Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem

Tele2 coax bredband med annan router?

Tjena.

Flyttar precis in i en lägenhet med gruppabonemang hos Tele2 med "tre hål i väggen" uttag för internet.

Är inte överdrivet sugen på att använda deras router så min fråga är egentligen går det att konvertera från det coax uttaget till rj45 (med en MoCA adapter t.ex) och barfa koppla in det i en ubiquiti gateway?

Eller kommer jag behöva använda routern som följer med och sedan koppla till en ubiquiti switch om jag vill använda det ekosystemet?

Tack

Permalänk
Rekordmedlem

Du måste ha nån typ av Docsismodem, du kan skaffa ett eget eller så bryggar du det du får av Tele 2 så kan du sedan ansluta en egen router.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hej!

Du kan sätta routern du fått från tele2 i bryggat läge, så kan du använda en egen router bakom den.
Jag kör idag min c2 från tele2 i bryggat läge med en asus router bakom utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du måste ha nån typ av Docsismodem, du kan skaffa ett eget eller så bryggar du det du får av Tele 2 så kan du sedan ansluta en egen router.

Tack!

Då blir det nog till att brygga det jag får med, låter som den smidigare lösningen.