Vilket brädspel spelade ni senast?

Permalänk
Medlem

Det blev en vända Queendomino med familjen ikväll. Enkla regler och en speltid på ca30min funkar perfekt att spela på kvällen.

Permalänk
Medlem

Första fruktträdgård

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Det blev en vända Queendomino med familjen ikväll. Enkla regler och en speltid på ca30min funkar perfekt att spela på kvällen.

Det är himla roligt, jag saknar fler spel som barn och vuxna kan spela tillsammans och båda får roligt. Många barnspel blir tråkiga att spela som vuxen.

Permalänk
Hedersmedlem

Sushi Go! Kul spel.
https://boardgamegeek.com/boardgame/133473/sushi-go

Spelar sällan brädspel egentligen, föredrar dataspel eller rollspel med penna och papper men ibland händer det. I söndags var jag på ölprovning och värden hade tjöpt en massa brädspel billigt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av tJev:

Om man try hardar så, så är ju nöjet att diskutera de bästa dragen för laget öppet med alla. Men då måste man ju ta tempen på bordet så att man är med på att alla try hardar.

Är man mer casual och ser spelet som en ursäkt att umgås så spelar utgången av spelet mycket mindre roll. Klart det blir tråkigt om alla går in med olika inställningar. Som tur är händer det inte i min grupp

Sent svar. Ditt svar gäller endast för Samarbetspel förmodar jag?
Körde en gång Small World med ett gäng som alltid spelade ihopa o de satt o diskuterade även där….man tävlar mot varandra i Small World….

Körde ju aldrig med dem igen….

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Spelade "klart" Lord of the Rings: Journeys in middle-earth (ikke exp/dlc) igår. Vi misslyckades dock på sista bossen, på sista äventyret..

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Sent svar. Ditt svar gäller endast för Samarbetspel förmodar jag?
Körde en gång Small World med ett gäng som alltid spelade ihopa o de satt o diskuterade även där….man tävlar mot varandra i Small World….

Körde ju aldrig med dem igen….

Ja det var ju samarbetsspel ditt inlägg avsåg

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinelol:

Gamingbutiken i konkurs och kör utförsäljning på många prylar. Bl.a mekaniskt tangentbord för låga 199kr. Fyndade själv en fnatic t-shirt, brädspel, batterier m.m för cirka 300kr (Ord pris 900kr).

Länk: https://gamingbutiken.com/

Finns fortfarande nåt ex av https://gamingbutiken.com/ovrigt/bradspel/ticket-to-ride-euro... För er som är sugna på spelet. Mycket trevligare utseende än standard och borde gå att sälja vidare för högre än vanliga. Hade jag inte redan haft vanliga så hade det varit ett givet köp, ca 130kr under lägsta någonsin.

Sen för att skriva av mig i tråden. Gloomhaven har körts en del. Men senast var nog faktiskt Exit the game, lord of the rings edition. Trevligt litet escaperoom-spel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

I fredags spelade vi Dune, och i lördags spelade vi Republic of Rome. Bra helg

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Älskar bräd-/kort- och rollspel men har ingen att spela med för närvarande, så blir bara digitala spel på datorn. Senast var det deckbuildern Ascension och innan det har det varit worker placement spelet Lords of Waterdeep.

Ska nog försöka lära mig Terraforming Mars snart.

Glöm inte att på torsdag blir A Game of Thrones: The Board Game gratis på Epic Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Glöm inte att på torsdag blir A Game of Thrones: The Board Game gratis på Epic Store.

Bra tips!

Men ja, tråden borde heta "Vilket brädspel köpte ni senast?" istället så att man kan bidra lite. Heh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Men ja, tråden borde heta "Vilket brädspel köpte ni senast?" istället så att man kan bidra lite. Heh.

Jo, den delen känner man allt till. Har en liten "wall of shame" med spel där de flesta ännu är otestade:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Jo, den delen känner man allt till. Har en liten "wall of shame" med spel där de flesta ännu är otestade:
https://i.imgur.com/C4uLh3c.jpeg

Oj!
Är det där ospelade spel hos dig?
Jag har ca 5 ospelade, men det är inte KS-utgåvor (förutom Nemesis Lockdown föresten)
Rätt mycket pengar du måste lagt på den samligen.

Permalänk
Medlem

Fick Nemesis i present så lirat det några gånger, rätt svårt får jag lov att säga, brukar gå bra fram till när man bara har lite kvar då skiter det sig fullständigt Men mycket underhållande och lite roligt att måla figurerna med! Väntar förövrigt på 3 kickstarters med

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Står från 8år men våran 5åring fixar det mesta själv..

Blev fel i länken till bilden
Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Visa signatur

chmod 775

Permalänk

Mansions of Madness 2ed. Har bara spelat det några gånger, så jag har inte kommit in i det ännu.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Skrivet av Runeclaw:

Jo, den delen känner man allt till. Har en liten "wall of shame" med spel där de flesta ännu är otestade:
https://i.imgur.com/C4uLh3c.jpeg

Kan meddela att shadespire är byggsats så kommer ta iaf ett par timmar att montera innan ni äns kan spela det. Ska du dessutom måla dem ge det ett par veckor om du ska ha top notch kvalisort.

edit: var visst warhammer quest silver tower jag tänkte på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Lord of the Rings LCG -revised , rätt skoj solo/duo. Kul deckbuilding /campaign mode.

Permalänk

Spelade Chinatown och the Resistance med några brädspelsnybörjare igår. Det var väldigt kul!

Permalänk
Medlem

Schack! Otrolig kul när man lär sig grunderna faktiskt.

Visa signatur

50,000 native americans used to live here... Now it's a burgertown.

Permalänk
Medlem

Monopol!

Permalänk
Lego Master

Splendor;
https://www.webhallen.com/se/product/262832-Splendor-Nordic

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Förra helgen blev det till att damma av ett par spel som tyvärr värmt hyllor sedan de införskaffades.

Dels blev det Everdell, som var en positiv överraskning. Hade väntat mig mer plock-och-pill, men det var riktigt varierat och imponerande välbalanserat.

Det följdes upp med Runes & Regulations vilket, som förväntat, var tämligen likt Unstable Unicorns, men med en egen flavour och tillräckligt avvikande för att det ska kännas som ett annat spel samtidigt som det är tillräckligt likt för att känna igen sig och snabbt sätta sig in i det.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Spelade 3 roliga i helgen.

Fantasy Realms - kortspel där du ska samla poäng genom att bilda en så bra 7-korts-hand som möjligt. Alla kort har dock för och nackdelar. Väldigt strategiskt spel som spelas i ”fixed” antal rundor. Så håller aldrig på en i evighet. Vi var 6 spelare och varje runda tog kanske 20-30 minuter.

The mind - kortspel där man ska samarbeta genom att lägga ut alla sina kort i nummerordning(1-100). Man får dock inte prata under spelets gång. Låter inte så spännande men man sitter som på nålar. Vi var 4stycken och varje runda tar någonstans mellan 10-30 minuter beroende på hur snabbt man förlorar. (extra roligt att ju mer man spelar som grupp, desto bättre blir man och kan då göra lite andra regler för att utveckla spelet)

Splendor - kort/token spel där man handlar med diamanter. På din tur får du välja mellan att köpa eller samla nya diamanter. Också väldigt strategiskt spel där först till 15 poäng vinner, kan alla reglerna går det i regel snabbt och smidigt. Vi var 3 spelare och skulle gissa på att det tog ca 20 minuter den rundan vi spelade.

Alla spelen är väldigt roliga enligt mig, dock är det ju beroende på vad för sällskap man spelar med 🥳🥳

Permalänk
Medlem

Senaste spelade;
Arkham horror lcg, passade perfekt till halloween (och året om)
Radlands, skoj 1vs1.
Cuthulu death may die, ett av mina favo lovecraftian coop spel

Permalänk
Medlem

Funderar på om Kingdomino skulle passa för hela familjen, med barn på 5 och 7 år. Kanske svårt med det strategiska för 5 åringen.

Några tips på familjespel som tar 15-30 minuter att spela? Tsuro spelar vi en del och det är inga problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Funderar på om Kingdomino skulle passa för hela familjen, med barn på 5 och 7 år. Kanske svårt med det strategiska för 5 åringen.

Några tips på familjespel som tar 15-30 minuter att spela? Tsuro spelar vi en del och det är inga problem!

Saboteur är lätt smidigt och billigt spel! Kanske lite svårt för 5åringen, men man växer ju också.

Ett annat som inte är så tävlingsinriktat är ”polyissimo” och sen ”cubeissimo”, pussel spel som man såklart kan köra snabbast tid på osv. Lätt att sitta med i ett par kvartar utan problem!

Permalänk
Medlem

Senast blev det Quest for Eldorado som införskaffades här om veckan. Väldigt enkela regler och ett trevligt "deckbuilding game" litet spel. Behövde något som var snäppet enklare än alla tunga Eurospel som det svämmar över av i spelhyllan. Försöker desperat att övertyga mig själv om att jag inte ska köpa Lost ruins of Argnak som är på rea på webhallen just nu. Behöver verkligen inte fler brädspel just nu..

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Spirit Island, bästa co-op spelet genom tiderna.