Vilken app för radiolyssnande använder ni?

Permalänk

Vilken app för radiolyssnande använder ni?

Vilka appar för radiolyssnande använder ni?
Söker efter en "ok" app (android) som täcker flest kanaler, både på fm/am-bandet och webbradiostationer.

Vet att TuneIn och Radio.net finns, men vilka (om någon) använder ni?

Permalänk
Medlem

Eftersom jag enbart lyssnar på SR för direktsända saker, så är det SR Play-appen för min del. Dock har jag behov av att göra spellistor som spelas upp smidigt, så det har jag Spotify för (lyssnar i princip inte alls på musik där). Spotify har också de enstaka produktioner som inte är från SR, som "Fråga Anders och Måns", Göteborgs-Postens "Bröta på" och några andra.

Kommersiell radio och populärmusikradio (dvs även P3 och P4) avskyr jag, så det behöver jag ingen app för.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Webbversionen http://radio.garden

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ingen (lyssnar inte på radio), men har SR för nyhetsnotiser

Permalänk
Medlem

Open Radio