Permalänk

Nya kablar till PSU

Hej

Jag har ett Corsair corsair hx1000 v2 som jag har väldigt få kablar till, speciellt 8pin för grafikkort. Om jag skulle ändra mig att byta till ett 4090 så behövs fler kablar. Går dessa att få tag på till ett rimligt pris ?

Eller har jag en för gammal PSU om jag kommer köra det jag har i min signatur plus ett 4090 ? Har bara 2st 8 pin idag, har tidigare letat efter fler kablar här hemma men dessa måste försvunnit i flytten eller ligger i någon låda.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Corsair säljer kablar som reservdelar. Det finns även en del kablar hos t.ex. Webhallen, men dessa är främst sleevade kablar tänka som uppgradering så de är ganska dyra.

Tänk bara på att kablarna måste vara kompatibla med ditt nätagg, Corsair har en tabell för det.

Permalänk
Skrivet av perost:

Corsair säljer kablar som reservdelar. Det finns även en del kablar hos t.ex. Webhallen, men dessa är främst sleevade kablar tänka som uppgradering så de är ganska dyra.

Tänk bara på att kablarna måste vara kompatibla med ditt nätagg, Corsair har en tabell för det.

Tack för svar hade ju varit trevligt om man skulle uppgradera till ett 4090 och ha denna kabel https://www.webhallen.com/se/product/355963-CORSAIR-Premium-6...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Finns färdiga kablar från corsair både med och utan sleeve. denna t.ex.
https://www.inet.se/produkt/6905609/corsair-sleevad-12vhpwr-p...

Jag tror att den skall funka med ditt agg. Type 3 och Type4 är mig veterligen samma. Men dubbelkolla det innan du handlar :).
Själv har jag ett gammalt AX860. Corsair kabeln var svår att få tag i så köpte en kabel till bequiet psu och pinnade om till corsair

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860