SweClockers öppnar portarna igen – serverstrul övervunnet

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag saknade Swec väldigt mycket... det är här man hänger om dagarna när man inte sörplar kaffe med kollegorna i lunchrummet eller är ute på jobb.

Så många åtkomstförsök från min sida redan från ~05:30 imorse 🙈

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Testpilot

Totalt mörker.

Nu ser jag dock ljuset men frågan är om det är ett tåg i slutet av tunneln?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Det var fruktansvärt jobbigt, jag blev ju tvungen att bara arbeta på arbetstid. Något sånt här får inte inträffa igen.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem

'SweClockers nere' mest googlade i Sverige idag.

Permalänk
Geeks
Grundare

Adblock - på riktigt

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackcoffee:

Med hårdiskesladden på internet? Vår IT säger att det är omöjligt.

Dålig IT avdelning. Vår fixade en sådan kabel redan till nästa arbetsdag

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Lyckligtvis kräver inte benchmarking tillgång till våra interna system.

Jag kan frivilligt och gratis långtidstesta ett RX 7900XTX, sådär en 2-3 år.

Permalänk
Medlem

Jag har varit livrädd hela dagen. Det kändes dock lite bättre efter att ha andats i en påse under flera timmar samtidigt som jag pratade med min psykolog. 😁

Permalänk
Medlem

Jag som ofta besöker Sweclockers frekvent över dagen, märkte inget. Varit mycket på jobbet idag

Eller, ni kanske alla bara försöker lura mig??!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Fick ju jobba idag på jobbet. Tack gode gud ni är tillbaka.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Musikälskare

Har haft extrem abstinens, prisa gud att modermodemet fungerar igen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Fick ju jobba idag på jobbet. Tack gode gud ni är tillbaka.

Undra hur många som kommer få sparken efter denna tråd?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Kul när man klickar på sweclockers.com och ser att det ligger nere, blir sur och öppnar en ny tab och klickar på sweclockers.com igen.

Smort.

Skyldig till detta beteende två gånger idag. Ibland undrar jag om internet består av fler än de ca 10 sidor jag går runt på.
99,9% av internet skulle kunna vara nere utan att jag skulle märka något på en vecka....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Edin:

Adblock - på riktigt

Fasen, trodde det var true dark mode. :/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kärnkraften ska alla plötsligt stängas ned samtidigt i vinterkylan.
A-kassorna slutar betala ut pengar.
Nådastöten, Sweclockers går ned.

Tänker inte säga det, men ni hörde det här först!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Någon särskild kommandorörelse som utfördes?

Permalänk
Medlem

Ryssland belasta vår infrastruktur, leta svagpunkter, Swecklockers överlevde, denna gången.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaka från semestern.

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av mrqaffe:

Om möjligt så dra ur sladden, om inte så låt i vart fall bli att starta brödrosten.

Kan man tillaga korv i brödrost? Frågar åt en kompis.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag var totalt däckad ikväll från 17-tiden tills ca 20:30, bara låg och sov gråtandes. Så traumatiskt var det faktiskt. Vet inte om jag någonsin kommer bli 100% återställd...

Permalänk
Medlem

on second thought...

Jag hade ett favorit forum före Sweclockers. Aktiv där från 2000 till ungefär 2016, sedan lade de ner.
Det som bidrog till att sänka det var att vissa speltitlar byggde egna forum, där vi varit "the place to go to" innan, och att många medlemmar helt enkelt försvann över tid. Återväxten hämmades av nämnda spelflykt, samt att vissa helt enkelt blev mer och mer frustrerade och sura på varandra efter olika misslyckade försök till revitaliseríng och förnyelse.

Måtte det aldrig hända SweC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni missade releasen av Portal RTX, och nu har jag redan hunnit spela klart det...

Permalänk
Medlem

Finns det andra forum? Verkar så på flera i den här tråden.
Stirrade på skärmen utan att blinka och klickade ett par gånger i minuten på "reload page" och nu kan jag nästan inte sluta att göra det.
Efter ett tag sa frun ifrån, "gå och sätt på kaffe", sa hon.
"Det går inte", sa jag, "SweClockers är nere. Kan inte du göra det och komma hit med en kopp?"
"Var inte fånig", sa hon, "det är säkert OK om en liten stund. Så här löjligt bar du dig inte åt när Skatteverket låg nere!"
"Men det handlade ju bara om deklarationen", sa jag, "det här gäller SweClockers!"
Hon hade fel, jag gick och satte på kaffe (men klickade mentalt på musknappen).
Det dröjde, klick - inget SweC, klick - inget SweC, ......,
klick - och plötsligt blev allt som vanligt igen. Men det dröjde mer än en liten stund,
Det här får bara inte hända igen ...

Permalänk
Sötast

Skämt å sido så var det först idag jag insåg hur stenhård min sweclockers rutin är.

Jag spenderade mesta delen av dagen idag på discord i geeks. Något jag absolut inte har som vana
Jag har semester denna veckan och dagen börjar alltid med Sweclockers. Idag blev hela frukosten förstörd.

Jag besöker aldrig sweclockers på arbetstid av en anledning. Hade tappat min produktivitet med minst 50%.

Har nog aldrig insett hur beroende jag varit av detta jävla forum.

Oavsett, tack till Bahnhof. Nu är min Jellyfin server äntligen uppe. Den har legat i pipen i flera månader xD

Permalänk
Medlem

Finns det ingen IT-kunnig på sweclockers

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Kul när man klickar på sweclockers.com och ser att det ligger nere, blir sur och öppnar en ny tab och klickar på sweclockers.com igen.

Smort.

Hahaha Den hände mer än 1 gång idag ja

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt abstinens

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Märkte inte ens att det var nere

Har ni servrarna på samma ställe som a-kassan eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Tyvärr inte, hade vi haft någon konkret info kring exakt vad som hände hade jag gärna delat det

Stackars @jreklund är väl sönderpingad vid det här laget, men får i vanlig ordning såklart rätta mig om jag har fel.

Säkert någon som uppdaterade telefonen... och passade på att updatera backup telefonen med....samtidigt....
Typ som transport styrelsen..