Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Har spelat alla Battlefield spelen maniskt. Detta är ett rejält magplask. Dom försökte härma Warzone, Fortnite osv med massa skins och kosmetika.

Gameplay känns inte klassiskt Battlefield och grafiken är verkligen inte next gen.

Otroligt buggigt från start och tappat massa spelare. Va ett tag sen jag spelade men efter kl 20 svensk tid finns knappt några spelare och matcher startar således inte.

Håller med du... är BF fan uti fingerspetsarna sen 1942 släpptes... bfV trodde jag va bottennappet... sen kom denna jäkla djupdykning... skandal att det får heta Battlefield öht

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Håller med du... är BF fan uti fingerspetsarna sen 1942 släpptes... bfV trodde jag va bottennappet... sen kom denna jäkla djupdykning... skandal att det får heta Battlefield öht

Riktigt tråkigt! Då blir det nog inget köp med andra ord. Får se om det finns några aktiva servrar kvar på 4an. Man blev ju allt bra sugen på att lira lite igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Riktigt tråkigt! Då blir det nog inget köp med andra ord. Får se om det finns några aktiva servrar kvar på 4an. Man blev ju allt bra sugen på att lira lite igen.

Vet inte hur ser ut på konsollfronten, men på PC finns det massa servrar/spelare i bf4! Och bf1!
Vart av dom spelen, bf4 pch bf1 har tydligen måååånga mer spelare än 2042, jack frags sa väl på ytube att der va över 50.000 spelare i bf1 när han spelade mitt på dagen (pc)

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Har spelat alla Battlefield spelen maniskt. Detta är ett rejält magplask. Dom försökte härma Warzone, Fortnite osv med massa skins och kosmetika.

Gameplay känns inte klassiskt Battlefield och grafiken är verkligen inte next gen.

Otroligt buggigt från start och tappat massa spelare. Va ett tag sen jag spelade men efter kl 20 svensk tid finns knappt några spelare och matcher startar således inte.

Lär väl va lite ändring på det nu då det är gratis på GP. Antar det är Crossplay..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Är det någon annan förutom mig som har problem med att "visa koden" för sina presentkort, får upp "tekniskt fel, försök senare"?

Köpte på mig flera 500 kronors presentkort, och pengarna har dragits från kontot...Kan anledningen vara kopplad till att de inte finns på lager just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Är det någon annan förutom mig som har problem med att "visa koden" för sina presentkort, får upp "tekniskt fel, försök senare"?

Köpte på mig flera 500 kronors presentkort, och pengarna har dragits från kontot...Kan anledningen vara kopplad till att de inte finns på lager just nu?

Inget jag varit med om.
Löser det sig inte får du väl kontakta dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Är det någon annan förutom mig som har problem med att "visa koden" för sina presentkort, får upp "tekniskt fel, försök senare"?

Köpte på mig flera 500 kronors presentkort, och pengarna har dragits från kontot...Kan anledningen vara kopplad till att de inte finns på lager just nu?

Har också samma problem. Har kontakt med kundtjänsten via mail så kan återkomma när jag fått besked från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Har också samma problem. Har kontakt med kundtjänsten via mail så kan återkomma när jag fått besked från dem.

Tack. "Bra" att det inte bara är jag som är drabbad, har mejlat dem med. För jag gjorde köpet via Swish, fick sedan upp en ruta, att betalningen hade misslyckats, försök igen, men pengarna drogs ändå.

Förra veckan skulle jag köpa Comviq via swish, fick samma jäkla meddelande, så jag gjorde om det två gånger till. Tror du inte pengarna drogs tre gånger...det misstaget gör jag ej om, men som tur var så lades perioderna på varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Tack. "Bra" att det inte bara är jag som är drabbad, har mejlat dem med. För jag gjorde köpet via Swish, fick sedan upp en ruta, att betalningen hade misslyckats, försök igen, men pengarna drogs ändå.

Förra veckan skulle jag köpa Comviq via swish, fick samma jäkla meddelande, så jag gjorde om det två gånger till. Tror du inte pengarna drogs tre gånger...det misstaget gör jag ej om, men som tur var så lades perioderna på varandra.

Även jag har samma problem. Fick först kontakta supporten för att få smset. När smset kom och jag lagt till "kortet" i gifted appen så drabbas jag, precis som ni övriga, av att koden inte kan visas 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Även jag har samma problem. Fick först kontakta supporten för att få smset. När smset kom och jag lagt till "kortet" i gifted appen så drabbas jag, precis som ni övriga, av att koden inte kan visas 🙂

Fick svar att de skulle undersöka mina köp, hoppas det löser sig för alla drabbade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Även jag har samma problem. Fick först kontakta supporten för att få smset. När smset kom och jag lagt till "kortet" i gifted appen så drabbas jag, precis som ni övriga, av att koden inte kan visas 🙂

Jag hade det felet en gång, löste sig när jag slog av wifi och istället körde över mobilnätet. Troligen mitt pihole på hemnätverket som störde.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Har någon ett bra tips på en ssd som passar i ps5? Typ 2tb är de jag är ute efter till ett hyggligt pris.
Har mest spelat lite mindre spel och klarat mig ganska bra, men har köpt på mig några AAA spel under BF veckan å märker att utrymmet börjar springa iväg 😁.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

Har någon ett bra tips på en ssd som passar i ps5? Typ 2tb är de jag är ute efter till ett hyggligt pris.
Har mest spelat lite mindre spel och klarat mig ganska bra, men har köpt på mig några AAA spel under BF veckan å märker att utrymmet börjar springa iväg 😁.

Välj valfri från denna lista, 2TB ->:
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=893#rparams=l=s481...

Billigast 2TB-disken just nu verkar vara Kingston Fury Renegade:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5901658

Kylfläns rekommenderas, till exempel "be quiet MC1":
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6017451

Permalänk
Medlem

Tusen tack! 😁

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Fick svar att de skulle undersöka mina köp, hoppas det löser sig för alla drabbade.

Fick svaret att dem har slut på koder. Fattar inte hur man kan sälja koder man inte har....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Fick svaret att dem har slut på koder. Fattar inte hur man kan sälja koder man inte har....

Wtf. I så fall borde vi få koderna så fort dem är inne igen. De borde ha insett att många kommer köpa koderna under BF, som alltid. Själv köpte jag sex stycken...

Skrev dem inget mer än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen86:

Wtf. I så fall borde vi få koderna så fort dem är inne igen. De borde ha insett att många kommer köpa koderna under BF, som alltid. Själv köpte jag sex stycken...

Skrev dem inget mer än så?

De sa bara att dem är slut och att jag kunde få pengarna tillbaka. Känns rätt oseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

De sa bara att dem är slut och att jag kunde få pengarna tillbaka. Känns rätt oseriöst.

Fick samma svar. Tycker också det känns lite märkligt att sälja koder som inte finns. Men men, antar att man får vara mer på hugget nästa gång... Finns det något bra sätt att få en notifikation när de kommer in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Fick samma svar. Tycker också det känns lite märkligt att sälja koder som inte finns. Men men, antar att man får vara mer på hugget nästa gång... Finns det något bra sätt att få en notifikation när de kommer in?

Problemet då är att du får betala fullpris för presentkorten...Förstår inte vad meningen skulle vara i så fall. Då betalar jag liksom direkt med kortet i storen än lägga upp det i "plånboken". Om jag inte har fel så har de endast rabatt en gång under året, alltså under BF.

Den bästa lösningen skulle ha varit att vi som blivit drabbade, får koderna så fort de finns inne igen, för det priset vi betalde, likt en förhandsbokning.

Permalänk
Medlem

Hur får jag betala fullpris om jag väntar till nästa släpp?

Koderna har tidigare funnits mer frekvent än enbart en gång per år, jag har köpt flertalet vändor tidigare.

Håller med om din lösning, men är osäker på om de rent tekniskt klarar det iom att korten man får i appen tydligen inte är knutna till en faktisk kod man kan lösa in (men här gissar jag).

I sitt svar säger de att de inte vet när eller ens om de får in fler koder bör man också reflektera över att kortet man har i appen har ett bäst före datum...

Det var med anledning av detta resonemanget jag efterfrågar ett sätt att få noteringar när rabattkorten finns tillgängliga igen.

Permalänk
Medlem

Har samma problem som övriga. Hade 2 koder som jag väntade med att lösa in och nu när jag provade efter att jag läst i den här tråden så fungerar det inte. De verkar ha sålt fler än dem hade helt enkelt.

Hade liknande problem när jag handla för ca en år sedan, men det var inga problem att få återbetalning då, i alla fall.

Permalänk
Medlem

För playstation plus. "Erbjudandet upphör 2022-11-28" Tolkar ni det som att det gäller t.om. imorgon eller att idag är sista dagen?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

För playstation plus. "Erbjudandet upphör 2022-11-28" Tolkar ni det som att det gäller t.om. imorgon eller att idag är sista dagen?

https://blog.playstation.com/2022/11/17/playstations-black-fr...

"*PlayStation Store Black Friday promotion runs from Friday November 18 at 00.00am (local time) until Monday. November 28 at 23.59pm (local time)." 

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Från förra året?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Från förra året?

Haha, oops det blev nog lite fel länk där!
Fast den heter likadant och har samma procent.
Verkar inte finnas nån länk än. Finns iaf på PS4/5.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med köp på Playstation store? Första dagen på rean skulle jag förlänga mitt PSPlus men bank-ID hängde sig vid betalning både i telefonappen och i webbutiken. Fick det till slut att funka genom att köpa det direkt på konsolen där bank-ID inte behövs för köp. Trodde det kanske var något tillfälligt strul, men jag försökte köpa ett spel nu på morgonen och det är fortfarande strul med bank-ID.

Permalänk
Medlem

Någon som stackat ett par år Plus nu? Överväger men osäker. Har 1500 i plånkan från Gifted och har inget att köpa för tillfället. De kör ju lägre priser på plus ibland men oftast kan man inte stacka dem men de kan man just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon som stackat ett par år Plus nu? Överväger men osäker. Har 1500 i plånkan från Gifted och har inget att köpa för tillfället. De kör ju lägre priser på plus ibland men oftast kan man inte stacka dem men de kan man just nu.

Jag har haft 2+ år "stackat" tidigare, för tillfället har jag 1.5 år kvar, så det går att förlänga bortom ett år. Vet ej om det finns någon max gräns, men säkert gör det det.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Det verkar vara någon allmän brist på PS Store gift cards, jag köpte via Zupergift men dom har inte kunnat leverera än.