Veckans fråga: Vad är du på jakt efter under Black Week?

Permalänk
Medlem

Inga större förhoppningar om att de saker jag tänker mig kommer att sänkas, då det handlar om nya prylar.

Skärmen PG42UQ (är beredd att betala mer för vad den ger än för C2) och robotdammsugaren S7 MaxV Ultra.

I övrigt inte hemskt mycket nu i år. Men visst om det råkar komma något riktigt bra erbjudande på något annat kan det ju också vara något man kommer på att man behöver..

Permalänk

Redan shoppat en Samsung 22+ och Seagate IronWolf Pro NAS disk på 8 TB. Får se om det blir något ytterligare köp om det blir läge. Min dator har uppgraderingsmöjligheter om man säger så haha

Permalänk
Medlem

Var inte ute efter något, men min telefon gick sönder så det blev en Pixel 6A. Otroligt prisvärd som medlem på Elgiganten. Bytte in gamla och betalade totalt 1950:-

Permalänk
Medlem

Det har blivit alldeles för mycket impulsköp den senaste veckan, får se om allt stannar😅
50% på Samsungs s95b var lite för svårt att motstå, sen kom Inet med en väldigt bra deal på alienware 34” som heller inte gick att motstå, hur typiskt.
Blev även nytt tangentbord och en extra kontroll till ps5 plus 2 spel till den med.

Nu har jag köpförbud i minst 1år!!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk

Önskade de har lägenheter nersatta med 30% nu på fredag. Annars sparar jag nog varenda öre och slår på stort till sommaren. Eller ja, någon bilvårdsprodukt får det nog bli iallafall, som julklapp

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Reaperioden Black Week innebär högsäsong för alla fyndjägare där ute. Komplett vill ta reda på vad som står högst upp på önskelistan.

Läs hela artikeln här

Att inte bli lurad/blåst och samtidigt göra en bra affär.

Permalänk
Medlem

Måate säga saknar "Ingenting" som svar, för de var verkligen så i år, jag har köpt lite huvudverkstabletter och strepsil på rea det är allt och de var jag knappast på jakt efter , inte pga något pengatrytande utan för det är inget jag behöver just nu utöver det och inget jag ser mig komma behöva i närtid heller,

Permalänk
Medlem

En ny kontorsstol, som inte kostar skjortan

Permalänk
Medlem

En vettig AV-receiver, gärna för runt 5000:-
Kan ni ordna det @Komplett...?

Permalänk
Medlem

Är ute efter Fractal design define 7 gray TG light tint. Eller define 7 black TG dark tint skulle också fungera. Gärna till priser som var i augusti detta året. I annat fall blir det ett likvärdigt chassi mellan 500-1500-ish kr.

Prisvärda cl14 eller cl16-3600Mhz 16/32 GB - 2 moduler, sign me up!

Permalänk
Medlem

De viktigaste sakerna:

Telia bredband - check
5800x3d - check
Fodrat jaktställ - check

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

5800X3D, moderkort, minnen, nätagg 1000-1200w

Jultomten kommer tidigt i år Se PM.

Permalänk
Medlem

Ingenting detta år. Vill egentligen ha ny skärm men det får vänta, för mycket andra utgifter just nu.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har tittat lite på att köpa en ny skärm. Inget är fel med PG348Q från Asus, kanske bara att den har börjat visa sin ålder.
Kanske en Odyssey Neo G7 S32BG75 om man hittar en liten rea.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

En till SSD, kanske en 2tb skulle sitta fint för ett bra pris

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Väntar ett tag till med gpu men resten av datorn är redo.

Blev istället några golf discar. "Dom där" säger att tydligen är det nyttigt att vara ute och röra på sig också.
Men lycka till ni andra.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt vänta till black week och köpa en 27' eller 32' 1440p skärm... Nu hittade jag en för cirka sex veckor sen för 2200:-... Den är lämpligt nog nedsatt till 2700:- nu under black week 😁

Permalänk

Var/är ute efter laptop, hörlurar och parfymer. Laptop och lurar har jag löst men värre med bra rea på nisch parfymer :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Fick nu ett önskemål om grafikkort från dottern. Hon har ett 1080, skulle nog behöva minst 2080, eller motsvarande Radeon. Få se om man snubblar över några rabatter till jul.

Visa signatur
Permalänk

Jag behövde en ny skärm då min 1440p koreaskärm QNIX QX2710 som jag haft i 9 år får anses som gammal och redan när den var ny var budget och bara kostade runt 2600 kr.

Jag satt först och funderade på om jag skulle ta en widescreen eller inte, men eftersom jag egentligen mest använder datorn till Youtube, filmer och surf kändes det onödigt. Det blev till sist en 4K 144 Hz skärm Gigabyte M28U från Inet för 5390 kr.

https://www.inet.se/produkt/2219714/gigabyte-28-m28u-ips-4k-1...

Jag valde den för att den är snäppet bättre än min gamla skärm vad gäller upplösning och frekvens, för att den har inbyggda högtalare om man ska titta flera personer på någon film så jag slipper ha lösa högtalare på skrivbordet, för att fästet går att justera i alla riktningar, samt för att den är återhållsam vad gäller gamingestetiken utan dioder och röda linjer och sådant.

Jag funderade först också på att ta en vanlig kontorsskärm som egentligen passar mina behov bättre, men tänkte att en skärm med högre uppdateringsfrekvens än kontorsskärmarnas 60-75 Hz är mer framtidssäker.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.