Söker en LG Optimus G med hel skärm

Permalänk

Söker en LG Optimus G med hel skärm

Hej!
Är ute efter en hel Optimus G eller dess skärm, då jag har en trasig sådan där det finns bilder osv som gått förlorade då skärmen är spräckt. Själva lcd:n är hel, men pekskärmen är krossad, så den inte registerar. Har testat att koppla in muspekare, men det verkar inte fungera. Behöver inga tillbehör och har inget större behov av mobilen senare, så jag kan skicka/ge tillbaka den om detta skulle leda till ett billigare pris. Priset är inte fast utan drog bara till med något.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du kanske redan provat, men enligt https://en.wikipedia.org/wiki/LG_Optimus_G ska mobilen ha stöd för HDMI-output via en MHL-kabel. Kanske kan vara värt att prova?

Permalänk
Skrivet av urban22:

Du kanske redan provat, men enligt https://en.wikipedia.org/wiki/LG_Optimus_G ska mobilen ha stöd för HDMI-output via en MHL-kabel. Kanske kan vara värt att prova?

Nej, har inte provat. Men eftersom själva skärmen fungerar så tycker jag inte det borde spela någon roll, alltså lcd:n är hel men pekskärmen är trasig. Men det kanske är så att man måste ha den kopplad till annan skärm för att mus eller tangetbord ska fungerar att använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av natanael9811:

Nej, har inte provat. Men eftersom själva skärmen fungerar så tycker jag inte det borde spela någon roll, alltså lcd:n är hel men pekskärmen är trasig. Men det kanske är så att man måste ha den kopplad till annan skärm för att mus eller tangetbord ska fungerar att använda?

Ah, då missförstod jag. Jag trodde hela pekskärmen (LCD och touch digitizer) var trasig, men det är alltså bara den senare som är sönder. Då kommer en HDMI-kabel inte hjälpa dig . Försök fortsätta på spåret att koppla in en mus; har du kollat att den adapter och mus du använder fungerar korrekt, t.ex. med en annan mobil?

Permalänk
Medlem

Du kanske kan klara dig med en OTG kabel/adapter och en mus eller en tangentbords/mus kombo. Jag har använt mitt tangentbord, som även stödjer emulering av mus, för att styra telefoner förr.

Det är nog en billigare strategi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Du kanske kan klara dig med en OTG kabel/adapter och en mus eller en tangentbords/mus kombo. Jag har använt mitt tangentbord, som även stödjer emulering av mus, för att styra telefoner förr.

Det är nog en billigare strategi.

Jag hittade flera Optimus G (E975) skärmar eller hela telefoner för ca 500 kr på ebay. Kanske enklare att köpa därifrån än här.

Permalänk
Skrivet av urban22:

Ah, då missförstod jag. Jag trodde hela pekskärmen (LCD och touch digitizer) var trasig, men det är alltså bara den senare som är sönder. Då kommer en HDMI-kabel inte hjälpa dig . Försök fortsätta på spåret att koppla in en mus; har du kollat att den adapter och mus du använder fungerar korrekt, t.ex. med en annan mobil?

Skrivet av usermane:

Jag hittade flera Optimus G (E975) skärmar eller hela telefoner för ca 500 kr på ebay. Kanske enklare att köpa därifrån än här.

Tack så mycket för hjälpen. Verkar som att den adapter jag har just nu inte stödjer OTG. Köpte den för bara några dagar sedan och förstår inte vad man ska ha en sådan adapter till utan stöd för OTG. Ska köpa en som har OTG stöd och se om det fungerar, annars får jag köpa en skärm eller en begagnad mobil på ebay eller här om något dyker upp.