Rtx 4080 Ventus vattenblock

Permalänk

Rtx 4080 Ventus vattenblock

Tjena!

Jag har inte lyckats hitta vattenblock som ska passa MSi 4080 ventus korten..

Är det någon som vet om man kan använda ett vattenblock som passar en annan modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrtechAnt:

Tjena!

Jag har inte lyckats hitta vattenblock som ska passa MSi 4080 ventus korten..

Är det någon som vet om man kan använda ett vattenblock som passar en annan modell?

Det verkar som om MSI korten är lägst prioriterade av vattenblock tillverkarna (har själv en SuprimX). EK har block ute för 4090 ASUS och FE varianterna. Sedan av MSI 4090/4080 modellerna har EK ett block planerad för Trio/Suprim modellerna.

Hittar ingen info om Ventus varianten har ett referens PCB, i så fall skulle Alphacools block kunna passa men just nu är den inte med på listan. Alphacool hade en block för 3080/3090 ventus som passar bara det kortet vilket betyder att den sannolikt hade sin egen custom PCB.

Jag är lite osäker om 4090 Ventus varianten släpptes ännu senare än Trio/Suprim. Om Alphacool inte har block till ditt kort har de en tjänst där du kan skicka kortet till de och få tillbaka kortet med block på köpet....
Byksi och Bitspower har inga block till MSI kortren än så länge.

Permalänk
Medlem

Har ett likadant. Det fanns en 3080 Ventus block från Corsair så de kommer nog ett så småning om. Men det är så tidigt på marknaden. Man får vänta helt enkelt. Kan inte säga att kortet i sig är varmt gående eller högljudt. Mitt ligger på 58C vid spel på 90% Powerlimit.

Hade dock velat använda min dual rad loop (360 fat+360slim). Just nu har jag bara processorn i loopen. Ja jag vet overkill men jag hade ingen lust o skruva bort allt i väntan.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Skrivet av Xarion:

Har ett likadant. Det fanns en 3080 Ventus block från Corsair så de kommer nog ett så småning om. Men det är så tidigt på marknaden. Man får vänta helt enkelt. Kan inte säga att kortet i sig är varmt gående eller högljudt. Mitt ligger på 58C vid spel på 90% Powerlimit.

Hade dock velat använda min dual rad loop (360 fat+360slim). Just nu har jag bara processorn i loopen. Ja jag vet overkill men jag hade ingen lust o skruva bort allt i väntan.

Sitter lite i samma båt där jag har ett Ek-Quantum Reflection PC-O11D Mini distroplate..

Just nu har jag kopplat bort allt men jag hade ju viljat försöka hitta en lösning på detta.
Precis! kortet går både tyst och svalt men när man är van vid att köra custom loop så skär det lite i ögat av att ha det som det är just nu