Köpes: DDR3 16GB (2x8) 1600mhz

Permalänk
Medlem

Köpes: DDR3 16GB (2x8) 1600mhz

Som överskriften säger så söker jag 2st 8GB stickor DDR3, 1600mhz och uppåt. Jag är inte intresserad av att betala något extra för några coola överklockarstickor. Helt vanliga enkla "standard" stickor funkar alldeles utmärkt då det ska vara till en HTPC.

Jag inte heller intresserad av att köra någon gissningslek vad gäller priset.
Så fundera på vad du vill ha för stickorna och kom med ett pris. Jag är ingen prutare, antingen så accepterar jag budet eller så tackar jag för mig och söker vidare. Men jag tänker mig något i prisklassen "några hundringar".

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DDr3 på 2400Mhz är överklockade. Så du kommer inte komma undan coola överklocknings minnen.

DDR3 minnen på upp till 1600Mhz hittar du utan extra kylare m.m.

Permalänk
Medlem

Varför 2400mhz för en HTPC? det kommer inte att göra så stor skillnad.
Verkar som ett slöseri med pengar att betala extra för några höghastighetsstickor.
2400Mhz minne säljs för en premie, 600kr+
De flesta 2400Mhz-minnen använder Hynix-chips. Jag körde OEM Hynix på 2400mhz i åratal, jag kan inte förstå varför folk betalar så mycket för 2400mhz minneskit, så skulle rekommendera att du håller dig till 1600mhz eftersom du inte kommer att se stor skillnad.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Medlem

@slyclock
@Ashley98

OK...point taken..jag har redigerat min annons.

Men huruvida ni förstår mina val av minnen eller inte har inget med annonsen att göra och hör överhuvudtaget inte hit. Min val är mina val och inget annat. Så vänligen håll sådana kommenterar ifrån min annons. Känner ni att ni måste kommentera och kritisera så gör det i PM och gärna konstruktivt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

@slyclock
@Ashley98

OK...point taken..jag har redigerat min annons.

Men huruvida ni förstår mina val av minnen eller inte har inget med annonsen att göra och hör överhuvudtaget inte hit. Min val är mina val och inget annat. Så vänligen håll sådana kommenterar ifrån min annons. Känner ni att ni måste kommentera och kritisera så gör det i PM och gärna konstruktivt.

Du behöver inte vara oförskämd, försöker bara ge några vänliga råd, så bittert.... Lycka till med sökningen.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk

Har ett flertal Kingston 8GB 1600Mhz Low Profile moduler liknande den i bilden, kan sälja för 150kr / st. Kan hämtas i Göteborg eller skickas spårbart för 51kr. Skicka PM om det är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Har ett flertal Kingston 8GB 1600Mhz Low Profile moduler liknande den i bilden, kan sälja för 150kr / st. Kan hämtas i Göteborg eller skickas spårbart för 51kr. Skicka PM om det är intressant.

https://www.electrobyt.com/images/Desktop-DDR3/kingston-low-profile-ddr3.jpg

@galenmyra

Du har PM !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur