Heroes of Might and Magic III blir brädspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Zogun: Jag slängde in din tråd i den befintliga.

@Enviro: behold moderatorverktyg! 😁

Snyggt! Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska backa, det skulle vara extra skoj att ha det på svenska men krävs 200+ svenskar som backar för att det ska bli verklighet. Inte för att den kommer vara bättre, men för kultstatusen mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Åååååh HoMM3!

Det la man många timmar på som liten!

Älskar att lyssna på soundtracket.

Så jäkla bra.

Samma här ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zogun:

Snyggt! Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska backa, det skulle vara extra skoj att ha det på svenska men krävs 200+ svenskar som backar för att det ska bli verklighet. Inte för att den kommer vara bättre, men för kultstatusen mer

Jag vågade inte hoppa på det..
Får avvakta. :/

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Kickstartern har nu nått upp till de 750+ svenska backers som krävdes för att spelet ska översättas. Man kommer nu att kunna välja en svensk version av spelet via Pledge Managern när den väl blir tillgänglig. Jag valde att backa spelet idag iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zogun:

Kickstartern har nu nått upp till de 750+ svenska backers som krävdes för att spelet ska översättas. Man kommer nu att kunna välja en svensk version av spelet via Pledge Managern när den väl blir tillgänglig. Jag valde att backa spelet idag iaf

Också backat men kommer att välja att få det på engelska. Vet inte, bara nån grej jag har att jag föredrar min nördkultur på engelska 😀

Blev en azur pledge till slut.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Också backat men kommer att välja att få det på engelska. Vet inte, bara nån grej jag har att jag föredrar min nördkultur på engelska 😀

Blev en azur pledge till slut.

Jag håller med och tror att den engelska versionen kommer att vara bättre, rent innehållsmässigt. Men har någon lustig föraning om att spelet kommer kännas mer unikt och "kultigt" om det är på svenska, lite som Drakborgen, så jag chansar på det Blir lättare att få med barnen på att spela det tidigare också tänker jag (de är 3 och 6 år nu).

Glöm heller inte att lägga till den sista factionen som låstes upp vid 3 miljoner euro (Super Strech Goal), den måste läggas till som ett "tillägg" för 35 euro och ingår inte i någon av pledge-nivåerna. Detta kan du såklart göra senare via Pledge Managern i April också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zogun:

Jag håller med och tror att den engelska versionen kommer att vara bättre, rent innehållsmässigt. Men har någon lustig föraning om att spelet kommer kännas mer unikt och "kultigt" om det är på svenska, lite som Drakborgen, så jag chansar på det Blir lättare att få med barnen på att spela det tidigare också tänker jag (de är 3 och 6 år nu).

Glöm heller inte att lägga till den sista factionen som låstes upp vid 3 miljoner euro (Super Strech Goal), den måste läggas till som ett "tillägg" för 35 euro och ingår inte i någon av pledge-nivåerna. Detta kan du såklart göra senare via Pledge Managern i April också

Ah, good catch, hade missat det men har inte heller läst dagens update.

Så sjukt pepp på att köra det här under en brädspelshelg. De flesta jag känner i brädspelscirklar har såklart lirat det på pc back in the day så finns goda chanser för succé.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Det är sällan som översättningar till Svenska är vidare bra tyvärr, jag väljer det endast om spelet är av lägre komplexitet och tänkt att spelas med familjen. Svenska regler kan i vissa fall kännas väldigt knöligt i mer komplexa spel. Andrahandsvärdet på brädspel brukar vara ganska högt men för de flesta är inte svensk version intressant alls, men visst, blir spelet en flopp så spelar det mindre roll.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är en miss av Archon eller miss av mig?

Battlefield exp. kräver miniatyrer/stand ups för att användas men dessa ingår inte i Core spelet(?). Som jag förstår det ingår det miniatyrer i samtliga faction expansions och i Azure pledge men Azure pledge kommer ju inte finnas retail.. hur har de tänkt egentligen?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Kommer dom ha en riktig översättare till den svenska utgåvan eller blir det en tafflig google translate?
Ser "gä" och "slä" framför mig.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kommer dom ha en riktig översättare till den svenska utgåvan eller blir det en tafflig google translate?
Ser "gä" och "slä" framför mig.

Haha ja lite det jag väntar mig, men det kommer ju öka "kultstatus" med åren. Ingen aning faktiskt, men antar att det kommer mer information kring detta innan Pledge Managern blir tillgänglig i april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kommer dom ha en riktig översättare till den svenska utgåvan eller blir det en tafflig google translate?
Ser "gä" och "slä" framför mig.

Se Agricola på svenska, där var det en "riktig" brädspelare som fick översätta men ändå blev det inte vidare bra. Största anledningen där var dock inte personen i fråga utan projektledningen och tidspress. Oavsett blev resultatet sådär och jag skulle själv välja svensk version bara om jag verkligen måste. MEN, det är såklart bara mitt tycke, det är fritt fram att ha andra åsikter

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag vågade inte hoppa på det..
Får avvakta. :/

Du kan alltid backa €1 för att få tillgång till pledge manager i april och då avgöra hur projektet ser ut. Jag har bestämt mig för att göra så. Har tröttnat på att ligga ute med tusenlappar i projekt som blivit försenade.

Skrivet av tJev:

Någon som vet om det är en miss av Archon eller miss av mig? Battlefield exp. kräver miniatyrer/stand ups för att användas men dessa ingår inte i Core spelet(?). Som jag förstår det ingår det miniatyrer i samtliga faction expansions och i Azure pledge men Azure pledge kommer ju inte finnas retail.. hur har de tänkt egentligen?

Azure pledge är inte Kickstarter-exklusiv?

Skrivet av Mono:

Kommer dom ha en riktig översättare till den svenska utgåvan eller blir det en tafflig google translate?

"We will hire a professional translation company!"

Permalänk
Medlem

Stod det inte någonstans att engelska utgåvan levereras först. Bara där ser jag ju en stor anledning till att inte välja svenska, hehe.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Azure pledge är inte Kickstarter-exklusiv?

Aha, av någon anledning antog jag att azure inte skulle komma till retail utan endast core och expansionerna

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Stod det inte någonstans att engelska utgåvan levereras först. Bara där ser jag ju en stor anledning till att inte välja svenska, hehe.

Den som väntar på något gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Du kan alltid backa €1 för att få tillgång till pledge manager i april och då avgöra hur projektet ser ut. Jag har bestämt mig för att göra så. Har tröttnat på att ligga ute med tusenlappar i projekt som blivit försenade.

Azure pledge är inte Kickstarter-exklusiv?

"We will hire a professional translation company!"

What about town mini?

Town miniature will be added to Azure Box, just like other towns. So it makes it a Kickstarter & Tradeshow Exclusive mini.

Verkar som att azure box är exclusive ändå?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Sent svar men tack för tips/varning! Jag beslöt mig för att avvakta med köp. Inväntar recensioner istället

Skrivet av hypermode:

Var försiktig med valet om att backa Kickstartern.

Anledningen till det är att personerna bakom Archon Studios har ett ytterst tveksamt track record. De gör spel som ser jävligt cleana och potentiellt roliga ut men när det väl ska levereras så är de mindre seriösa. Vidare har de också gjort åtminstonde ett spel som var en regelrätt, verkligen regelrätt, kopia av ett annat spel; alltså till och med stycken i regelboken till deras spel som var en ord för ord kopia av ett annat spel - total rip-off, men med annan artwork, figurer, etc.

Skippar ni att backa detta har ni potentiellt sparat er 2500 - 3000 sek.

@SweRobby @griid @Iskra @AxxT @Finkelzvin @Zemlan @pastornnn @mihon @Swedishliquid @jokklas

Gillar inte att komma med tråkig information. Sökte själv lite kort om just Archon Studios men de har grejat runt med sitt namn ett par gånger, hette Proton tror jag förut men de stängde det företaget och skapade ett nytt under andra namn som de på något sätt har någon kontakt/relation med för att komma ifrån deras rykte, men drivs ändå av samma människor. Kommer inte ihåg exakta turerna annat än att de är av vissa ansedda som scammers.

Det finns fler riktiga grymma spel att lägga pengar på, som troligtvis också är signifikant roligare. Ett spel som jag tror är flera steg roligare än detta är Dune-spelet som också är på Kickstarter just nu. Produceras av CMON och spelet är designat av 2 snubbar som har gjort ett av de mest erkända spelen tidigare, ett med Lord of the Rings-IP.

Ja, värt att kolla in iaf, finns late pledge: https://www.kickstarter.com/projects/cmon/dune-war-for-arraki...

Och ja, brädspel kostar en del numer tyvärr. Förhoppningsvis blir det billigare längre fram. Annars kan man också vänta på retail release men ofta missar man en hel del exclusives.