Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem

Jag beställde 3 koder kl 15 igår. De 2 första kom direkt, den tredje kom kl 11 i förmiddags. Så yes, det stämmer med 1-3 dagar och det står också i bekräftelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

1 timma, en dag, en vecka?

Jag beställde två och fick dom direkt. Väntade typ 3 timmar till nästa köp (kunde inte hålla mig längre...) och fick då vänta. Men fick den sista koden samma dag, typ 6 timmar efter beställning.

Permalänk

Bestämde mig för att chansa och köpte 2x 12mån turkiska koder på eneba. Funkar det så är det underbart, funkar det inte så är jag 700 kr fattigare och har iaf kunnat hjälpa andra i samma situation.

Aktiverade VPN, satte turkisk region både på mitt konto samt på windows-datorn jag använde.
Kunde aktivera koderna på mitt konto utan problem och det står mycket riktigt prenumeration till 2024-12-17

Men när jag sedan ska konvertera stöter jag på patrull. När jag går vidare med turkisk VPN och region så vill den ha cc-uppgifter. Jag testade med mitt virtuella engångs-revolut. Nope. Testade med mitt vanliga revolut-kort, nope. Testade med mitt svenska debit, nope. För sakens skull testade jag även mitt svenska cc, nope.

Försökte då att ändra tillbaka region överallt och deaktivera VPN och får då följande felmeddelande:

Så blir att kontakta supporten imorgon då chatten är öppen och be dem ändra region. Be snällt först och börjar de ställa frågor får jag väl helt enkelt säga att jag köpte koder och trodde de skulle funka, att jag blivit lurad eller något liknande.
Gnäller de så är det väl bara för dem att plocka bort koderna så jag får köpa svenska, inte hela världen. Jag visste riskerna med det.

redigerade bilden
Permalänk
Skrivet av aakerlind:

Bestämde mig för att chansa och köpte 2x 12mån turkiska koder på eneba. Funkar det så är det underbart, funkar det inte så är jag 700 kr fattigare och har iaf kunnat hjälpa andra i samma situation.

Jag tänkte uppdatera er om hur det gått.

Försökte först att få kontakt med MS genom chatt men det verkade inte gå så telefon var alternativet.
Fick prata med en trevlig person som satt någonstans i världen och drack kaffe. Förklarade att jag inte kunde uppgradera för att min MS Store-region måste ändras. Han kollade och såg att koderna var från Turkiet men inga problem alls enligt honom.

Det han gjorde var att ta bort mina koder helt för att sedan lägga in svenska koder istället och mycket riktigt så kunde jag konvertera 1:1.

Inget gnäll från hans sida, inga frågeställningar om varifrån jag köpt koderna utan bara helt enkelt fixa problemet.

Verkar som att jag också fått en extra månads prenumeration på köpet i och med konverteringen.

Så, är det värt att använda turkiska koder för att spara 300 kr jämfört med elgigantens priser?
Beror på om du vill ta ett samtal till MS om det men 300 kr är trots allt nästan vad 12 månader kostar hos eneba.
Ogillar du snacka skit i telefon kanske det inte är världens smartaste idé.
Mitt konto är väldigt väldigt gammalt nu. Haft det sedan xbox live kom till Sverige så det kanske spelar roll över att de inte ställer jobbiga frågor? Jag vet inte men jag är glad att jag testade detta lilla äventyr.

2x12 mån inkl service fee hos eneba, 700 kr
Konvertering från xbox live gold till game pass ultimate, 10 kr

710 kr för GPU i 25 månader, taget alla dagar i veckan!

Trodde jag betalat 135 kr för aktiveringen när det var 10 kr
Permalänk
Medlem

Har ni hört något om hur länge MS tänker fortsätta med det här "erbjudandet"? Körde det för några år sedan och mitt Ultimate går ut om ett halvår nu, så får vänta tills dess och hoppas det finns kvar då.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Har ni hört något om hur länge MS tänker fortsätta med det här "erbjudandet"? Körde det för några år sedan och mitt Ultimate går ut om ett halvår nu, så får vänta tills dess och hoppas det finns kvar då.

/hulle.

Ingen vet, troligen höjs priserna nästa år.
Tänker också att de kan komma att skrota Xbox Live och göra en Gamepass Basic-tjänst istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Har ni hört något om hur länge MS tänker fortsätta med det här "erbjudandet"? Körde det för några år sedan och mitt Ultimate går ut om ett halvår nu, så får vänta tills dess och hoppas det finns kvar då.

/hulle.

Ingen vet, men jag gissar att det kommer fortsätta så länge det finns kvar Xbox Live Gold-koder att köpa.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Aldrig direkt använt xbox game pass på PC.
Är det värt 500+135:- för 1 år egentligen, vad säger ni som använt tjänsten ett tag?
Om man nu bara har en PC och ingen xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Aldrig direkt använt xbox game pass på PC.
Är det värt 500+135:- för 1 år egentligen, vad säger ni som använt tjänsten ett tag?
Om man nu bara har en PC och ingen xbox.

Ja.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Aldrig direkt använt xbox game pass på PC.
Är det värt 500+135:- för 1 år egentligen, vad säger ni som använt tjänsten ett tag?
Om man nu bara har en PC och ingen xbox.

För egen del ja utan tvekan! Man ”tjänar” in den pengen väldigt snabbt. Tog nog inte mer än någon månad så hade 3års prenumeration av Gamepass betalat av sig. Utbudet är stooort och det kommer mer varje månad. Dock finns inte exakt allt så är man bara intresserad av vissa PC titlar kanske man ska kolla utbudet först. Köper fortfarande spel på Steam som inte finns på Gamepass som komplement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

För egen del ja utan tvekan! Man ”tjänar” in den pengen väldigt snabbt. Tog nog inte mer än någon månad så hade 3års prenumeration av Gamepass betalat av sig. Utbudet är stooort och det kommer mer varje månad. Dock finns inte exakt allt så är man bara intresserad av vissa PC titlar kanske man ska kolla utbudet först. Köper fortfarande spel på Steam som inte finns på Gamepass som komplement.

Sparar*

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hittat några erbjudanden på xbox live guld nu under mellandagarna?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Hej!

Väldigt lång tråd :=)

Men funkar det att göra ?

Guide ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lansen:

Hej!

Väldigt lång tråd :=)

Men funkar det att göra ?

Guide ?

Du behöver bara backa en sida 😉

Guide

Permalänk
Skrivet av Lansen:

Hej!

Väldigt lång tråd :=)

Men funkar det att göra ?

Guide ?

scrolla upp några inlägg så har du hela förloppet från mina senaste inlägg här

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag gjorde detta trick för 3 år sedan och det fungerade kalas.

Och nu var det dags igen!

I december köpte jag 3 * 12 månader Game Pass via Elgiganten för 499kr styck. Aktiverade dessa tre koder på sonens konto och allt gick perfekt. Lade därefter till 1 månad Ultimate för 10 SEK. Så Game Pass Ultimate har han nu till december 2025 för 1507 SEK, dvs ca 42 SEK per månad. Tror tyvärr inte att jag fick den extra månaden dock (36 + 1), men vågade inte chansa om denna möjlighet skulle tas bort av Microsoft efter nyår eller så. You never know

Automatisk förnyelse aktiverades inte för varje kod jag registrerade och jag fick inga "extra månader" således. Det kanske är borttaget nuförtiden. Oavsett, en bra deal utan tvekan!

Kör på allesammans!

Permalänk
Medlem

Hej alla! tänkte bara dubbelkolla om det funkar på ett konto man redan gjort tricket? Vi gjorde det för typ tre år sedan. Men nu har det gått ut.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Hej alla! tänkte bara dubbelkolla om det funkar på ett konto man redan gjort tricket? Vi gjorde det för typ tre år sedan. Men nu har det gått ut.

Ha det gött

Japp. Du hade bokstavligen kunnat läsa posten innan din för svar på din fråga.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Japp. Du hade bokstavligen kunnat läsa posten innan din för svar på din fråga.

Ah jepp, men nu vet jag helt säkert iaf ;P tack för svar!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Japp. Du hade bokstavligen kunnat läsa posten innan din för svar på din fråga.

Det var kanske otydligt i min tråd. För 3 år sedan gjorde jag det på mitt personliga MS-konto, nu på sonens.

Tror dock att det går att göra igen på samma konto. Finns inget i MS FAQ som motsäger det i alla fall. Dock kostar Ultimate 10 kr för 1 månad, men för konto där du redan uppgraderat kostar det 135 kr. Inte hela världen kanske men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Det var kanske otydligt i min tråd. För 3 år sedan gjorde jag det på mitt personliga MS-konto, nu på sonens.

Tror dock att det går att göra igen på samma konto. Finns inget i MS FAQ som motsäger det i alla fall. Dock kostar Ultimate 10 kr för 1 månad, men för konto där du redan uppgraderat kostar det 135 kr. Inte hela världen kanske men.

Ja det är inga problem att göra det på samma konto, man får bara betala 135 kr istället som du nämnde.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Låt oss skippa sidor där man skall överlämna sina inloggningsuppgifter, tack.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Ser Microsoft fortfarande mellan fingrarna om man köper digitalt från annat land?
Såg att Game Pass for Family & Friends finns på Irland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Ser Microsoft fortfarande mellan fingrarna om man köper digitalt från annat land?
Såg att Game Pass for Family & Friends finns på Irland.

Om du låser din region till Irland och kör vpn kanske det fungerar.
Svårt att se hur det kan vara värt.
3000 kr om året eller 30 days Xbox Live Gold -> 12 days Xbox Game Pass Friends & Family
Det kostar ju 500kr/året med vanlig Live-konvertering per konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Om du låser din region till Irland och kör vpn kanske det fungerar.
Svårt att se hur det kan vara värt.
3000 kr om året eller 30 days Xbox Live Gold -> 12 days Xbox Game Pass Friends & Family
Det kostar ju 500kr/året med vanlig Live-konvertering per konto.

Hmm. Jag får testa.

Värt det för mig med 500 kr extra per år om jag inte behöver bry mig efter jag har klickat köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Hmm. Jag får testa.

Värt det för mig med 500 kr extra per år om jag inte behöver bry mig efter jag har klickat köp.

Alla konton som använder F&F måste dock vara låsta till Irland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Alla konton som använder F&F måste dock vara låsta till Irland.

Kanske inte. Gick för mig att ladda ner och spela Grounded. Återkommer när jag lagt till barnen också.

Permalänk
Medlem

haha förlåt om det är jag som är lite trög, men om jag nu skulle köra på det här "tricket" och sedan låta bindningstiden löpa ut. Kommer det vara möjligt att använda samma "trick" igen eller är det bara möjligt att utföra den här saken 1 gång per konto? Lite oklart här ovanför om det var möjligt eller inte att att köra ultimate pass för 10 kr haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rookii:

haha förlåt om det är jag som är lite trög, men om jag nu skulle köra på det här "tricket" och sedan låta bindningstiden löpa ut. Kommer det vara möjligt att använda samma "trick" igen eller är det bara möjligt att utföra den här saken 1 gång per konto? Lite oklart här ovanför om det var möjligt eller inte att att köra ultimate pass för 10 kr haha

Ja du kan genomföra detta flera gånger.
Läs här:
#19846316

Permalänk
Medlem

Nu har ena barnet laddat ner och spelat Ori. Så det verkar som det fungerar med Family & Friends från Irland.