Seagate IronWolf 8TB 7200rpm (4 diskar)

Permalänk
Medlem

Seagate IronWolf 8TB 7200rpm (4 diskar)

Köpte fyra diskar för att använda i min NAS, men tycker att de är lite väl högljudda för att ha på skrivbordet och kommer därför att ersätta dem med SSD av lägre kapacitet.
Varje disk har en körtid på ca 30h och har inte använts till mer än att installera NAS.

Diskarna är 8T ironWolf NAS ST8000VN04.

Inköpta 2022-11-23 via Inet (kvitto finns) för 2700kr/st
Billigaste svenska butik idag är 2449kr
Du får dem för 2300kr eller alla för 9000kr inkl frakt.
Vid frakt betalar du i förskott, och riken övergår på dig.

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du har en dag kvar med ångerrätt. Anmäl den ASAP!

Jag vill inte vara den som kritiserar prissättning men för att du ska få ut så mycket pengar som möjligt för dina diskar så borde du lämna tillbaka dem då, ja, svensk butik är billigaste priset 2449 men man kan köpa de från Amazon för 50kr mer än vad du vill ha för dem begagnade.

Permalänk
Medlem

I just detta fall går det inte att åberopa ångerrätt.
Det som finns är sedvanlig garanti och tillverkarens utökade garanti på produkten.
Genom att skriva som du gör så kritiserar du defacto prissättningen, styckpriset är lägre än billigaste inkl frakt och köper du alla fyra blir det ett ännu bättre pris.
Är du intresserad står det dig fritt att komma med ett bud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av iresten:

I just detta fall går det inte att åberopa ångerrätt.
Det som finns är sedvanlig garanti och tillverkarens utökade garanti på produkten.
Genom att skriva som du gör så kritiserar du defacto prissättningen, styckpriset är lägre än billigaste inkl frakt och köper du alla fyra blir det ett ännu bättre pris.
Är du intresserad står det dig fritt att komma med ett bud.

Enligt konsumentverkets syn på ångerrätt så förstår jag inte varför det inte skulle vara applicerbart men det får stå för dig. Jag försökte spara dig ett antal tusentals kronor

Jag kan lämna ett bud på en disk i klass med vad de går begagnat för på tradera: 1400kr styck då skulle jag kunna köra RAIDZ2 istället.

De som är obrutna går för 1650 ish och dessa är ju använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iresten:

I just detta fall går det inte att åberopa ångerrätt.
Det som finns är sedvanlig garanti och tillverkarens utökade garanti på produkten.
Genom att skriva som du gör så kritiserar du defacto prissättningen, styckpriset är lägre än billigaste inkl frakt och köper du alla fyra blir det ett ännu bättre pris.
Är du intresserad står det dig fritt att komma med ett bud.

Klart du kan nyttja ångerrätten. Det här är precis så det är tänkt. Du har köpt hem hårddiskar som är för högljudda och därför nyttjar du ångerrätten, men visst. Vill du bli av med pengar så står det sig fritt att göra det.

Permalänk
Medlem

Bjuder 2500kr för två st, upphämtning.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

Hej,

finns några diskar kvar?

//Pascal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cantona_MU:

Hej,

finns några diskar kvar?

//Pascal

Samtliga diskar finns kvar.

Visa signatur