Erfarenheter av Chilimobil?

Permalänk

Erfarenheter av Chilimobil?

Tjipp tjopp,

Är det någon här som faktiskt har provat på något av Chilimobils abonnemang? Jag hittar inte så värst mycket info om dem, dock finns en forumtråd på Swedroid, men tänkte höra lite vad Swecarna tycker.

Permalänk
Medlem

Tyckte att alternativen i denna omröstningen var dynga

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om, men kul med fristående operatör på tres nät. Ingen aning om de är bra eller inte.

Permalänk
Medlem

Har fått bra omdömen på Trustpilot, för vad det är värt:
https://se.trustpilot.com/review/chilimobil.se

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Frågan är väll varför? Du får fri surf med en riktig operatör för 299SEK /Mån under BF

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Frågan är väll varför? Du får fri surf med en riktig operatör för 299SEK /Mån under BF

"Riktig operatör"???
Länk eller länkar tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

"Riktig operatör"???
Länk eller länkar tack

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
24mån 299kr/mån med pixel 6a på köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Tjipp tjopp,

Är det någon här som faktiskt har provat på något av Chilimobils abonnemang? Jag hittar inte så värst mycket info om dem, dock finns en forumtråd på Swedroid, men tänkte höra lite vad Swecarna tycker.

Vad jag läst är det inget skumraskt företag, däremot går de i Tres nät vilket inte har tillräckligt bra nät i Sverige för mig. Som du sa så finns det en tråd på Swedroid och hade det varit dåligt så hade det nog skrivits mer i den tråden. Länkar också till den tråden här https://swedroid.se/forum/threads/chilimobil-traden-om-chilim...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Tjipp tjopp,

Är det någon här som faktiskt har provat på något av Chilimobils abonnemang? Jag hittar inte så värst mycket info om dem, dock finns en forumtråd på Swedroid, men tänkte höra lite vad Swecarna tycker.

1. De använder Tres nät = Särklass sämst i Sverige om du någonsin är utanför Sthlm/GBG/Malmö
2. De är inte tre = Lägre prioritering och hastighet även på Tres nät, vilket vidare bör påvisa vikten av 1.
3. Om du vill ha något billigt så finns ju andra alternativ på "bättre" nät, ex Vimla som fått väldigt mycket bra PR och verkar stå sig väl (Men, som alltid, man får det man betalar för och en Tele2 kund får en bättre produkt, men samtidigt är det ju billigt)

Jag har kört Vimla i något år och det fungerade, men det är skillnad om man kommer från riktiga operatörer, främst då man är lägst prioriterad på nätet helt enkelt. Kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda mot Chilimobil (Trustpilot ger jag inget för, har sett tillräckligt mycket verksammheter köpa röster samtidigt som jag aldrig någonsin hört någon säga "Vänta, jag ska bara ge ett omdöme på TP", så det hade jag tagit med en nypa salt)

Edit*
Som svar på första frågan -> Självklart är dem ett seriöst företag (annars hade de inte fått nyttja Tres nät), så det är knappast så att du blir tjinglurad så fort du kopplar ditt kontokort

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Tjipp tjopp,

Är det någon här som faktiskt har provat på något av Chilimobils abonnemang? Jag hittar inte så värst mycket info om dem, dock finns en forumtråd på Swedroid, men tänkte höra lite vad Swecarna tycker.

Vad menar du med Skumrask AB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

1. De använder Tres nät = Särklass sämst i Sverige om du någonsin är utanför Sthlm/GBG/Malmö
2. De är inte tre = Lägre prioritering och hastighet även på Tres nät, vilket vidare bör påvisa vikten av 1.
3. Om du vill ha något billigt så finns ju andra alternativ på "bättre" nät, ex Vimla som fått väldigt mycket bra PR och verkar stå sig väl (Men, som alltid, man får det man betalar för och en Tele2 kund får en bättre produkt, men samtidigt är det ju billigt)

Jag har kört Vimla i något år och det fungerade, men det är skillnad om man kommer från riktiga operatörer, främst då man är lägst prioriterad på nätet helt enkelt. Kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda mot Chilimobil (Trustpilot ger jag inget för, har sett tillräckligt mycket verksammheter köpa röster samtidigt som jag aldrig någonsin hört någon säga "Vänta, jag ska bara ge ett omdöme på TP", så det hade jag tagit med en nypa salt)

Edit*
Som svar på första frågan -> Självklart är dem ett seriöst företag (annars hade de inte fått nyttja Tres nät), så det är knappast så att du blir tjinglurad så fort du kopplar ditt kontokort

Det är inte tillåtet att prioritera olika i näten enligt EU regler. Det är samma prioritet för Tre kunder som för Hallon eller Chilimobilkunder eller hos en annan operatör. Har du något bevis på att det prioriteras olika får du gärna bevisa det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av stelex:

Tyckte att alternativen i denna omröstningen var dynga

Du sårar mig, djupt. Jag lade ner både hjärta och själ på den här omröstningen. Förslag på andra alternativ?

Skrivet av 2000+:

Frågan är väll varför? Du får fri surf med en riktig operatör för 299SEK /Mån under BF

Dels för att komma ifrån tidsbegränsade priser, men också för att jag vet att 3 fungerar lika bra som eller ofta till och med bättre än andra operatörer jag testat på de platser jag brukar uppehålla mig. Min måttstock för om täckningen är bra eller inte är att kolla på hur det fungerar vid sommarstugen, ute i den östgötska obygden. Där har just 3 utmärkt sig. När jag körde med Comviq(Tele 2:s nät) fungerade det, men inte särskilt bra. Det var visserligen runt 4 år sedan, kan ju ha hänt saker sedan dess.

En finess med Chilimobil är också att de har ett abonnemang där Viaplay ingår, om jag nu inte missuppfattat det. Om man som jag redan använder Viaplay är ju det inte så tokigt. Är man på humör går ju det att räkna som en lägre månadskostnad för Chili.

Skrivet av SuperSverker:

1. De använder Tres nät = Särklass sämst i Sverige om du någonsin är utanför Sthlm/GBG/Malmö
2. De är inte tre = Lägre prioritering och hastighet även på Tres nät, vilket vidare bör påvisa vikten av 1.
3. Om du vill ha något billigt så finns ju andra alternativ på "bättre" nät, ex Vimla som fått väldigt mycket bra PR och verkar stå sig väl (Men, som alltid, man får det man betalar för och en Tele2 kund får en bättre produkt, men samtidigt är det ju billigt)

Jag har kört Vimla i något år och det fungerade, men det är skillnad om man kommer från riktiga operatörer, främst då man är lägst prioriterad på nätet helt enkelt. Kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda mot Chilimobil (Trustpilot ger jag inget för, har sett tillräckligt mycket verksammheter köpa röster samtidigt som jag aldrig någonsin hört någon säga "Vänta, jag ska bara ge ett omdöme på TP", så det hade jag tagit med en nypa salt)

Edit*
Som svar på första frågan -> Självklart är dem ett seriöst företag (annars hade de inte fått nyttja Tres nät), så det är knappast så att du blir tjinglurad så fort du kopplar ditt kontokort

Hmm, mina erfarenheter är klart annorlunda. Jag menar, alla operatörer har visserligen fungerat, men just 3(via Hallon) har presterat bäst när jag hållt till i mindre urbana trakter. Vimla(Telenor) var klart sämst, tillsammans med Comviq(Tele2). Nu är jag inte så berest att mitt skrala underlag kan ses som representativt för landet som helhet utan enbart för de platser där jag brukar befinna mig. Det kan i och för sig väga tungt.

Jomen, så kan det ju vara. Men man blir lite misstänksam när man inte hör något från någon som faktiskt har använt operatören, annat än just då Trustpilot, som inte heller jag har mycket till övers för.

Skrivet av Dinmamma1337:

Vad menar du med Skumrask AB?

Menade det som en skämtsam term för ett icke-seriöst bolag som blåser folk.

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

Har fått bra omdömen på Trustpilot, för vad det är värt:
https://se.trustpilot.com/review/chilimobil.se

Läge att skapa en tråd till för att få reda vad trustpilot tycks gå för.

Skrivet av jnsson:

Vad jag läst är det inget skumraskt företag, däremot går de i Tres nät vilket inte har tillräckligt bra nät i Sverige för mig. Som du sa så finns det en tråd på Swedroid och hade det varit dåligt så hade det nog skrivits mer i den tråden. Länkar också till den tråden här https://swedroid.se/forum/threads/chilimobil-traden-om-chilim...

Jag har enbart kollat början och slutet av forumtråden, såg då bara en enda person som hade provat på pepparfrukten. Får ta och göra en djupdykning där.

Permalänk
Medlem

Chilimobil är bra, har jobbat ihop med dem och det är ett seriöst gäng.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Menade det som en skämtsam term för ett icke-seriöst bolag som blåser folk.

På vilket sätt är det ett icke-seriöst bolag och hur blåser detta företag folk?

Permalänk
Avstängd

Jag provade chilimobil för drygt två år sedan.
Hoppas att deras fakturering har löst sig. De drog månadsavgiften från kontot 6ggr på en månad. Fick ett helvete att säga upp det och fick senare en faktura för Viaplay som tydligen ingick i kampanjen trots att jag inte startat det.
Fick då ett erbjudande att bara betala 499.- för viaplay jag inte ville ha.
Dessutom fungerade inte betalsamtal trots att det stod så på deras hemsida.

Grymt oseriöst företag enligt mina erfarenheter.

Tittat på mailkonversationen nu.
De drog 242.- 5 ggr på en månad.
De lyckades dra 484.- innan sim-kortet kom i brevlådan.
Det skulle kosta 149.- per månad.

Permalänk
Skrivet av Dinmamma1337:

På vilket sätt är det ett icke-seriöst bolag och hur blåser detta företag folk?

Det är det tråden är avsedd för att utreda, huruvida det ligger till på det viset eller inte. Men visst, jag kan medge att rubriksättningen är bristfälligt formulerad och lätt kan tolkas som att jag menar att det faktiskt är så, att Chilimobil inte har rent mjöl i påsen. Jag får ta och se till att den blir justerad.

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Chilimobil är bra, har jobbat ihop med dem och det är ett seriöst gäng.

Okej, så folket är bra och seriöst. Är också deras tjänster det?

Skrivet av Returburk:

Jag provade chilimobil för drygt två år sedan.
Hoppas att deras fakturering har löst sig. De drog månadsavgiften från kontot 6ggr på en månad. Fick ett helvete att säga upp det och fick senare en faktura för Viaplay som tydligen ingick i kampanjen trots att jag inte startat det.
Fick då ett erbjudande att bara betala 499.- för viaplay jag inte ville ha.
Dessutom fungerade inte betalsamtal trots att det stod så på deras hemsida.

Grymt oseriöst företag enligt mina erfarenheter.

Tittat på mailkonversationen nu.
De drog 242.- 5 ggr på en månad.
De lyckades dra 484.- innan sim-kortet kom i brevlådan.
Det skulle kosta 149.- per månad.

Ja, det låter ju inte nåt vidare det inte. Då är ju frågan om du bara råkade vara den där enstaka stackaren som de sjabblade till det med eller om det är vanligt förekommande?

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Det är det tråden är avsedd för att utreda, huruvida det ligger till på det viset eller inte. Men visst, jag kan medge att rubriksättningen är bristfälligt formulerad och lätt kan tolkas som att jag menar att det faktiskt är så, att Chilimobil inte har rent mjöl i påsen. Jag får ta och se till att den blir justerad.

Jadu, var ju en intressant vinkling på det. Hur ställer du dig till din kommentar jag citerat i mitt föregende inlägg? Slant på tangentbordet?

Har du befogad kritik så varsågod, men det här är löjligt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik justerad*

Iom. att rubriken är justerad behöver ni inte att fortsätta diskussionen ang. rubriksättning. PS: Håll en trevlig ton.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av quark94:

Bunden i 24 sura månader

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grasklippare:

Okej, så folket är bra och seriöst. Är också deras tjänster det?

Ja, det låter ju inte nåt vidare det inte. Då är ju frågan om du bara råkade vara den där enstaka stackaren som de sjabblade till det med eller om det är vanligt förekommande?

Ja det är faktiskt svårt att veta.

Men jag tror ju att det fungerar bättre nu annars hade ju inte företaget funnits kvar.

Permalänk
Skrivet av Returburk:

Ja det är faktiskt svårt att veta.

Men jag tror ju att det fungerar bättre nu annars hade ju inte företaget funnits kvar.

Jomen så kan det ju vara. De tycks ju ändå ha verkat i några år.
Jag hade allt hoppats på att det skulle strömma in lite fler personer som delat med sig av hur det är att vara kund där.

Såg också att när man köper mobiler direkt från Samsung kan man ju välja bland annat Chilimobil. Jag inbillar mig att Samsung inte skulle erbjudanden vilken skitoperatör som helst och riskera att få missnöjda chilianvändare på halsen .Därför tänker jag mig att Chilimobil är åtminstone hyfsade! Om det nu är en slutsats som går att dra av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Okej, så folket är bra och seriöst. Är också deras tjänster det?

Ja, det låter ju inte nåt vidare det inte. Då är ju frågan om du bara råkade vara den där enstaka stackaren som de sjabblade till det med eller om det är vanligt förekommande?

Har inte själv testat men ja det skulle jag tro att dem är. Du får testa helt enkelt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2