett tag till, men jobbigt att jogga i snö med stora hål...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Nästan enda gången på året jag faktiskt inhandlar prylar, så ja det blir att hålla utkik på det som står i min önskelista

Ny router, vinterjacka, o lite andra kläder typ...och PS Plus abonnomang!

Vinterjacka och kläder brukar f.övr. bäst göras i mellandagsrean och helst efter nyår

Sista chansen för butikerna att göra sig av med årets uppsättning av kläder, och utan tvekan då man verkligen kan hitta ett klipp.

Det enda problemet är väl att man kanske inte hittar rätt storlek vid den tidpunkten då mycket är slutsålt.

Det andra "problemet" är väl att man kanske köper på sig kläder som inte "går" att använda förrän sommaren eller hösten, dvs 6-9 månader framöver, vilket såklart är ett problem om man bryr sig om trendande mode

Klädindustrins årliga trender och utbyten ska man utnyttja till egen nytta

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tvelander:

Satt kolla på 13900k och mobo insåg att mobot går på minst 6k helt sinnes
Så rea spelar nog inte så stor roll om det inte är 60 % minst

Skrivet av tvelander:

Runt kanske 6k går min gräns

Jag börjar misstänka att någon har kapat ditt konto... #besviken

OnT:
Lite sugen på att uppgradera min Ipad Pro 10.5 som har lite trött batteri, men nya Pro-priserna är helt uppåt väggarna. Får hoppas på en "billig" Pro med M1-Soc:en istället.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Satt kolla på 13900k och mobo insåg att mobot går på minst 6k helt sinnes
Så rea spelar nog inte så stor roll om det inte är 60 % minst

En av bidragande orsakerna som jag valde Z690 med DDR4 och behålla kvar mina nuvarande 32GB DDR4 kit då jag såg att DDR5 moderkorten va betydligt dyrare, sjukt då man börjar tycka att moderkort för 3000 kr (ASRock Z690 Extreme) är billigt idagsläget. Tror Intel gjorde rätta beslutet att behålla DDR4 kvar en stund ännu med dagens priser, känns konstigt att Intel har blivit budget alternativet när AMD svor så länge att vi kommer alltid satsa i kostnadseffektivitet!!1!!1!

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Får se om det blir bra pris på brödrostar

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

gav ca 8k för mitt z690 moderkort 🫣

Får du mycket prestanda för det moderkortet?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Ja en 5800X3D skulle jag haft i kikaren på årets BF men lyckades knipa en på Kompletts Bonanaza så nu känner jag mig rätt färdig med min build några år framöver. Men vad gör man då? Jo man börjar kolla snabbare minne och 4K-skärm istället... hur svårt ska det vara att vara nöjd någon gång? 😅

Ja ja, vi vet att du knep en 5800X3D på Kompletts Bonanza och att du är jättenöjd över det. Har väl läst dig skriva det minst fem gånger nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Ja ja, vi vet att du knep en 5800X3D på Kompletts Bonanza och att du är jättenöjd över det. Har väl läst dig skriva det minst fem gånger nu

Vill du veta en sjuk grej? Lyckades knipa en på Kompletts Bonanza! Så, nu har du sett det sex gånger

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Får du mycket prestanda för det moderkortet?

hehe tillräckligt 😋 var bra strömförsörjning på det moderkortet 👌🙂 asus Maximus z690 apex. kör med 12900ks så kändes bra, snart dags för en 13900ks när dom släpps 🙂😃👌💯

Priset kändes dock mindre bra :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Är ute efter en ny OLED tv, men modellerna jag är intresserad av verkar ha gått upp i pris den senaste tiden om man tittar på prisjakts historik...

Skulle ha köpt en LG C1 OLED (65") i augusti för halva priset till en C2 idag. Har svårt att se att C2 modellen kommer att sjunka till C1 nivåer i närtid, även om det blir någon BF rea.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Blir nog inget, behöver inget IT-relaterat atm.
Sparar till viktigare saker (läs Camaro).

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Det finns ingen tipstråd än va? Det börjar ju bli dags snart, el-giganten smygstartar för medlemmar imorgon redan.

Tycker ni at 17 990 är bra pris för en LG 65" C2 eller ska man ha lite is i magen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Det finns ingen tipstråd än va? Det börjar ju bli dags snart, el-giganten smygstartar för medlemmar imorgon redan.

Tycker ni at 17 990 är bra pris för en LG 65" C2 eller ska man ha lite is i magen?

Det är ett helt OK grundpris och lär knappst bli speciellt mycket billigare på kort sikt, dvs till mellandagsrean.
Prismönstret på C1 65" var att den blev billigare och billigare från årsskiftet där det började toppa ut framåt sommaren.

Jag skulle köpa nu om du har ett behov av en "topp tier" TV. Dock kan du ha lite is i magen och kolla vad övriga ÅFs priser landar på.

Webhallen körde till exempel en drive förra året där de prissänkte med -1000kr på just LG OLED de första timmarna av BF. Om det kommer göra samma sak i år vet förstås ingen men då skulle den alltså kunna kosta 16 990 i teorin. Just saying.

Lycka till med köpet!