Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebster:

Yes, blir nog X2HR eller DT 770, måste bara bestämma mig om jag vill ha slutna eller öppna.

Beyerdynamic MMX300. Som DT770 (fast bättre tuning imo och en fantastiskt bra mic, klart bättre än modmic). Såvida du inte tänkt använda dem ute och vill slippa en mic. Då är ju 770 plus trådlös modmic bättre.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Philips X2 + V-moda Boompro körde jag i flera år. Otroligt prisvärt och bra.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Beyerdynamic MMX300. Som DT770 (fast bättre tuning imo och en fantastiskt bra mic, klart bättre än modmic). Såvida du inte tänkt använda dem ute och vill slippa en mic. Då är ju 770 plus trådlös modmic bättre.

Har sett dom, men de kostar en del över min budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Philips X2 + V-moda Boompro körde jag i flera år. Otroligt prisvärt och bra.

Vad kör du idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebster:

Vad kör du idag?

Varierar, men då jag inte spelar seriöst längre så är det oftast monitorer från Genelec + Blue Yeti på tillhörande arm.

Om jag skulle köpa nytt idag hade jag köpt Shure SM7B och parat det med mina Shure SRH1540.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebster:

Har sett dom, men de kostar en del över min budget.

Är ju billigare än DT770 och trådlös modmic? Eller hade du tänkt köra trådad mic också?
Jag har gjort det tidigare men det är jobbigt med flera kablar.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Stämmer in i x2hr kören, dom är extremt prisvärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebster:

Yes, blir nog X2HR eller DT 770, måste bara bestämma mig om jag vill ha slutna eller öppna.

DT 770, helt brutalt bra, grymt ljud och perfekta att spela med!

Haft DT 770 Pro 80 ohm, testat 250 ohm och har nu ett par MMX 300 2nd Gen som är väldigt lik 32 Ohms varianten.
Grym komfort, välbyggda och beprövade lurar.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Är ju billigare än DT770 och trådlös modmic? Eller hade du tänkt köra trådad mic också?
Jag har gjort det tidigare men det är jobbigt med flera kablar.

Har tänkt trådad, såg mmx 300, för 2600 och det jag tänkt blir isåfall ca 2000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

DT 770, helt brutalt bra, grymt ljud och perfekta att spela med!

Haft DT 770 Pro 80 ohm, testat 250 ohm och har nu ett par MMX 300 2nd Gen som är väldigt lik 32 Ohms varianten.
Grym komfort, välbyggda och beprövade lurar.

Föredrar du ljudet i MMX 300 över DT 770 Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebster:

Föredrar du ljudet i MMX 300 över DT 770 Pro?

Nja, det var mer slumpen som gjorde att det blev MMX 300.
Men som sagt 32 ohm varianten är väldigt lik MMX 300.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Nja, det var mer slumpen som gjorde att det blev MMX 300.
Men som sagt 32 ohm varianten är väldigt lik MMX 300.

Okej, tack för input. Ska fundera lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebster:

Okej, tack för input. Ska fundera lite

Jag tror det blir svårt att hitta bättre lurar än x2hr för 990:-
Din budget räcker ju till både lurarna och en rejält bra mic.

https://www.webhallen.com/se/product/326175-Philips-Fidelio-X...

Jag har en sån mic till mina x2hr och tycker det funkar väldigt bra.

https://www.webhallen.com/se/product/307477-Blue-Microphones-...

Permalänk
Medlem

Jag har haft X2HR i flera år, bästa hörlurarna jag har haft. De är värda sitt pris även när de kostar 2000 kr. Jättebekväma i timmar i sträck och med stor ljudbild.

Men man ska veta att det som sagt är öppna lurar och de dämpar ljud utifrån väldigt lite. Så är man ute efter att dämpa musklick, datorfläktar osv så bör man nog välja något annat.

Själv provade jag först ett par slutna Sony-lurar för över 4000 kr. De dämpade omgivande ljud jättemycket men de kändes varma och innestängda efter 20 minuter så det funkade inte för mig. Så på den punkten får man hitta en avvägning utifrån ens egna preferenser och datormiljö.

Kan även nämna att jag köpte X3 men de kändes som en nedgradering, gick tillbaka till X2HR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag har haft X2HR i flera år, bästa hörlurarna jag har haft. De är värda sitt pris även när de kostar 2000 kr. Jättebekväma i timmar i sträck och med stor ljudbild.

Men man ska veta att det som sagt är öppna lurar och de dämpar ljud utifrån väldigt lite. Så är man ute efter att dämpa musklick, datorfläktar osv så bör man nog välja något annat.

Själv provade jag först ett par slutna Sony-lurar för över 4000 kr. De dämpade omgivande ljud jättemycket men de kändes varma och innestängda efter 20 minuter så det funkade inte för mig. Så på den punkten får man hitta en avvägning utifrån ens egna preferenser och datormiljö.

Kan även nämna att jag köpte X3 men de kändes som en nedgradering, gick tillbaka till X2HR.

De låter ju bra, men det blir nog ett par slutna. Så antingen DT 770 Pro, eller MMX 300 om jag kan hitta de billigt nånstans.

Permalänk
Avstängd

Om man inte använt öppna förut så är det värt att prova. Spelar man så filterar hjärnan bort knapptryck och sådant om det nu inte är knäpptyst i spelet. Och har man MX Blues så är det ens egna fel

Permalänk
Medlem

Jag tycker det finns nästan bara fördelar med öppna lurar, förutom det där med ljud som sipprar ut men det är inte så farligt.
Det blir en väldigt luftig och fin känsla för öronen, typ som att slippa ha kalsingar under brallorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebster:

Det kan inte bli så att micen tar upp ljudet från hörlurana när dom är öppna?

Kör du med t.ex. Discord så fixar den det automatiskt (Noise Cancelling). Ingen jag har pratat med har någonsin nämnt att de skulle höra vad mina lurar spelar och jag lyssnar på musik i stort sett hela tiden.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Kör du med t.ex. Discord så fixar den det automatiskt (Noise Cancelling). Ingen jag har pratat med har någonsin nämnt att de skulle höra vad mina lurar spelar och jag lyssnar på musik i stort sett hela tiden.

Ja okej, ni gör det inte lätt att välja.