Beställde produkt, 30 minuter senare har den utgått.

Permalänk
Medlem

Beställde produkt, 30 minuter senare har den utgått.

Kommer jag fortfarande få min produkt eller ska jag kontakta inet för en ersättningsprodukt?
Det suger lite eftersom att jag specifikt beställde denna produkten baserat på specifikationerna.
Det står "I lager 2022-12-29" på mina ordrar men produkten går inte längre att söka efter.

Någon som håller koll på vad som ska göras från min sida?

Permalänk
Medlem

Du kanske beställde den sista?
Vad säger din orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Du kanske beställde den sista?
Vad säger din orderbekräftelse?

https://i.imgur.com/OYXvUCC.png så här ser ordern ut på mina sidor.
Den fanns inte i lager när jag beställde den.

Permalänk
Medlem

Antingen så kommer den skickas där efter 29 dec, eller så kommer Inet höra av sig. Du behöver inte göra något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psyksjuk:

Kommer jag fortfarande få min produkt eller ska jag kontakta inet för en ersättningsprodukt?
Det suger lite eftersom att jag specifikt beställde denna produkten baserat på specifikationerna.
Det står "I lager 2022-12-29" på mina ordrar men produkten går inte längre att söka efter.

Någon som håller koll på vad som ska göras från min sida?

Fra bildet du la opp, så har du bestilt og betalt for produktet. Den er nå blitt reservert fra Inets side inntil de vil få noen annen informasjon fra sin leverandør, så det er bare å vente inntil den 29. desember, dersom du ikke angre deg å vil istedet kjøpe tilsvarende produkt et annet sted. I fall du istedet vil sleppe reserveringen og kjøpe et annet produkt fra Inet, så må du kontakte Inet for å få pengene tilbake og ev. legge til mellomlegget for et annet produkt.

Inet og de fleste andre web butikker har et visst antall produkter for et gitt pris og når disse er tatt slutt (altså ikke mulig å bestille lengre), så vil enten deres interne system fjerne muligheten for å bestille samme produkt (ofte innenfor samme artikkel nummer) inntil de vil få inn fler av samme produkt til et nytt eller samme pris.

Fra FAQ:

*Kan jag avbeställa min order?

Det beror på hur långt din order har kommit i packningsprocessen. Om din order går att avbeställa kan du göra detta på inet.se/orders eller kontakta kundservice.

*Kan jag lägga till eller ta bort en produkt i min order?

Om din order inte har kommit för långt i packningsprocessen så kan du kontakta kundservice via telefon eller chatt för att eventuellt göra en ändring i din order.

Kilde: https://www.inet.se/info/318/faq-fragor-svar

Permalänk
Medlem

Inet har en kontaktchatt. Använd den för att fråga Inet själva.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Är det inte lättare (eller rätt) att kontakta Inet om en sådan här sak istället för att skriva på ett forum ? 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •