Köpt en produkt som nu gått ner i pris

Permalänk
Medlem

Köpt en produkt som nu gått ner i pris

Hej!

Satt på förra livestreamen ifrån Inet.
Där var det en fråga i chatten ang om man köper en produkt som inom 30 går ner i pris kan man då få mellanskillnaden tillbaka.
(som tex nettonet och elgiganten har)
Svaret ifrån killarna var JA kontakta support så löser dom det.

Såg idag att en produkt jag köpte för 28 dagar sedan gått ner i pris.
Kontaktar support via chatt.
Får till svar, detta är inget vi erbjuder.

I mitt fall handlar det bara om några hundralappar, jag är inte arg.
Tycker det är ganska viktigt att rätt ska vara rätt.
Ni kanske kunde ta upp detta i nästa livestream att det blivit en miss där

Permalänk
Medlem

Inet har flera gånger sagt att de INTE erbjuder prisgaranti för sådant.
Utan man får i så fall returnera produkten man tidigare köpt på öppet köp och köpa en till ny för det priset.

Men ja om John? eller Daniel sa detta är det ju jäkligt galet då de om någon borde veta att de INTE erbjuder detta på Inet, och aldrig har gjort.

De har tom en video om detta där de säger detta (1:10)

Permalänk
Medlem

Hiskelig tur att varan inte gick upp i pris.
Hade varit surt att betala mer.

Visa signatur

Ryzen 9 3900x | MSI X570 Gaming Pro Carbon WIFI | Corsair 32GB Vengeance RGB PRO | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S Chromax Dual Fans | Seagate FireCuda 520 SSD 500GB | 2x Crucial MX500 2TB | 2x Crucial MX500 1TB | Seasonic Focus GX 750W | Mi Curved 34" | SteelSeries Apex 7 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

De har varit väldigt snälla och hjälpa mig med att få ner priset men då har varan inte hunnit skickats ännu. De har sagt att de inte kan göra något efter det är skickat.

Sen kan man ju tycka att det är dumt för miljön att skicka tillbaka en vara och köpa en ny exakt likadan bara för att få lägre pris.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.