Black Friday 2022 - vad ska ni köpa?

Permalänk
Medlem

Köpt: nada! Säljer istället av grejer och spel som inte kommer användas/spelas mer. Köper när behov uppstår.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Blev verkligen förvånad över grafikkorten, var helt säker på att det skulle dyka upp en hel del bra priser på 30xx serien men icke. I.o.f. köpte jag ett 3060ti för några månader sedan från Inet för strax under 5000kr men var orolig att jag borde ha väntat till den här dagen.

Hade däremot hoppats på att köpa ett 1650 eller motsvarande till rimligt pris så jag kunde uppgradera min stationära HP på jobbet. Tänker inte betala över 2000kr för ett sådant gammalt kort! Speciellt inte när de började säljas för flera år sedan så lega de på ca 1500kr.
Någon måtta får det vara med de här priserna på grafikkort.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Blev verkligen förvånad över grafikkorten, var helt säker på att det skulle dyka upp en hel del bra priser på 30xx serien men icke. I.o.f. köpte jag ett 3060ti för några månader sedan från Inet för strax under 5000kr men var orolig ifall jag skulle ha väntat till den här dagen.

Hade däremot hoppats på att köpa ett 1650 eller motsvarande till rimligt pris så jag kunde uppgradera min stationära HP på jobbet. Tänker inte betala över 2000kr för ett sådant gammalt kort! Speciellt inte när de började säljas för flera år sedan så lega de på ca 1500kr.
Någon måtta får det vara med de här priserna på grafikkort.

3060ti för under 5K, och det för några månader sedan, det lät ju rätt intressant. Vilken modell var det?
Märkligt att Inet inte kan matcha en några månader gammal deal med något bättre till black friday.

Blev också förvånad på avsaknaden av bra deals på 30xx serien.
Kändes som ett ypperligt tillfälle att sälja av lagrena av 30xx inför lansering av 4070 + 4060 nästa år.

Permalänk
Medlem

Blev en extern SSD också, en Samsung T7 Touch, Har kollat på såna länge, men avvaktat eftersom behovet inte är akut. Nu dök en av varianterna jag kollat på upp på Inet för några hundra mindre än annars.
Kommer inte aktivera några säkerhetsfunktioner eftersom jag inte är rysk spion, utan den kommer bara funka som ett USB-minne med väldigt hög kapacitet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Köpt några billiga telefoner till familjen.

Hde även behövt en Surface Pro, dock inte hittat något erbjudande med 16GB minne.
Microsoft själva verka inte ens ha rabatt på Surface Pro 8. Den finns med på deras BF-sida med "Fantastiska slutpriser för Surface Pro 8" men priset är precis detsamma som i oktober d.v.s. fejkrea på just den produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkezan:

3060ti för under 5K, och det för några månader sedan, det lät ju rätt intressant. Vilken modell var det?
Märkligt att Inet inte kan matcha en några månader gammal deal med något bättre till black friday.

Blev också förvånad på avsaknaden av bra deals på 30xx serien.
Kändes som ett ypperligt tillfälle att sälja av lagrena av 30xx inför lansering av 4070 + 4060 nästa år.

Denna var det jag köpte för 4999kr 2022-10-18, var t.om. närmare i tid än vad jag kom ihåg, stressen får tiden att flyta ihop..
https://www.inet.se/produkt/5413016/pny-geforce-rtx-3060-ti-8...

Det var min tanke också.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Har inte köpt nåt än men då jag funderar på bygga ny dator så ska jag nog kika runt lite mer. Såg att inet hade sänkt pris på en del chassin, säkert fler som har, kanske man slår till på nåt.

Tycker inte Black Friday är så värst speciellt, man hade velat ha reapriser utöver det vanliga.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Blev en mick till datorn så man slipper ha lurar när man spelar.
Svive Hydra Streaming Kit.
https://www.komplett.se/product/1127412/datorutrustning/kring...

Och en rallyratt till simriggen. Fanatec ClubSport Steering Wheel RS
https://fanatec.com/eu-en/steering-wheels/clubsport-steering-...

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkezan:

3060ti för under 5K, och det för några månader sedan, det lät ju rätt intressant. Vilken modell var det?
Märkligt att Inet inte kan matcha en några månader gammal deal med något bättre till black friday.

Blev också förvånad på avsaknaden av bra deals på 30xx serien.
Kändes som ett ypperligt tillfälle att sälja av lagrena av 30xx inför lansering av 4070 + 4060 nästa år.

Skrivet av Pnorberg:

Denna var det jag köpte för 4999kr 2022-10-18, var t.om. närmare i tid än vad jag kom ihåg, stressen får tiden att flyta ihop..
https://www.inet.se/produkt/5413016/pny-geforce-rtx-3060-ti-8...

Det var min tanke också.

Slog till på ett Powercolor Radeon 6700XT nu för 4999kr på Inet. Det fick vara bra nog. Snabbare än 3060Ti för lite mindre pengar just nu.

https://www.inet.se/produkt/5412224/powercolor-radeon-rx-6700-xt-12gb-fighter

EDIT: Typiskt. Precis nu när jag beställt, så la Proshop upp samma kort med spel-bundle dessutom på köpet för 4699kr! Ska man avboka och byta tro eller kan Inet matcha priset iaf, spelen kan jag klara mig utan?

https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-6700-X...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Brukar inte hitta så mycket men i år slog jag till med en helt ny stationär med Ryzen 9 och GeForce RTX 4080.
40K så den måste hålla några år.
Jag har sparat flera år och slopar andra höga utgifter. Hoppas bara ingen vitvara pajar nu.

Permalänk
Medlem

Letar hårddiskar till en NAS men finns ju inget bra. Någon annan som köpt/hittat?

Permalänk
Medlem

Paninigrill - någon som äger en som de är väldigt nöjda med? Får kosta upp till, och runt, 2k.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Redan gjort alla mina planerade inköp under black week, och har inte hittat något nu själva black friday som verkar bättre.

Blev en Samsung 980 1TB SSD för 699.
En Ryzen 5 5600 för 1550.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Paninigrill - någon som äger en som de är väldigt nöjda med? Får kosta upp till, och runt, 2k.

Har denna, fick den för strax över 800:- förra året. Är nöjd med den.
https://www.pricerunner.se/pl/88-4420984/Smoergaasgrillar/Sev...

Permalänk
Medlem

Sitter på ett RX580 fortfarande och har inte TÄNKT köpa något på BF om inte ett RX 6700XT hamnar under 5000kr... Och vad händer nu på kvällen?

Så kanske slänger en beställning....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Har denna, fick den för strax över 800:- förra året. Är nöjd med den.
https://www.pricerunner.se/pl/88-4420984/Smoergaasgrillar/Sev...

Såg intressant ut, får kika lite reviews på den, tackar

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Sitter på ett RX580 fortfarande och har inte TÄNKT köpa något på BF om inte ett RX 6700XT hamnar under 5000kr... Och vad händer nu på kvällen?

Så kanske slänger en beställning....

Ja, lutar åt att jag avbokar på Inet och slår till på Proshop för 4699kr plus 2 spel. Vet inte om de kollar forumet så här sent på fredagskvällen, men jag ger det någon timme och hoppas att Proshop har kvar sina i lager såpass länge.

EDIT: Asch, jag avbokade och tog Proshop nu. Några dagar längre leverans, men 300kr är en del pengar i dagsläget. Brukar köpa mycket annat på Inet så...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Allt jag tänkte köpa är DDR4 minne 2x32GB men det har gått upp i pris idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Black Friday har tappat totalt. Höjda priser och mest dynga, kan hitta samma reapriser i mars.

Va vart hittar du lika låga priser som i mars?

Permalänk
Skrivet av issue:

Såja, den tråkigaste black friday jag haft sett till vad jag har köpt.

10 kalsonger och 10 par strumpor från Frank Dandy
Ett par skor från XXL
Filt samt lakan från KungSängen

Sony WH-1000XM4 som jag ska ge bort i födelsedagspresent.

Tack! Kallingarna blev perfekt!

Enda jag köpt på BF, inget på min kilometerlånga lista på Prisjakt har gått ner, vissa saker som tex Blu-Rayspelare på Hemmabiobutiken som var på rea gick UPP dagen för BF ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Blev en hel del denna Black "Friday" vecka:
Horizon Forbidden West Collectors Edition 1195:-
Guardians of the Galaxy PS5 149:-
Elex 2 PS5 97:-
Samsung QVO 870 4TB 1799:-
5800X3D 2999:-
Pannlampa 199:-

Har även fått hem en 1TB SSD (499:-) under denna vecka, men då de köptes innan så räknas den inte riktigt. Hur som helst är det nog tur att man nästan inte spenderar något alls på teknik annat än på BF och i mellandagarna, annars skulle nog plånboken kännas tunn just nu.

Skrivet av Libra-75:

Det här har det blivit för mig hittills:

Svart Dualsense, laddstation, Kingston KC3000 1TB och Be Quiet! MC1 (kylfläns) till PS5:an.

Ryzen 5800X3D, Corsair RM850e och Kingston Fury Beast DDR4 32GB 3200Mhz till kommande PC bygget.

Det finns ett par prylar till som jag troligen kommer att slå till på till kommande bygget, som t.ex. skärm och SSDs.

Hoppas fortfarande på att det ska dyka upp grafikkort, som en blixt från klarblå himmel, men realistiskt så tror jag inte riktigt på det.

Vart köpte ni 5800X3d? Var det Kompletts Bonanza jag missade?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Vart köpte ni 5800X3d? Var det Kompletts Bonanza jag missade?

Det var inet, i torsdags eller tidigare i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vart köpte ni 5800X3d? Var det Kompletts Bonanza jag missade?

Inets stream för Sweclockare i tisdags, var nog några av de bästa erbjudandena på komponenter under hela BF-veckan under de timmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Det var inet, i torsdags eller tidigare i veckan.

Skrivet av meanh:

Inets stream för Sweclockare i tisdags, var nog några av de bästa erbjudandena på komponenter under hela BF-veckan under de timmarna.

Ah, tusan. Måste ha sålt slut fort som fanken.

Permalänk
Medlem

Blev en samsung tab S8 för 3490:- när man kunna byta in sin gamla sony tab Z som inte får någon uppdatering längre därmed kan man inte installera vilka appar som helst. Så känns helt okej köp

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Ah, tusan. Måste ha sålt slut fort som fanken.

Tror en av grejerna sålde slut på 20 sekunder.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Blev godis på maxi halva priset. Diverse från apotea, nässpray. En stavmixer.
Ville ha en billig iPhone men fick inte tag i iPhone 13 som netonnet hade ute, tog slut fort..

Har kollat på robotdammsugare och dörrlås/dörrklocka, men inga superpriser..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vart köpte ni 5800X3d? Var det Kompletts Bonanza jag missade?

Inets SweC stream tidigare i veckan. Fick den för 2999:- och nätagget för 899:-, så det var riktigt bra priser.

Permalänk
Medlem

Blev en 4tb ssd från Inets swecrea, mycket nöjd över den då min mekaniska lagringsdisk har lite varningstecken. Blev också lite julklappar samt en rakapparat och ett stykjärn. Ganska mycket spenderat men nödvändigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Paninigrill - någon som äger en som de är väldigt nöjda med? Får kosta upp till, och runt, 2k.

2000kr låter mycket.

Jag köpte en på rusta för några hundralappar för ett par år sedan som fortfarande fungerar bra.

https://www.rusta.com/se/sv/multigrill-kitchen-gear-p90010152...

Ingen rea men bara 299kr. Fungerar för mig åtminstone men dyrare kanske har funktioner denna inte har. Bara lägger i och stänger.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.