Appen Snapchat låser konto

Permalänk

Appen Snapchat låser konto

Snapchat appen på min dotters IPhone 11 låser mitt konto när jag loggat in och försöker använda appen. När appen vill veta min position låser den mitt konto. Är det möjligt att Snapchat kan blockera en speciell telefon? Hur kan man lösa detta problem? Trodde att det bara var dotterns konto som blivit hackat men den verkar känna av själva telefonen. Tacksam för hjälp från en förtvivlad förälder.

Permalänk

Hur har det gått med detta @elisabeth2021? Min son har samma situation... han säger att han "måste" köpa en ny telefon!?

Permalänk
Medlem

Ja det verkar vara möjligt:
https://www.reddit.com/r/SnapchatHelp/comments/jwwr8u/snapcha...

efter 6 månader kanske man kan använda telefonen igen men oftast är det inga problem på andra telefoner under tiden.

Permalänk
Medlem

Bar jag som finner det märkligt att banna telefonen i sex månader och inte kontot?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Bar jag som finner det märkligt att banna telefonen i sex månader och inte kontot?

Tanken har kanske varit att spärra för obehörig åtkomst? I ett sådant scenario låter det inte helt orimligt oavsett hur väl man lyckats med implementationen. Min NAS blockar IP-adresser vid för många felaktiga inloggningsförsök. Vore trist om den kunde blocka mitt konto.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Vilken makt Snapchat har över Apple... som kan stänga en iPhone sådär. Sonen har blåst telefonen (som om den vore ny och skapat nytt AppleID) men det har inte hjälpt. Knepigt...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Annispannis:

Vilken makt Snapchat har över Apple... som kan stänga en iPhone sådär. Sonen har blåst telefonen (som om den vore ny och skapat nytt AppleID) men det har inte hjälpt. Knepigt...

Snapchat blockerar/stänger inte av telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annispannis:

Vilken makt Snapchat har över Apple... som kan stänga en iPhone sådär. Sonen har blåst telefonen (som om den vore ny och skapat nytt AppleID) men det har inte hjälpt. Knepigt...

Det är bara snapchat som inte fungerar på hans telefon - allt annat fungerar som det ska.

Som någon / några har sagt så verkar en bann på 6 månader vara ganska vanlig. Så han kanske får klara sig utan snapchat ett tag. 😅

Permalänk

Har samma problem sedan fredag. Kan regga ny men loggar man ur så kan man inte logga in. Gamla konton fungerar på Chromebook men inte på telefon.

Permalänk

Har någon fått detta åtgärdat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Snapchat blockerar/stänger inte av telefonen

Den blockerar definitivt min nyinköpta (begagnade) iPhone. Har exakt samma bekymmer som beskrivs ovan. Går att logga in, men så fort jag gått ur appen och försöker gå in igen är den låst i ca 12 timmar. Kan efter den tiden logga in på annan valfri enhet och använda kontot obehindrat! Någon som kan bekräfta att det ”bara” rör sig om 6 månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchool297:

Har någon fått detta åtgärdat?

Lyfter denna fråga igen! Hur har det gått för er som fick era enheter låsta, öppnat igen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Amarazzo:

Den blockerar definitivt min nyinköpta (begagnade) iPhone. Har exakt samma bekymmer som beskrivs ovan. Går att logga in, men så fort jag gått ur appen och försöker gå in igen är den låst i ca 12 timmar. Kan efter den tiden logga in på annan valfri enhet och använda kontot obehindrat! Någon som kan bekräfta att det ”bara” rör sig om 6 månader?

Telefonen är oanvändbar i 12 timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Telefonen är oanvändbar i 12 timmar?

Tror det är kontot som är låst.
Han skriver att han går ur appen så går det ej att komma in igen, men efter 12 timmar går det bra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Låst Snapchat

Skrivet av tcntad:

Telefonen är oanvändbar i 12 timmar?

Nej då. Inte hela telefonen! Bara mitt konto på Snapchat och inte bara på just den telefonen utan då på alla enheter.

Permalänk
Medlem

Nyfiken fråga från någon som inte använder snap.
Varför har kontot blivit låst? Berättar inte Snapchat det?

Permalänk
Medlem

Vad händer om man stoppar in ett annat SIM kort i telefonen? För det låter som att Snap antingen blockar IMEI på SIM kortet eller MAC adressen i telefonen

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk

Får upp: På grund av upprepade misslyckade försök eller annan ovanlig aktivitet har din åtkomst till Snapchat tillfälligt inaktiverats. Hade de på min Chromebook innan men kunde använda snapchat igen efter någon månad. Har det nu på min Sony Xperia. Jag tror inte man kan använda snap hur som helst när dom har spam filter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lembritt:

Tror det är kontot som är låst.
Han skriver att han går ur appen så går det ej att komma in igen, men efter 12 timmar går det bra.

Exakt.

Skrivet av Amarazzo:

Nej då. Inte hela telefonen! Bara mitt konto på Snapchat och inte bara på just den telefonen utan då på alla enheter.

Precis, då blockeras inte telefonen då den fortfarande är användbar.
Antar att SC bara är buggat eller inte stödjer multipla inloggningar på fler än X enheter exempelvis.

Permalänk
Medlem

Verkar ju finnas en del anledningar till varför Snapchat blockerar, VPN klient som körs, jailbreakad enhet osv.

https://support.snapchat.com/sv-SE/article/blocked-network

Sen kan det ju vara en bra ide att slå på 2FA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Nyfiken fråga från någon som inte använder snap.
Varför har kontot blivit låst? Berättar inte Snapchat det?

Nej, den bara blockerar kontot, eller som i mitt fall, en fabriksåterställd nästan ny iPhone från att använda Snapchat, oavsett konto!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Vad händer om man stoppar in ett annat SIM kort i telefonen? För det låter som att Snap antingen blockar IMEI på SIM kortet eller MAC adressen i telefonen

Mac adressen i telefonen i så fall. Jag har köpt en lätt begagnad iPhone 13 pro Max. Fabriksåterställd och med mitt sim kort i. Fungerar utmärkt på min gamla lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchool297:

Får upp: På grund av upprepade misslyckade försök eller annan ovanlig aktivitet har din åtkomst till Snapchat tillfälligt inaktiverats. Hade de på min Chromebook innan men kunde använda snapchat igen efter någon månad. Har det nu på min Sony Xperia. Jag tror inte man kan använda snap hur som helst när dom har spam filter.

Jag kan använda snap med mitt konto på min andra iPhone, samt på min padda, utan bekymmer. Men så fort jag testar att logga in på det kontot på min nya lur så låses mitt konto tillfälligt, i över ett halvt dygn. Sedan kan jag logga in igen på annan valfri enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Verkar ju finnas en del anledningar till varför Snapchat blockerar, VPN klient som körs, jailbreakad enhet osv.

https://support.snapchat.com/sv-SE/article/blocked-network

Sen kan det ju vara en bra ide att slå på 2FA.

Har givetvis 2FA aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Exakt.

Precis, då blockeras inte telefonen då den fortfarande är användbar.
Antar att SC bara är buggat eller inte stödjer multipla inloggningar på fler än X enheter exempelvis.

Riktigt att SC inte stödjer multipla inloggningar. Så fort jag loggar in på en enhet, oavsett vilken, så loggas jag ut från alla andra. Fungerar perfekt varje gång.
Har även testat flera ggr att ta bort appen o ladda ner den igen. Ingen skillnad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Amarazzo:

Riktigt att SC inte stödjer multipla inloggningar. Så fort jag loggar in på en enhet, oavsett vilken, så loggas jag ut från alla andra. Fungerar perfekt varje gång.
Har även testat flera ggr att ta bort appen o ladda ner den igen. Ingen skillnad.

hittade denna bla: https://www.reddit.com/r/sideloaded/comments/7twblv/app_snapc...

Permalänk

Fick min Sony Xperia låst under Juni 11 men kunde logga in i Feb. Antar att de tar 6 mån.

Permalänk
Medlem

Min är fortfarande låst… så borde m a o låsas upp vilken dag som helst då!? Hoppas fortfarande.

Permalänk

Har läst att de kan låsas 6 mån till om man försöker logga in innan 6 mån. Men vet inte om de stämmer när de ej ger information.

Permalänk
Medlem

Nää du skojar!?