Dags för höstrea på Steam!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Dags för höstrea på Steam!

Har du lyckats lägga vantarna på en kraftfull datormaskin i samband med Black Friday-reorna och känner att du också måste uppgradera spelbiblioteket? Räds icke, så Valve kommer till undsättning med en rejäl spelrea.

Autumn Sale, eller höstrean som det så fint heter på svenska, har dragit igång och i vanlig ordning erbjuds en rad olika titlar till ett reducerat pris. Bland annat kan du spara pengar på köp av Dying Light 2, Deathloop, Risk of Rain 2, Cyberpunk 2077, Gotham Knights, Control, Jedi: Fallen Order och många, många fler spel.

Har du tips på spelmässiga guldkorn som du tycker behöver finnas i allas spelbibliotek så får du kasta in länk till dessa.
Fler digitala spelerbjudanden och fynd kan hittas i Digitala spelfynd-tråden.

Men vänta, Det kommer mer! Billigare spel är inte allt Steam har att erbjuda för stunden, utan nomineringar för Steam Awards har dragit igång. Där kan du rösta på spel som du tycker förtjänar att få pris i de olika kategorierna. Nominerar du spel får du en fin Steam-badge du kan göra vad du vill med.

I samband med vinterrean (ja, det kommer förstås en sådan också) som går av stapeln mot slutet av året kommer vi få rösta på de nominerade titlarna. Vinnarna presenteras 3 januari och därefter får vi i sedvanlig ordning diskutera om rätt spel egentligen vann.

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog inget spel som intresserar mig på denna rea. Tack och lov kommit lite nytt innehåll till Civ VI så har att göra ändå.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ska köpa massor med nya spel jag inte hinner spela.

Permalänk
Medlem

Rean överaskar mig varje år, jag är redan inne i vinterstämning när Steam slår upp portarna för höstrea.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption är jag sugen på, men kan inte riktigt bestämma mig på PC eller XBOX.
Det är ju ett skönt soff-spel, men hade det tidigare till PS4 och jag är urusel på att sikta med handkontroll, även med aim assist

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Dhanjel:

Red Dead Redemption är jag sugen på, men kan inte riktigt bestämma mig på PC eller XBOX.
Det är ju ett skönt soff-spel, men hade det tidigare till PS4 och jag är urusel på att sikta med handkontroll, även med aim assist

Jag står och velar jag med, men det lutar åt PC ändå. Worst case kan man ju flytta datorn till TV:n och lira vidare där, men jag vet också att jag har ett antal spel i listan som jag inte orkat köra än för att de är soffspel

Permalänk
Medlem

Jag köpte : Fallout 3 Game of the Year Edition. Jag har bara spelat huvudspelet för över 10 år sedan men jag har inte spelat alla DLC som följer med detta paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ogge:

Ska köpa massor med nya spel jag inte hinner spela.

Så varför köpa då? Jag köper alltid ett spel i taget och det är därför jag inte har en backlog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så varför köpa då? Jag köper alltid ett spel i taget och det är därför jag inte har en backlog.

Är du galen?? Den mest störst backlog vinner är vad jag hört...

Permalänk
Medlem

Jag ska spela lite BF2042 nu när det kommit till game pass.. gick med där för 10kr. Är det kul och jag vill fortsätta blir det ett köp på steam nu när de gått ner ordentligt i pris.

Permalänk
Medlem

Måste bara reckommendera Teardown (15,99€ atm). Voxel sandlåda med väldigt rehabiliterande fysikmotor. Suverän Steam Workshop också.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Fick retur på Cyberpunk på Stadia, så jag köpte det på steam nu istället.
Men hoppades att Elden Ring skulle vara nedsatt, men det var det inte. Jag har ändå så stor backlog så det är inget problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ogge:

Ska köpa massor med nya spel jag inte hinner spela.

Brukade skratta åt det där, men nu sitter jag själv i den sitsen.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Klippte korten o slängde plånboken innan rean börja för säkerhets skull.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

-75% på 3D Mark är det enda jag hittade att slå till på.

Permalänk
Medlem

Köpt några stycken, men tänker noga om jag verkligen kommer lira dom. Har även börjat nyttja refund mer på senare tid då det oftast inte finns demos. Då har man nästan två timmar på sig att känna på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Red Dead Redemption är jag sugen på, men kan inte riktigt bestämma mig på PC eller XBOX.
Det är ju ett skönt soff-spel, men hade det tidigare till PS4 och jag är urusel på att sikta med handkontroll, även med aim assist

Skrivet av landmarks:

Jag står och velar jag med, men det lutar åt PC ändå. Worst case kan man ju flytta datorn till TV:n och lira vidare där, men jag vet också att jag har ett antal spel i listan som jag inte orkat köra än för att de är soffspel

RDR2 är ett riktigt vackert och välgjort spel med bra story och otroliga röstskådisar.
Kändes vemodigt att spela klart det, avinstallera det för att ge plats åt andra spel.
Jag skulle rekommendera att köpa det till PC. Mycket roligare att sikta med mus än med controller. Aim assist känns som ett fusk

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Klippte korten o slängde plånboken innan rean börja för säkerhets skull.

Spärrade du dina kort också? Räcker med att du har dem sparade i Google etc eller kommer ihåg alla siffror ju (jag kan mitt utantill)!

Permalänk

Jag har för mycket ospelat i mitt bibliotek för att kunna motivera att handla 😂

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Kollar priser.... Inser att Steams priser fortfarande är dyrare på rea in i butik där manbdå kan knappa in koden i steam...

Permalänk
Medlem

Jag passade på att plocka upp lite titlar jag tror skulle passa bra på Steam Decken

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

RDR2 är ett riktigt vackert och välgjort spel med bra story och otroliga röstskådisar.
Kändes vemodigt att spela klart det, avinstallera det för att ge plats åt andra spel.
Jag skulle rekommendera att köpa det till PC. Mycket roligare att sikta med mus än med controller. Aim assist känns som ett fusk

Meanwhile spelade jag igenom hela spelet på PC sittande i soffan med Xbox kontroll, såg såå jävla fantastiskt ut i 4K på OLED:en, tycker kontroll fungerade riktigt bra

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Core Keeper, sjukt bra spel. Speciellt i multiplayer. Tänk Valheim fast i 2D med 3D ljussättning.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Testpilot

Är på jakt efter titlar som spelar bra på Steam Deck mer än något annat, iförsig har jag fullt upp med att (äntligen..) spela klart Skyrim och Witcher 3 med den magra speltid jag har i dagsläget. Deep Rock Galactic och Gunfire Reborn som jag annars lirat lite är grymt kul, men tänkte man skulle passa på att fynda något mer inför vintertid.

Skrivet av Chrisism8:

Jag passade på att plocka upp lite titlar jag tror skulle passa bra på Steam Decken

Har siktet inställt på Children of Morta och Phoenix Point just nu, av nyfikenhet vad för titlar plockade du upp till decken?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Är på jakt efter titlar som spelar bra på Steam Deck mer än något annat, iförsig har jag fullt upp med att (äntligen..) spela klart Skyrim och Witcher 3 med den magra speltid jag har i dagsläget. Deep Rock Galactic och Gunfire Reborn som jag annars lirat lite är grymt kul, men tänkte man skulle passa på att fynda något mer inför vintertid.

Har siktet inställt på Children of Morta och Phoenix Point just nu, av nyfikenhet vad för titlar plockade du upp till decken?

Jag har hört att bioshock serien fungerar bra på decken från en vän. De hade 80% rabatt på deras remasters nu och jag har alltid ångrat att jag inte spelat igenom det när det var aktuellt.

Tänkte även plocka upp dessa titalr när lönen ploppat ner. De ligger i min wishlist, så jag tror jag avsåg att spela dem på decken då det är nästan endast deck saker i min wishlist. Kan dock vara värt att kolla. Vill ha några mer chill spel att lira i soffan.

Wytchwood
Deaths Door
WIldermyth

Permalänk
Medlem

Letade runt efter samlarkorten men kom sedan på att det är på vinterrean det kommer(?)

Så fick nöja mig med den fina badgen istället <3

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Köpte
Control Ultimate Edition -75% 9,99€
Kena: Bridge of Spirits -50% 19,99€
A Plague Tale: Innocence -60% 15,99€

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag köpte : Fallout 3 Game of the Year Edition. Jag har bara spelat huvudspelet för över 10 år sedan men jag har inte spelat alla DLC som följer med detta paket.

Spelade precis igenom GOTY versionen på gamepass och blev förvånad hur pass bra spelbarheten är fortfarande, Point lookout och the pitt är riktigt bra DLC.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av griid:

RDR2 är ett riktigt vackert och välgjort spel med bra story och otroliga röstskådisar.
Kändes vemodigt att spela klart det, avinstallera det för att ge plats åt andra spel.
Jag skulle rekommendera att köpa det till PC. Mycket roligare att sikta med mus än med controller. Aim assist känns som ett fusk

Det fick bli PC till sist! Då har man något att göra när det är dags för lite julledighet om inte annat