Permalänk
Medlem

Stringhylla som skrivbord/arbets yta

Hej

Pågrund av olika anledningar så har jag ingen arbetsyta hemma för datorn hade det tidigare i vardagsrummet men jag tyckte det såg ritkigt tråkigt ut med stort skrivbord där.. Så Nu gick jag i tankarna på om man hade kunnat ha ett String system.. Men "arbetsskivan" Klarar bara 15 kilo. Är det någon på forumet som kör med string inredning i detta syfte? bifogar bild

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Vad är det du ska ha på bordsskivan som gör att vikten överstiger 15kg?
Eller det kanske inte är ett problem eller ens frågan?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har kört liknande setup i fem års tid nu. Det funkar helt okej även om jag känner mig lite begränsad under intensiva gamingsessioner (csgo) då musarmen gärna vill svänga fritt.

Modifikationen som jag har gjort är att jag har ställt skärmen på en hylla några pinnar ovanför skrivbordsskivan så att tangentbord och mus får delvis plats under skärmen. Annars så kan man sätta skärmen på en gasarm och på det sättet frigöra lite bänkyta.

Permalänk
Medlem

Min fru kör på exakt denna setup i sonens rum när hon jobbar hemma. Funkar jättebra. Dock har skicvan slagit sig lite efetr att min son lirade Fortnite i rummet men det felet klandrar jag inte hyllan utan hans humör på

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

En konsol mitt på, under bordsskivan, som fästs i väggen bör ge en hel del extra vikt och samtidigt vara relativt diskret.
Men tror samtidigt att det inte skulle vara några större problem att ha det som det är.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det finns även en fällbar bordsskiva annars, om du inte behöver han en hög saker stående permanent (eller är beredd att ha den ute hela tiden).

https://stringfurniture.com/sv/products/system/folding-table

Permalänk
Medlem

Har haft stringhylla med arbetsskiva. Vad har du för musmatta? skärm?

Själv hade jag en 24" och en ganska stor musmatta, blir ganska trångt..

Spelar du några spel som det behövs snabba rörelser i? Då kan de bli lite problematiskt som ovanstående skrev. Att man råkar slå i hyllan med musen etc..

Skulle säga att det är mer optimalt om man bara sitter och skriver / surfar. Skulle ej rekommenderas för spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Vad är det du ska ha på bordsskivan som gör att vikten överstiger 15kg?
Eller det kanske inte är ett problem eller ens frågan?

Skärm+ gasarm, tangentbord (rätt tungt custom) samt mus samt armarna såklart..!

Skrivet av Choppe:

Hej!

Jag har kört liknande setup i fem års tid nu. Det funkar helt okej även om jag känner mig lite begränsad under intensiva gamingsessioner (csgo) då musarmen gärna vill svänga fritt.

Modifikationen som jag har gjort är att jag har ställt skärmen på en hylla några pinnar ovanför skrivbordsskivan så att tangentbord och mus får delvis plats under skärmen. Annars så kan man sätta skärmen på en gasarm och på det sättet frigöra lite bänkyta.

Låter ändå lovande måste jag säga Varit sugen på detta länge men priset är ju lite avskräckande..! så inte vågat chansa! Finns det möjlighet för dig att ta en bild eller två på ditt så jag kan övertala frugan? :'D

Skrivet av ztenlund:

Det finns även en fällbar bordsskiva annars, om du inte behöver han en hög saker stående permanent (eller är beredd att ha den ute hela tiden).

https://stringfurniture.com/sv/products/system/folding-table

Har kikat på den, men vill gärna ha de relativt slimmat och slippa fälla upp o ner saker därför jag skippat den.. ^^

Skrivet av oggart:

Har haft stringhylla med arbetsskiva. Vad har du för musmatta? skärm?

Själv hade jag en 24" och en ganska stor musmatta, blir ganska trångt..

Spelar du några spel som det behövs snabba rörelser i? Då kan de bli lite problematiskt som ovanstående skrev. Att man råkar slå i hyllan med musen etc..

Skulle säga att det är mer optimalt om man bara sitter och skriver / surfar. Skulle ej rekommenderas för spelande.

Jag kommer spela en del men ytterst lite tror jag då vi har två barn som är rätt små Kommer nog bli mest bildredigering och någon runda PUBG då och då

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Skärm+ gasarm, tangentbord (rätt tungt custom) samt mus samt armarna såklart..!

Låter ändå lovande måste jag säga Varit sugen på detta länge men priset är ju lite avskräckande..! så inte vågat chansa! Finns det möjlighet för dig att ta en bild eller två på ditt så jag kan övertala frugan? :'D

Har kikat på den, men vill gärna ha de relativt slimmat och slippa fälla upp o ner saker därför jag skippat den.. ^^

Jag kommer spela en del men ytterst lite tror jag då vi har två barn som är rätt små Kommer nog bli mest bildredigering och någon runda PUBG då och då

Absolut, återkommer vi PM senare under dagen eller imorgon!

Permalänk
Medlem

Kan meddela att de gick rätt bra med string system!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |