Snabbkoll: Hårda eller mjuka paket?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Hårda eller mjuka paket?

Strumpor eller primärminnen? Grafikkort eller mysig tröja? Vad vill du helst ha för julklappar från Tomten i år?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tar faktiskt hellre mjuka paket, släkten har inte så bra koll på hårdvara.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Hårda paket men helst böcker 😀.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

autoban när man klickar mjuka?

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Har slutat med julklappar generellt, men sambon envisas.

I mitt fall "mjuka", helst i form av något gott ätbart, delikatesser etc.

"Hårda" köper jag till mig själv, året runt, när behovet uppstår.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Saknar alternativet: "inga julklappar, tack".
Skänk en slant till välgörenhet istället för (möjligen över-)konsumera.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Mjuka paket! Kallingar och strumpor har man aldrig för mycket av.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Önskar mig alltid nya jeans och kalsonger. Sånt blir inte av att jag handlar själv.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ingen i släkten har råd med eller förstår hårdvaran jag vill ha så helst mjuka paket.

Visa signatur

Elektronikingenjör.

Permalänk
Medlem

Inga julklappar

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått det där med hårdvara som present. Köper folk verkligen presenter till en enda person för flera tusen kronor?

Men nej, lite bambustrumpor skulle jag inte bli ledsen över.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rebben:

Ingen i släkten har råd med eller förstår hårdvaran jag vill ha så helst mjuka paket.

Exakt min tanke ;).
Köper elektronik när jag "behöver" det utan att vänta så man är väl ganska maxlevlad där redan.

Mjuka klappar finns det mer utrymme för här också tror jag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kan vi ställa samma fråga till GarnClockers och jämföra resultat?

Permalänk
Medlem

Måste man välja? Varför inte båda?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Historiskt och särskilt ju längre ner tillbaka i åldern man går så var hårda paket det föredragna alternativet.

I dagsläget ser det emellertid annorlunda ut; delvis för att jag ledsnade på att aldrig få de hårda paketen jag önskade mig eftersom det enligt morsan var för komplicerat, men delvis också för att jag är vuxen och har inkomst som låter mig handla de grejerna jag vill ha.

Så de senaste 5 jularna har jag uteslutande önskat mig kalsonger och strumpor

Permalänk
Medlem

Hårda, ett 20 pack Cola och jag är nöjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag önskar mig ett år prenumeration av Autodesk Fusion 360 så mitt svar blir MJUKvara

Sedan att ingen kommer ge mig det är en annan sak... snälla tomten?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Räknas presentkort på vattenfall som mjukt paket?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztomten:

Hårda, ett 20 pack Cola och jag är nöjd.

Jag och min bror (som givetvis också är medlem här) hade en stående tradition där vi köpte varsitt flak cola till varandra i julklapp. Tror vi gjorde det i 10 år innan trenden bröts

Permalänk
Medlem

Redan köpt hårdvara till mig själv så mjuka paket.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Saknar det vuxna alternativet "Båda" finns ju bra och dåliga mjuk och hårda julklappar

Permalänk
Medlem

Flytande. Eller vassa, tack

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Ingen i släkten har råd med eller förstår hårdvaran jag vill ha så helst mjuka paket.

Ingen i släkten vet vad jag har för storlek på kläder heller så det blir fel oavsett.

Bäst med pengar så kan man själv köpa det man behöver.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Mjuka vill jag gärna ha med reservation för massage som jag ibland önskar mig presentkort på.. Den ska vara hård och skoningslös mot min lea rygg!

Permalänk
Medlem

Ger hårda.
Får mjuka. (I varje fall enligt tomtelistan)

Visa signatur
Permalänk

Jag gillar att köpa elektronik eller annat hårt. Då blir det också rätt saker.
Jag gillar att få mjuka saker. Skittråkigt att köpa till exempel strumpor. Det kan någon annan få göra åt mig

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Inga julklappar alls så det borde finnas alternativ för det.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna få Hårda men de går inte riktigt ihopp, kosta 3-10ggr förmycket än vad jag är okaj att få från andra, fel tiden att skaffa och över komplicerade för andra. Då bli det vad som helst, jag är glad ändå. Den hårda fixar jag gärna själv, brukar vara en rollande delvis uppgradering. CPU+MB eller GPU eller skärm brukar ger en barnsligt julklapps gladje men sker normällt vartannnat 4de år. Nästa "PC-jul" börja närma sig... kanske den 13de December?

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Avstod men föredrar nog mjuka klappar för de hårda klappar jag vill ha får jag köpa med egen peng.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
SpelClockers

vart är alternativet för "båda"?

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!