Helgsnack: Vad har du för mobilabonnemang?

Permalänk
Geeks
Grundare

Det här var ju spännande! Jag slängde in en poll i första inlägget, rösta gärna så man får lite överblick kring vilka preferenser det finns bland oss: #19815862.

Själv kör jag tele2 för att vi gjort det på Geeks sedan länge länge.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Har hallon på mitt privatnr, men har även jobbnr och jobbtelefon betalat av min arbetsplats. Jobbet använder sig av telenor. Använder jobbmobilen privat med båda mina abonnemang sedan min privata telefon fick gå i pension.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Gu vad mycket många betalar för sina abonnemang 😬

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag brukar pendla mellan Vimla och Hallon var tredje månad typ. De har alltid något lockerbjudande och jag har studentrabatt också. Så oftast blir kostnaden för typ 8gb i mån under femtiolappen. Ovanpå det brukar jag utnyttja refunder varje gång jag byter och får då mellan 100-150 kr i cash back på köpet. Så min nettokostnad för mitt mobilabonnemang ligger runt noll kronor oftast.

Permalänk
Medlem

Fello 14GB 145kr/mån.

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig haft något abonnemang privat, alltså där man betalar månadsavgift.
Har Telia refill i en telefon som jag inte använder annat än för om folk, som inte har numret till min jobbtelefon, vill nå mig.

Jag använder i övrigt endast jobbmobilen med något slags företagsabonnemang, "Flow", som ska gå i Telias nät.

Permalänk
Medlem

Har Telia 20gb via jobbet. Helt ok men Tre har bättre mottagning där jag befinner mig.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Hämtade ut Pixel 7 Pro som Elgiganten har till abbonemangs kampanj. 299kr/mån för 45gb surf. 150kr/mån tillkommer för telefonen. Detta på eSim.

Har även ett Telia företagsnummer. Använder ingen surf där.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hallon, innan dess Vimla, 99kr för 4gb tror jag det är, räcker till mig.
Köpte en One+ i fjol för 3990, så har inga jättestora mobilkostnader, vilket känns skönt!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Har två abonnemang primärt

”Tre Världen” obegränsat inom EU, via företaget, 229kr

Halebop 20GB privat, 319kr

Permalänk
Skrivet av SkynetBuilder:

comviq kontantkort ~ 100kr per år

Utan surf och sånt tjafs då eller?

Själv kör jag med Hallon för 99 kr per månad, 8 GB. Surfen använder jag knappt, borde leta rätt på något med mindre surf som är billigare.

Fyllde ut texten
Permalänk
Medlem

Jag har Fello 28GB 199Kr/mån - Jag surfar mycket och Fello har billigast paket med mycket GB
Barnen har Hallon 8GB 99Kr/mån - Så jäkla prisvärt
Sambon har Halebop 5Gb 239kr/mån. Det var billigaste abonnemanget med eSIM till hennes Apple Watch.

Permalänk

Fello 14GB 145kr. Nöjd för det mesta lite sämre mottagning än tre hemma men fungerar att ringa med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Musikälskare

Telenor, bara jag är så långt ifrån Telia det bara går

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Hallon 4GB 99kr/mån.
Surfpotten ligger nu på 98GB

EDIT:
Jag är morgontrött....

Surfpott?
har de ackumulerad surf!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Sim 1 comviq 225 kr tror det är med surf med.
Sim 2 3 obegränsat surf 400:- månad .
Internet delar jämt när jag ska spela på datorn eller streama film på tv’n.

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Fello 145:- 21GB
Fria Samtal/sms så klart

Svårt att slå..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Telenor 15GB för 299kr

Täckning överallt och smidigt när man åker utomlands.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Kört Hallon i ca 10 år. 99 kr i månaden för 8 GB data och givetvis fria samtal och SMS. Studentabonnemang så därav mer data än vanligt.

Har exakt samma. Det fungerar utmärkt och är väldigt billigt

Permalänk
Medlem

Hallon 4GB för 99kr i månaden.

Har 104 GB i buffert efter diverse erbjudanden och så som dom har.

Permalänk
Medlem

Började med Telia en gång i tiden, då var kostnaden för samtal så dyrt att det mer blev en form av nödtelefon. Användes så lite första året så andra tankningen behövdes för att inte kortet skulle dö, efter det så blev det några tankningar om året.

Blev en gästrunda hos Comviq som slutade med att jag gick över till Halebop då mottagningen var riktigt dålig.

Halebop fungerade riktigt bra dom första åren fram tills det blev fel i laddning och abb'et allmänt började att uppträda konstigt, kämpade ett tag med att försöka få ordning på laddning och abb'et.
Då Halebops support är den mest icke existerande, för att inte säga totalt urbotad hjärndöd när man väl får kontakt, så det slutade med att jag spolade ner kortet på toa.

Då körde jag redan med SIP telefoni som uppriktigt fungerade bättre än Halebop, folk var på den tiden dåliga på att skydda sitt WiFi varvid mitt SIP's täckning var bättre än Halebops som bara strulade. Vet att det låter otroligt, men var sällsynt kontakt med Halebops support skapade fler fel.
Med SIP så fick man alltid se till att man var inloggad på någons WiFi, i längden blev det lite jobbigt. Varvid jag föll för ett abb hos Tele2 som var kraftigt rabatterat det första året, sen blev det dyrt.

Så dom senaste 15-åren har det varit Comviq, mottagningen är numera helt acceptabel och med fast pris mini är kostnaden 95 kr i månaden. Något som för det mesta räcker bra för min användning.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Comviq 100gb (blir 300gb per månad med dubbel surf och extra 100gb av någon anledning)

Så har 290gb kvar som det ser ut nu innan det fylls på.

175kr/månad 🤪

Permalänk
Medlem

klarar mig bra på 8 gb i månaden så jag har comviq för 175kr med fria samtal och sms/mms

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Haft Vimla sedan jag var student för typ 6 år sedan. Hade kvar studentabonnemanget (6GB för 100kr) ända fram till i somras då dom insåg att jag inte längre var student och ändrade till typ 130kr/mån. Har varit jäkligt nöjd med det faktiskt, gott om surf för mig och täckningen har funkat bra överallt. Började dock på ett nytt jobb vid årsskiftet och inne i fabriken var det skitdålig täckning nästan överallt. Riktigt störande om man behövde ringa någon eller väntade samtal. Några kollegor hade Telia/Fello och dom hade aldrig problem med täckningen. Fello hade en kampanj för ett tag sedan, dubbel surf till samma pris. Har nu 14GB/mån på Fello för 145kr/mån. Visst, 15kr/mån dyrare än Vimla men jag har täckning på jobbet och det är lätt värt 15kr/mån. Har inte hunnit åka runt så mycket för att testa täckningen men man har ju hört att Telias nät ska vara bäst, speciellt här uppe i norr.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har haft Hallon 8 GB för 149kr/mån i några år nu.
62 GB i sparad pott.
5G och eSIM
Mycket nöjd med vad jag får för pengarna.

Jobbtelefon får inte användas privat utan att betala hutlösa extrakostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Fast det stämde i alla fall när jag senaste funderade på det. Hur som helst faller det ändå av de andra skälen.

Fast de har nog alltid haft telefonsupport. Ett tag givetvis samma support som Tele2Comviq, men sedan det blev "eget" igen med egen hemsida och supportnummer 2009, sedan dess har de haft samma supportnummer och du har nått de på detta nummer även när dem pushat hårt för att du ska chatta.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Comviq 275

Numera istortsett omöjligt att använda tågsträckan Älvsjö - Rönninge. Twitter är extremt segt och IG, FB, YT, Plex är bara att glömma.

Permalänk

199:- i månaden, 3 obundet. Men kollar på byte nu när dom tog bort att spotify osv inte tog något på inkluderad datamängd. (Nu fick man 1gb extra i ett litet tag). Tror surfmängden är 4gb. Funderar på hallon och plocka in sambon i samma abbonemanget. Håller bara på att jämföra vad som gäller mellan olika abbonemang. 3's nät har bäst täckning i området jag bor i.

Har även företagsmobilen men den stängs av och lämnas när den inte används. Ingen aning om vad för abbonemang, tele 2 någonting. (Företagsmobiler är av ondo men superbra för arbetsgivare, gäller även för mig för mitt eget företag i min mening)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Fello, 30gb 125:-
Det var ett black friday erbjudande för något år sedan så håll utkik!

Permalänk
Medlem

Hallon 4 GB för 100 spänn med en stor buffert uppbyggd.

Körde Fello innan men Telias nät som de använder var riktigt ostabilt där jag bor, Tres nät är helt problemfritt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT