Herman Miller X Logitech G Embody Gaming Chair, recension?

Permalänk
Medlem

Ha-begäret blev för stort så jag beställde en Embody, det är fortfarande rea via https://segaming.hermanmiller.com/

Permalänk

Någon som har fått sin än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thisisafakenick:

nää, fick bara en orderbekräftelse och sedan ett mail om att ev. försening kan förekomma. När jag loggar in på hemsidan så ser jag inte ens min order :S Väldigt tyst. När jag beställde stod det "18-22 dagar leveranstid", nu står det 10 veckor på hemsidan. Borde ha hänt någonting om jag skulle fått det inom 18-22 dagar tycker jag, speciellt om det fraktas från UK eller var de nu fraktas från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thisisafakenick:

Har för tillfället både Embody & Aeron på prov. Lutar dock mot att jag kommer returnera Aeron.

Nackdelarna jag upplevt med Embody är att den är mer "noisy", ryggstödet/sitsen blir mycket varmare jämfört med Aeron och armstöden är definitivt sämre. Aeron känns helt enkelt som en mer premium stol.
Det som får mig att välja Embody över Aeron är ryggstödet och sitsen, oerhört bekväm måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

nää, fick bara en orderbekräftelse och sedan ett mail om att ev. försening kan förekomma. När jag loggar in på hemsidan så ser jag inte ens min order :S Väldigt tyst. När jag beställde stod det "18-22 dagar leveranstid", nu står det 10 veckor på hemsidan. Borde ha hänt någonting om jag skulle fått det inom 18-22 dagar tycker jag, speciellt om det fraktas från UK eller var de nu fraktas från.

Hemsidan säger 10 veckor och orderbekräftelsen sa 8-12 dagar (ifrån i fredags), så jag litar nog mer på det förstnämnda.

Permalänk
Medlem

Jag fick min cyan igår. Kartongen är så stor att den går att hyra ut till en inneboende som en etta med kokvrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetp0st:

Jag fick min cyan igår. Kartongen är så stor att den går att hyra ut till en inneboende som en etta med kokvrå.

Fick min för lite mer än en vecka sen och håller med om att kartongen var enorm. Men sjukt skönt att inte behöva montera ihop den själv!

Extremt nöjd med den, jäkligt skön att sitta i längre stunder utan att känna någonsorts värk i ryggen. Helt klart stålarna enligt mig

Permalänk
Medlem

Jag fick detta på mail nu:
"På grund av den höga efterfrågan på den här stolen under vår Black Friday-kampanj har vi tyvärr problem med leveranskedjan. Din beställning är nu planerad för leverans runt mitten av februari. Vi vill erbjuda dig en återbetalning på 5 % av din beställning som tack för ditt tålamod."
Leveranstiden visste jag ju när jag beställde så det var ju bara en bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelbarn:

Jag fick detta på mail nu:
"På grund av den höga efterfrågan på den här stolen under vår Black Friday-kampanj har vi tyvärr problem med leveranskedjan. Din beställning är nu planerad för leverans runt mitten av februari. Vi vill erbjuda dig en återbetalning på 5 % av din beställning som tack för ditt tålamod."
Leveranstiden visste jag ju när jag beställde så det var ju bara en bonus.

Oj, det var ändå snällt av dem, så tekniskt sätt 35% rea för dig på stolen? För visst använde du dig av 5% koden i kassan tidigare också? 5% vid denna prislapp blir en del också så låter riktigt gött.

Jag kmr få stolen nu i veckan verkar det som, fick info om det igår, fick välja datum med Bring

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

Oj, det var ändå snällt av dem, så tekniskt sätt 35% rea för dig på stolen? För visst använde du dig av 5% koden i kassan tidigare också? 5% vid denna prislapp blir en del också så låter riktigt gött.

Jag kmr få stolen nu i veckan verkar det som, fick info om det igår, fick välja datum med Bring

Ja jag använde 5% redan, det här gissar jag är 5% av priset jag betalade som blir återbetalt. Och som du säger blir det en del på en sån här dyr stol.

Permalänk

Jag har fått min nu, otroligt bekväm! En helt annan värld jämfört med min tidigare järvfjället från ikea.
Ovant att inte ha nackstödet för riktigt långa sessioner där man vill sjunka ner i stolen ordentligt. Tiden får visa om det är något jag saknar på riktigt eller ej.
Likt många recensioner så tycker jag ändå att man hör en del ljud här och var från justerbara element i stolen som 'hoppar runt' och gnider sig mot varandra.
Inget jag känner mig påverkad av men kan vara bra att veta.
Men när det gäller komfort så är den otroligt bekväm både när det gäller själva sittdynan och ryggstödet. Även armstöden är ett otroligt lyft från vad jag kom från innan.