Excel - har råkat kopierat en filtrerad tabell

Permalänk
Medlem

Excel - har råkat kopierat en filtrerad tabell

Hej! Har råkat kopiera en filtrerad tabell utan att använda funktion för att exkludera dolda rader. Nu vägrar excel inkludera dessa i tabellen. Jag behöver göra det för att söka ut dem och kopiera in dem i ursprubgstabellen.

Finns det en funktion för att de dolda raderna ska kunna användas i filtering osv efter att man klantat till sig.

Kan inte göra om och göra rätt då det arbetats i tabellen i efterhand.

Tack på förhand!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver alltså veta vilka rader det är du saknar i den nya tabellen?

Skulle säga att en letarad/vlookup mot ursprungstabellen borde kunna identifiera saknade rader ganska snabbt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Som ovanstående, leta-rad, sätt om falskt till "missing", sedan filterar efter missing och kopiera.
Eller om du har tråkigt lägg ut det i en ny fil och med powerquery läs in båda och gör en not exist-join

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Det jag egentligen skulle tycka var enklast utifrån minkunskap (låg) var att möjliggöra filtrering på de dolda raderna också (efter att jag nu o-dolt dem )

Som det är nu finns de i tabellen men jag kan endast filtrera på de ursprungligt synliga raderna.

Finns det någon sån funktion eller är den vägen körd när jag kopierat fel från början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idk123:

Det jag egentligen skulle tycka var enklast utifrån minkunskap (låg) var att möjliggöra filtrering på de dolda raderna också (efter att jag nu o-dolt dem )

Som det är nu finns de i tabellen men jag kan endast filtrera på de ursprungligt synliga raderna.

Finns det någon sån funktion eller är den vägen körd när jag kopierat fel från början?

Om raderna ingår i tabellen så ska dessa gå att filtrera tänker jag.
Är du säker på att de nya raderna som du har fått fram ingår i tabellen som du har i databladet? (Har du en tabell i databladet?)

https://support.microsoft.com/en-us/office/create-and-format-tables-e81aa349-b006-4f8a-9806-5af9df0ac664

Permalänk
Medlem
Skrivet av elwyndaz:

Om raderna ingår i tabellen så ska dessa gå att filtrera tänker jag.
Är du säker på att de nya raderna som du har fått fram ingår i tabellen som du har i databladet? (Har du en tabell i databladet?)

https://support.microsoft.com/en-us/office/create-and-format-tables-e81aa349-b006-4f8a-9806-5af9df0ac664

Kanon! Du löste mitt problem! Stort tack!🙏