Gaming/streamingdator, uppgradera nuvarande + 8-9k?

Permalänk

Gaming/streamingdator, uppgradera nuvarande + 8-9k?

Tjena, sitter just nu på följande specs.

Har i princip två likadana datorer med samma specs i princip, ända skillnaden är att de sitter en i7 6700k i den andra burken.
Går i tankarna att sälja den ena och uppgradera den andra.
Vill kunna spela framförallt nya MW2 och streama detta i bra kvalite. Kan tänka mig lägga 8-9k + det jag kan få ihop av att sälja ena burken.
All hjälp uppskattas.
Mvh

Permalänk

Kan tänka mig sälja båda datorerna om där inte finns något jag bör använda eller uppgradera.
Mvh

Permalänk

ingen som har några tips?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Tolkar jag det rätt som att din totala budget är 9k + vad du kan få för att sälja dina två datorer med ovanstående spec? Jag gissar att du kan få ca 3500 per dator för ovanstående så säg 16k totalt.

OM jag tolkar dig rätt så skulle följande kanske kunna vara något? Det förutsätter att du själv har kringutrustning som skärm, OS, mus, tangentbord osv. Vill du inte ha ITX så kan du ju självklart byta ut till ett ATX moderkort och större chassi.

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Tolkar jag det rätt som att din totala budget är 9k + vad du kan få för att sälja dina två datorer med ovanstående spec? Jag gissar att du kan få ca 3500 per dator för ovanstående så säg 16k totalt.

OM jag tolkar dig rätt så skulle följande kanske kunna vara något? Det förutsätter att du själv har kringutrustning som skärm, OS, mus, tangentbord osv. Vill du inte ha ITX så kan du ju självklart byta ut till ett ATX moderkort och större chassi.

https://komponentkoll.se/bild/suCjN.png

Du tolkar mig helt rätt, har all kringutrustning inkl os.
ITX verkar bra då jag kommer flytta datorn en hel del.
Kommer jag kunna streama och lira med den datorn?
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1000:

Du tolkar mig helt rätt, har all kringutrustning inkl os.
ITX verkar bra då jag kommer flytta datorn en hel del.
Kommer jag kunna streama och lira med den datorn?
Mvh

Ok - kanon
Ja det kommer du kunna.
Sen är ju allting en fråga om upplösning etc. Du kommer exempelvis inte kunna lira i 4k med datorn ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Ok - kanon
Ja det kommer du kunna.
Sen är ju allting en fråga om upplösning etc. Du kommer exempelvis inte kunna lira i 4k med datorn ovan.

Självklart kommer han kunna det. Däremot kanske inte med skyhög FPS i krävande spel.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Självklart kommer han kunna det. Däremot kanske inte med skyhög FPS i krävande spel.

Jag gissar att det var uppenbart för samtliga läsare, men bra förtydligande om det nu var någon som tolkade på annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Jag gissar att det var uppenbart för samtliga läsare, men bra förtydligande om det nu var någon som tolkade på annat sätt.

69.2 i snitt-FPS i 4K i TechPowerUps test, det är nog helt klart godkänt för majoriteten.

Så att säga att man inte kan lira i 4K är kraftigt överdrivet i mitt tycke åtminstone.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

69.2 i snitt-FPS i 4K i TechPowerUps test, det är nog helt klart godkänt för majoriteten.

Så att säga att man inte kan lira i 4K är kraftigt överdrivet i mitt tycke åtminstone.

Ok - agree to disagree. Men bra med nyanserad diskussion.
Oavsett så har TS fått lite förslag att fundera över:)

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Tolkar jag det rätt som att din totala budget är 9k + vad du kan få för att sälja dina två datorer med ovanstående spec? Jag gissar att du kan få ca 3500 per dator för ovanstående så säg 16k totalt.

OM jag tolkar dig rätt så skulle följande kanske kunna vara något? Det förutsätter att du själv har kringutrustning som skärm, OS, mus, tangentbord osv. Vill du inte ha ITX så kan du ju självklart byta ut till ett ATX moderkort och större chassi.

https://komponentkoll.se/bild/suCjN.png

Skrivet av Havrefras_:

Ok - agree to disagree. Men bra med nyanserad diskussion.
Oavsett så har TS fått lite förslag att fundera över:)

Tack för svar, blir nog den som du länkade.
Tack för hjälpen