Helgsnack: Vad har du för mobilabonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Det kostade 99 kr för ca tio år sedan men skönt för dig om du fått ett permanent pris på 69 kr i månaden, låter som en bugg i systemet.

Tror jag får skylla på morgontröttheten och att deras reklam flyter ihop med kontosidan.
#19815875

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Telia Obegränsat för 199:- månaden. Skall tilläggas att jag också säljer abonnemang till vardags.

Permalänk

Vimla sedan 2015, typ när de startade, fick något vip abonnemang med 10GB/mån till ett pris som ingen annan operatör kan/kunnat slå i kombination med någon tipsrabatt eller två. Även om Vimla inte på något sätt är bäst på något egentligen så vinner priset överlägset.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Tele2. 12gb surf för 99kr/månaden. Både jag och sambon har detta då jag känner en säljare där som frågade sin chef om han kunde ge oss savekampanjen utan krångel med att ringa och låtsas att man ska säga upp. Min sambo hade telenor innan men fick det rakt av. Bekvämt, dock blev det två år bindingstid vilket inte spelade så stor roll.

Permalänk
Medlem

Telenor företag obegränsat + mobil växel, två datakort och ett esim för klockan.
229:-/mån

👍

Permalänk
Medlem

Har Fello 20GB för 125 kr/mån
Men funderar på att hoppa på Tele2 eller 3 Obegränsat för 299 kr/mån nu när det är kampanjer

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Comviq Standard. Giltigt 1år.

100kr per år för att bara ha ett numer tillgängligt när det behövs. Använder inte ens summan för samtal.

Permalänk
Medlem

Tele2 obegränsat 369kr

De har höjt månadsavgiften varje år, så lite sugen att byta

Började som studentrabatt en gång i tiden

Permalänk
Medlem

Telia. 5G. 1TB per månad, gratis påfyllning. Obegränsad hastighet. Roaming inkluderat. 0kr. (Förmånsbeskattat).

Kanske fuskar men jag jobbar på Telia.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hade Tele2 "obegränsat". The catch var att du hade 50gb om dagen och sen varje gång som du gick över 50gb så var du tvungen att skicka sms med texten "snooze" och då fick du 5gb extra för varje sms!

Men problemet är med att jag hade två extra simkort för surf. Och varje gång jag använde snooze funktionen så slogs två extra simkorten ut av nån anledning. Så var tvungen att starta om enheterna för varje gång man "snoozade".

Många försök att få problemet fixade med support under min två åriga bindningstid med Tele2 utan att lyckas. Slutade med att jag under dessa år försökte hålla mig under 50gb per dag även att jag hade obegränsat abbonemang. Rätt oacceptabelt.

Direkt efter att mina två år passerat ringde jag Telia och bad dem ta över abboneanget. Dem tog över direkt, då skickade Tele2 en faktura på tre månader (uppsägningstid) för övergången till Telia. Försökte förklara för dem om mina problem jag haft men de vägrade hjälpa mig, på ett väldigt nonchalant sätt.

Aldrig mer Tele2...

Permalänk
Medlem

Wifog small, 30kr/månaden, haft ett par år sen läste om här på swec. Bra råd, täcker mina behov...för det mesta. De har ingen vidare täckning, sämst jag varit med om, vilket gör att jag på vischan ofta har en stapel eller ingen. Mellan Kloten och Långa Tjärnarna och i Långa Tjärnarna ingen alls ex.

(Går att ha mobil+konto via jobbmobilen, aldrig i livet)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det stämmer INTE. Comviq har haft kundtjänst via telefon i många, många år, dock med olika öppettider genom åren
<Uppladdad bildlänk>
Källa: https://www.comviq.se/hjalp

Bör kolla upp sånt innan du sprider felaktig information

Fast det stämde i alla fall när jag senaste funderade på det. Hur som helst faller det ändå av de andra skälen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Vimla privat och Telia i jobbet.

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att logga in och kolla vad jag har för abonnemang. Det är tydligen "Telia Mobil Lagom 2 GB". Kostar 149kr per månad. Jag antar att det ingår lite samtal och sms, för det verkar kosta exakt 149kr varje månad. Det måste ha bytts till detta automatiskt vid något tillfälle, då jag har för mig det hette "Telia till vänner" när jag skaffade abonnemanget för typ 20 år sedan.

Utöver detta har jag ett ytterligare Telia-nummer från jobbet. Kör dubbla sim.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Fast det stämde i alla fall när jag senaste funderade på det.

När var detta? Vad jag vet har Comviq haft telefonsupport länge. Dom hade det när jag hade kontantkort hos dom, vilket är över 10 år sedan nu. Och har haft det sedan dess vad jag vet, däremot med mindre öppettider nu än för 10 år sedan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ett alldeles för dyrt obegränsat abonnemang från Telia. Vill dock veta att det fungerar, framförallt när jag åker till släkten i norr där inget annat än Telia fungerar men också då jag åker runt i jobbet där det är dålig täckning hos de flesta andra leverantörer.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Tele2, 10 GB i månaden. Fria samtal och sms (ringer dock sällan). Ingen bindningstid. 99 kr i månaden. Får dock inte spara surf som många andra verkar få, utan går jag över 10 GB så får jag köpa extra data (händer aldrig för mig då jag brukar förbruka ca 5 GB per månad)

Permalänk
Medlem

Tele2 5GB 99:-

Finns inte listat, man får be om det när man ringer in och "avslutar" sitt abb. Du bör vara trogen kund för att få igenom det. "Funderar på att byta till "mycket billigare erbjudande" hos "operatör annan" är det nått ni kan matcha? Erb 1 erhålles och du svarar, nja, det var inte bra nog då byter jag nog ändå. Erbjudande 2 kommer. Nja, är det verkligen det bästa du har, jag vill inte betala mera än 99 just nu. Nu får du den dealen om du väljer att binda dig ett år. Taget.

Alternativt kan du få 15GB för 125:- vilket är ganska bra om du behöver mera data. Dessa erbjudanden varierar så quota inte mig för långt ifrån detta inlägg, om alls, bättre att trickla ner det "ovetandes" så de får känna sig glada med att de faktiskt gav dig ett riktigt bra erbjudande. Bra personal som jobbar där i min erfarenhet genom åren.

Vill du dessutom ha nalle på köpet är det snubbarna som jobbar här som ger rabatterna, om det nu inte är BF, då tele2 faktiskt brukar ha väldigt bra rabatter just då.

Se bara till att du inte ringer "vanliga" kundtjänst, de har inte befogenheter till annat än listpris. Har du en hel familj med obegränsat kan du få ner priset med 100 spänn per skalle utan problem. Koppla dig till "avsluta abb" i menyn eller be kundtjänt koppla dig direkt. Är man bara trevlig men prismedveten kommer du sänka dina kostnader eller få mera data, alt båda. Se till att du har någon annans aktuella erbjudande att deala med, gärna från flera operatörer så du framstår att ha koll på läget.

Andra operatörer kan fungera liknande, fyll gärna i om du har pratat dig till en rabatt som inte är listad.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Ett alldeles för dyrt obegränsat abonnemang från Telia. Vill dock veta att det fungerar, framförallt när jag åker till släkten i norr där inget annat än Telia fungerar men också då jag åker runt i jobbet där det är dålig täckning hos de flesta andra leverantörer.

Kan Wi-Fi samtal hjälpa? För alla våra stora operatörer har Wi-Fi stöd numera, så om man inte har täckning men tillgång till Wi-Fi kan man ringa över Wi-Fi. Låter märkligt om du skulle vara på så många ställen i jobbet där det bara är Telia som har täckning. När testade du en annan operatör? Tele2 och Telenor har en yttäckning på 90% vilket är nästan lika mycket som Telia har.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Telia Jobbmobil Obegränsad Plus... bra täckning, för lat att byta (eget företag)

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Vimla 90kr, hade Hallon för många år sedan men då när surfen var slut så stoppades surf helt och hållet vilket gjorde att iMessage slutade att fungera, varpå jag bytte till Vimla som bara sänker hastigheten vid slut på surf.
Jag är jättenöjd, 3 GB surf

Permalänk
Moderator
Moderator

Fello 2GB 95 :- / mån privat
Telenor i jobbet med 5GB, tror jag.

Kör dual sim och använder mobildatan som ingår i företagsabonnemanget först, så har fyllt sparade kvoten hos Fello.
Överlägset bäst täckning med Fello så försvårar lite för mig själv ibland med den prioriteringen på datatrafiken.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan Wi-Fi samtal hjälpa? För alla våra stora operatörer har Wi-Fi stöd numera, så om man inte har täckning men tillgång till Wi-Fi kan man ringa över Wi-Fi. Låter märkligt om du skulle vara på så många ställen i jobbet där det bara är Telia som har täckning. När testade du en annan operatör? Tele2 och Telenor har en yttäckning på 90% vilket är nästan lika mycket som Telia har.

Hur skulle WiFi hjälpa när man är långt ute i skogen?

Sedan är det som sagt så att oavsett vad diverse operatörer säger så hemma hos släkten är det bara Telia som fungerar och jag vill inte hålla på krångla med två olika nummer osv.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Kör Comviq då det var så bra deal på förra årets BF med Galaxy S21. Men täckningen ute i "obygden" är meh jämfört med Telia så jag byter nog till nåt annat när bindningstiden är ute.

Jag slog till på detta.
Eftersom jag har TV-tjänster från Tele2 vart det dubbel surf.
Lämnade en in äldre mobil så mitt pris vart 324:- i 24 månader.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Snordyrt abb från Telenor Företag, kommer byta till 3 eller Tele2 i vår då Telenor av ngn anledning har radioskugga vid vårt hus och i en cirkel på drygt 500m kring det..

Permalänk
Medlem

Vimla, 70kr i månaden för 3GB surf, hade 6GB i månaden innan de började klanka ner på folk som körde studentabb. som inte längre var studenter

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Telenor 25Gb för 159kr/mån

Permalänk
Avstängd

Tele2 24 månader vid köp av mi10t pro. Kollat efter mobil att byta till nu under BF men blir nog att behålla denna ett tag till.
Byter till comviq deal i alla fall 6 månader strax.

Generellt rätt usla mobilabonnemang i Sverige, i Finland enkelt fixa oändliga samtal och internet för ca 25 euro / månad.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

comviq kontantkort ~ 100kr per år

Permalänk

Telia kontant på privat telefon. 3 gb för 199 kr i månaden. Var inte säker på om jag skulle ha en privat telefon så tecknade inget abonnemang. Nu har jag haft privat mobil i bra många år så den är nog här för att stanna.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro