Robotdammsugare som är bäst på trösklar

Permalänk

Robotdammsugare som är bäst på trösklar

Hej. Har idag en Mi Robot Vacuum 1S sedan 3år tillbaka. Flyttat in i en äldre lägenhet där trösklarna är lite högre och lite mer avlånga. Den klarar inte av att köra över någon av dem.

Kollar man på alla nya dammsugare så är tröskelgränsen på 20mm. Dvs kännns inte som att det finns någon variant har lagt fokus på att klara högre trösklar.

Vet ni någon modell som klarar trösklar bättre? Någon som verkligen krigar för att ta sig över?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Min Xiaomi Mi Roborock S5 klarar höga trösklar bra. Men den börjar bli lite gammal nu i funktionerna om man ska köpa nytt.
Tröskelramp eller täckplatta kanske funkar?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aftersweden:

Hej. Har idag en Mi Robot Vacuum 1S sedan 3år tillbaka. Flyttat in i en äldre lägenhet där trösklarna är lite högre och lite mer avlånga. Den klarar inte av att köra över någon av dem.

Kollar man på alla nya dammsugare så är tröskelgränsen på 20mm. Dvs kännns inte som att det finns någon variant har lagt fokus på att klara högre trösklar.

Vet ni någon modell som klarar trösklar bättre? Någon som verkligen krigar för att ta sig över?

Tacksam för svar!

Jag har inte sett någon som klarar av mer än ca 2 cm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min Xiaomi Mi Roborock S5 klarar höga trösklar bra. Men den börjar bli lite gammal nu i funktionerna om man ska köpa nytt.
Tröskelramp eller täckplatta kanske funkar?

Kanske får bli någon sorts ramp. Känns segt att lägga 4-5k på en ny robot som inte heller klarar det. Borde fixa en inställning i appen där man kan märka ut trösklar på kartan (Så den kan ta sats ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av aftersweden:

Hej. Har idag en Mi Robot Vacuum 1S sedan 3år tillbaka. Flyttat in i en äldre lägenhet där trösklarna är lite högre och lite mer avlånga. Den klarar inte av att köra över någon av dem.

Kollar man på alla nya dammsugare så är tröskelgränsen på 20mm. Dvs kännns inte som att det finns någon variant har lagt fokus på att klara högre trösklar.

Vet ni någon modell som klarar trösklar bättre? Någon som verkligen krigar för att ta sig över?

Tacksam för svar!

tog hem en ny dammsugare häromdagen som "glider" över våra 2cm trösklar där vår s5 och s7plus har problem och låter som dom går sönder när dom ska över.
förövrigt är den dammsuger klart den bästa jag testat hitintills. (kör/kört s5,s7plus, ecovacs omni x1, t6, t8 aivi sedan tidigare)
denna var det vi tog hem: https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/dammsugare-rengoring/r...

är trösklarna för höga för den med går det ju alltid byta dom, slipa ner dom eller sätta tröskelramper
på klubben satte vi tröskelramper i aluminium med ek utförande.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

tog hem en ny dammsugare häromdagen som "glider" över våra 2cm trösklar där vår s5 och s7plus har problem och låter som dom går sönder när dom ska över.
förövrigt är den dammsuger klart den bästa jag testat hitintills. (kör/kört s5,s7plus, ecovacs omni x1, t6, t8 aivi sedan tidigare)
denna var det vi tog hem: https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/dammsugare-rengoring/r...

är trösklarna för höga för den med går det ju alltid byta dom, slipa ner dom eller sätta tröskelramper
på klubben satte vi tröskelramper i aluminium med ek utförande.

Läste på lite om Dreame l10s. Verkar ju väldigt lovande. Ganska mycket över budget dock så får nog vänta tills nästa år.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lurigt, många kan stegra över en tröskel men då är det greppet på hjulen som stoppar istället...