Fractal Design Torrent får RGB-syskon i vit skrud

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design Torrent får RGB-syskon i vit skrud

Svenska chassimakarens luftflödesfokuserade Torrent-familj får sällskap av ny färg och RGB-disco för extra flärd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

A) Vad som helst utan fönster.
B) Metallgrått.
C) Vitt.
D) Retro-beige? Let's go!
E) Okej det får väl bli svart igen då.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av mkk:

A) Vad som helst utan fönster.
B) Metallgrått.
C) Vitt.
D) Retro-beige? Let's go!
E) Okej det får väl bli svart igen då.

Jag har faktiskt börjat röra mig bort från fönster. Noelia år 2017 tyckte att det var svincoolt, men Noelia 2022 blir mest påmind om att det var för länge sedan jag städade datorn. Nästa chassi blir nog ett man inte ser in i.

Permalänk
Medlem

Helst 90-tals-kontorsdator-beige.
Men annars får det bli vitt eller svart.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Vitt utan fönster tack! Moddade mitt Corsair 220t med en solid vit sidoplåt från mitt gamla Fractal Define med gott resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag har faktiskt börjat röra mig bort från fönster. Noelia år 2017 tyckte att det var svincoolt, men Noelia 2022 blir mest påmind om att det var för länge sedan jag städade datorn. Nästa chassi blir nog ett man inte ser in i.

Det där är nog den enda anledningen till att jag skulle kunna tänka mig fönster i ett chassi - så man ser när det är läge att jaga ut dammråttorna!

Kör vitt chassi just nu eftersom det smälter in med resten av skrivbordet. RGB är nog det enda jag skulle betala extra för att slippa

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Snusfri

Vitt.
Har 2st vita Fractal.
Min WS huserar i ett vitt Define S2 och servern i ett Define R4 (tror jag det är iaf).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Trihxeem:

Det där är nog den enda anledningen till att jag skulle kunna tänka mig fönster i ett chassi - så man ser när det är läge att jaga ut dammråttorna!

Kör vitt chassi just nu eftersom det smälter in med resten av skrivbordet. RGB är nog det enda jag skulle betala extra för att slippa

Jag resonerar som så att syns det inte, så finns det inte

Nu har jag iofs ställt ned den i ett "öppet" skåp (inga faktiska luckor ditsatta) så det syns inte så mycket ändå. Värre var det när den stod på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Fönster är ju ett måste idag, man måste hålla koll så att inte strömkabeln inte hoppar ur sitt grafikkort. Kan även vara bra med rgb

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Var nära att köpa Compact tills jag insåg att de senaste grafikkorten inte får plats. Iaf inte med de stora fläktarna monterade där fram som man vill ha dem.

Permalänk
Medlem

Svart utan fönster normalt sett, för så lite reflektioner och sånt som stör när man spelar eller kollar på film.
Lite dämpad röd belysning på någon av fläktarna och dämpad grön Bitfenix-logga, annars inget RGB.

Men det är klart... Sneaker-chassit från CoolerMaster hade varit lite häftigt, den rödaktiga dojjan i så fall

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag har faktiskt börjat röra mig bort från fönster. Noelia år 2017 tyckte att det var svincoolt, men Noelia 2022 blir mest påmind om att det var för länge sedan jag städade datorn. Nästa chassi blir nog ett man inte ser in i.

Tycker det är jobbigt och distraherande att hela tiden ha ljus som blinkar på väggen i ögonvrån vilket det ofta blir med fönster. Visst kan man välja komponenter utan RGB, men det är ju inte alltid så lätt nu för tiden att vara kräsen med komponenter. När jag t.ex. behövde uppgradera RAM-minne från 32 till 64 fanns det bara RGB-versionen av dem kvar på lager.

Skrivet av blackeagle:

Svart utan fönster normalt sett, för så lite reflektioner och sånt som stör när man spelar eller kollar på film.
Lite dämpad röd belysning på någon av fläktarna och dämpad grön Bitfenix-logga, annars inget RGB.

Men det är klart... Sneaker-chassit från CoolerMaster hade varit lite häftigt, den rödaktiga dojjan i så fall

https://i.imgur.com/oNKx0to.jpg

16-åriga mig hade älskat det där chassit. 40-åriga mig önskar att han inte tyckte det faktiskt är lite coolt ändå för han är ju fortfarande mentalt en tonåring.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Jag kör vitt chassie, man ser komponenterna bättre, och det blir lite som Stormtrooper färger, blandat svart och vitt + RGB.

Sen syns damm inte lika bra på vitt vs svart där det syns direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xverminator:

Jag kör vitt chassie, man ser komponenterna bättre, och det blir lite som Stormtrooper färger, blandat svart och vitt + RGB.

Sen syns damm inte lika bra på vitt vs svart där det syns direkt.

RGB stormtrooper!
Mycket ska man se innan ögonen trillar ut.

(Jag har också vitt chassi)

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Chassi-marknaden är verkligen inte för mig längre. Sökes välventilerade chassin i icke utstickande färger, utan fönster...

Permalänk
Medlem
  1. Grått

  2. Svart

  3. Vitt

  4. Något sansat

  5. Clownfärger ("färgglatt")

Fast det sista skulle aldrig hända.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Chassi-marknaden är verkligen inte för mig längre. Sökes välventilerade chassin i icke utstickande färger, utan fönster...

Alla Torrent-storkelsvarianterna finns även utan fönster (dock enbart i svart verkar det som).

Exempel: https://www.fractal-design.com/products/cases/torrent/torrent...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hurra!

Mer enhörningskräk till folket!

Trevlig helg på er alla

Permalänk
Medlem

Från nyheten:

Citat:

utan täckplåt för nätaggregat i botten

Tur det inte sitter täckplåt för nätaggregatet i botten när agget sitter i toppen
(Torrent är ju lite udda…)

På färg blev det ”annat”: föredrar oftast aluminium/grått/silver

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Helst 90-tals-kontorsdator-beige.
Men annars får det bli vitt eller svart.

Ja back in the day hade datorerna själ:

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem

Röstade svart då det är det jag valde senast men har en förkärlek för nr200p i rosa/Sakura edition. Rosa/vitt känns rätt fräscht på skrivbordet

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av Frux:

Var nära att köpa Compact tills jag insåg att de senaste grafikkorten inte får plats. Iaf inte med de stora fläktarna monterade där fram som man vill ha dem.

Blev lite trångt med ett 3080 strix 😬

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

Blir en svart rackare till nästa bygge 😄 någon som kör en idag? Är ni nöjda?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasmann1:

Blev lite trångt med ett 3080 strix 😬

<Uppladdad bildlänk>

Det var på milimetern! 🙂

Testar inte Fractal med nyaste grafikkort? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

A) Vad som helst utan fönster.
B) Metallgrått.
C) Vitt.
D) Retro-beige? Let's go!
E) Okej det får väl bli svart igen då.

Japp, förstår inte, är vi en sådan liten minoritet att det inte är lönsamt att erbjuda vitt utan glas?

Permalänk
Medlem

Sist jag hade ett chassi med fönster var runt 2000 tror jag, det var ett Raidmax Cobra om jag inte minns helt fel.
Sen dess har det varit stilrent, inget bling eller RBG.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha vitt men inte fönster Sen är det trist att lådorna gått upp från 1700 till 2400 och att bara fullstora har medföljande fläktar i botten. Hade ju kunnat ha 1-2 i compact iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag har faktiskt börjat röra mig bort från fönster. Noelia år 2017 tyckte att det var svincoolt, men Noelia 2022 blir mest påmind om att det var för länge sedan jag städade datorn. Nästa chassi blir nog ett man inte ser in i.

Samma här jag byggde förra burken 2018 och det blev ett nzxt h510i med rgb överallt men senaste bygget så plockade jag upp silverstone fortress ft02 från källaren och körde på luftkylning. Så mycket mer tyst och jag kollar aldrig i lådan ändå så är meningslöst med fönster.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av PierreB:

Samma här jag byggde förra burken 2018 och det blev ett nzxt h510i med rgb överallt men senaste bygget så plockade jag upp silverstone fortress ft02 från källaren och körde på luftkylning. Så mycket mer tyst och jag kollar aldrig i lådan ändå så är meningslöst med fönster.

Haha, kul sammanträffande! Har också ett NZXT-chassi. Om mitt minne inte sviker mig kan det vara typ S340-någonting, eller liknande. Inköpt runt årsskiftet 2016/2017 i varje fall, kan vara ännu äldre modell. Men det ser väldigt snarlikt ut