Permalänk
Livsnjutare 😎

Söker grafikkort till grabben

Sonen vill uppgradera sin maskin med ett bättre grafikkort och har en 1440p skärm med 144hz. Han har ett 800w nätagg så det mesta borde funka att stoppa i.

Han har sparat ihop pengar ett tag nu och kan lägga 1000-1500kr på ett kort.
Vad finns det i gömmorna där ute ?

Hoppas Swec kan hjälpa till att få denna grabben i gaming-mode till jul

Skicka helst PM med vad ni har, har varit ute både en och två gånger att oärliga personer har "snipe'at" åt sig ett erbjudande som inte ens var menat för dem...

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Vad har han för kort idag?
Tänker spontant att det är svårt att hitta något som driver 1440p i ens nära 144fps för den pengen.

Permalänk
Inaktiv

Prestandan du söker med den budgeten kräver att någon är villig att skänka bort sitt grafikkort mer eller mindre...

Permalänk

Vad ska han lira för spel och vilket kort har han i dagsläget?

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).

Permalänk
Livsnjutare 😎

Han är inte så noga med att det skall vara mycket ögongodis, han kör hellre low/medium och högre fps.

Idag har han ett 1050ti, så det finns ju en del uppgraderingar att göra, även för den pengen 😊

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ett 2060 eller 1660 super kanske är det bästa man får för 1500kr idag, men de går oftast för någon krona till.

Jag har nyligen sålt ett par 2060 för knappa 1700kr st på Tradera. De gick snabbt åt. Men det kanske finns någon här som kan släppa ett till bra pris för syftet 😊 jag har tyvärr inga kvar som jag vill sälja just nu.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •