Hur blir det om du tar och testar att spela det spelet med tråd i stället. Fungerar det helt ok med tråd så kan du ju utgå från att felet inte ligger på (internetISP) och komma fram att felet faktiskt är någonstans hemma.
Kanske flyttade du på något eller så har en granne fått ny router eller grejer men någon som stör trafik. i routern bör du kunna byta kanal så det skulle jag nog prova med först. Googla hur du gör bör stå i PDF manual. har du uppdaterat routerns programvara? Om du inte har så ska du göra det !
En sak som kan hända är att den där "burken" du talar om faktiskt har något fel som gör att den blir överansträngd på något sätt och då stänger den av någon sak inne i burken. Felet dör aldrig aldrig upp på den lägre hastigheten men nu när du kramar ur siste skiten till max av dess kapacitet så märks det då den helt stänger av för att skydda något.
Detta kan märkas om du känner på den, varm får den vara men säg att den är så het att det närmar sig att vara obehagligt att ta på den eller du tänker att nu smälter snart plasten då har du nog felet där. Också så att samma sak kan hända på en sån där strömomvandlare som kan lägga av i bland så du kan känna på den också. Den kan också vara på väg att lägga av ger då fel strömstyrka. Man kan då känna att den är het eller om man råkar ha tillgång till strömmätare och mät men då ska man veta att om vi säger att det står på att den ska ge 12 V att det står 11 komma något... Det kan vara helt ok ändå men inte om den är skållhet och den bör absolut inte visa närmare 13 v.
Men främst gå på om den är het och lunkar det bränt är det bara att kassera.
jag har vart med om detta på D-link, min la av och betedde sig lite så där lurigt innan som du skriver. jag hittade en strömomvandlare i sophuset med samma specifikation men som kunde ge dubbla watt och den är helt kall vid drift och den D-linken gick helt utan problem i fem år till. jag det är nog inte alls ovanligt att någon inköpare tittat på Specifikation och tror att om det står 15W på routern så kan man köpa en strömomvandlare som är specad 15 W men nej... Det blir katastrof, kanske ett bra märke orkar men nån billig skit från Kina ryker inom något år. man bör hålla sig runt 25% över och unvika Kina eller om man råkar ha något från kina så kör på det dubbla.
har du någon annan "Strömadapter" som folk brukar kalla den, kolla noga bara vad din telaburk ska ha och var noga på om det är AC eller DC volt och det är jättenoga på om det är DC eller AC. Den ska polvändas rätt och är det märkt med en minusymbol och plusymbol så är det så det är. Det brukar stå på grejerna.
Det är väl något av det du själv kan kolla förutom drivrutiner och den biten. Något vagt anar jag att det kan vara spelet som är känsligt för du ju provat med CS som faktiskt är latencykrävande det också. ??? låter lite märkligt...
Har du installerat chipsettets drivrutiner som finns på moderkortiverkarens hemsida, sök upp det moderkort du har vad noga att det är exakt och installera den drivrutinen,
Jag förutser att du självklart installerat ditt grafikkorts drivrutin.