NetOnNet lagt ned kundtjänsten?

Permalänk
Medlem

NetOnNet lagt ned kundtjänsten?

Köpte en TV till företaget från NetOnNet. När den anlände var det en rejäl reva i kartongen, vilken redan noterats av personen från PostNord som levererade. Hoppades att den skulle överlevt då det var på baksidan men nej det var en spricka i höljet…

Ringa till NetOnNet verkar inte möjligt, då man vi försök får meddelande att "telefonväxeln är full". Telefonsvararen rekommenderar chatfunktionen på hemsidan som givetvis visar sig obrukbar (försöker man komma förbi roboten genom att skriva "kundtjånst" får man veta att "Vår chatt är dessvärre stängd för tillfället."). Provat mail men inget svar på flera dagar.

Googlar man får man många recensioner på Prisjakt, TrustPilot, etc. som säger ungefär samma sak. Har NetOnNet sparkat hela kundtjänsten? Personalstyrkan sagt upp sig i protest? Man undrar ju.

Svarar de inte snart får man väl beställa någon annanstans och be banken göra en chargeback på kreditkortet.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Tror det stod i Borås Tidning att dom varslat den interna kundtjänsten och hyrt ut till en tredjepart. Osäker på när det slår igenom dock.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Bara en generell fråga lite OT men det korrekta i det läget hade varit att inte ta emot varan om jag förstått processerna rätt? Så hade posten och Netonnet fått bråka.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det bara går att kontakta dom vissa tider?

Märkte att Playstation kundtjänsten bra gick att maila från hemsidan mellan 10-18 på veckodagar😂

Permalänk
Medlem

Transportskador anmäls till speditören, Postnord i det här fallet. Postnord får ersätta skadan med ny vara.
Av egen erfarenhet kan det dock ta 1-2 månader.

https://portal.postnord.com/claimspublic

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAvliden:

Transportskador anmäls till speditören, Postnord i det här fallet. Postnord får ersätta skadan med ny vara.
Av egen erfarenhet kan det dock ta 1-2 månader.

https://portal.postnord.com/claimspublic

Fast mottagaren behöver bara meddela avsändaren. Sen är det avsändaren (i det här fallet Netonnet) som får driva saken mot Postnord. Problemet är ju för TS att denne inte får tag i Netonnet...

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du åker till ett fysiskt Netonnet om du har möjlighet, jag hade också svårigheter att få tag på dem för ett par veckor sedan.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Lite som Vattenfall Eldistrubition. Jag tog kontakt i september för att byta bort tidstariff. De har fortfarande inte kunnat lösa det eller bemött mitt reklamationsärende. Fick sitta 4,5 h i telefonkö den gången jag försökte prata istället för att maila.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

NetOnNet är inte det företaget vi lärde känna utan har förändrats till en stor besvikelse de senaste 4-5 åren. Allt som företaget stod för har man nu vänt ryggen till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

NetOnNet är inte det företaget vi lärde känna utan har förändrats till en stor besvikelse de senaste 4-5 åren. Allt som företaget stod för har man nu vänt ryggen till.

Har nog smittat av sig från komplett när de blev uppköpta... Usch för komplett

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAvliden:

Transportskador anmäls till speditören, Postnord i det här fallet. Postnord får ersätta skadan med ny vara.
Av egen erfarenhet kan det dock ta 1-2 månader.

https://portal.postnord.com/claimspublic

Inte i fall som detta. Det är något mellan Postnord och NetOnNet. Kunden ska enbart ha och göra med säljare.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Går det så dåligt för netonnet att dom inte ens har en kundtjänst ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HazZarD:

Går det så dåligt för netonnet att dom inte ens har en kundtjänst ?

Har nog snarare med att kostnadsoptimera, lättare att kliva upp/ned i bemanning efter behov beroende på kundtryck. Är en person anställd så är de ju anställd och ska ha lön oavsett om det är mellandagsrea eller black friday.

Däremot känns det vettigare att handla av en butik med egen kundservice så man kan få hjälp när det väl händer något.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Detta händer mer och mer överallt tyvärr, har själv gått från att köpa allt online till att nu mera ofta avstå från köp om det inte finns någon lokal butik i närheten ifall det blir något strul.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Försökte vid massa tillfällen över flera dagar men telefonväxeln alltid full. Lackade till sist ur och ringde upprepat tills jag precis måste timat med något samtal som blev klart och släpptes in. Slapp i alla fall inte vänta i luren utan kunde välja att bli uppringd, vilket tog två timmar innan det blev min tur… Sedan gick det ganska snabbt att få reklamationen godkänd och nu har PostNord precis levererat ett nytt exemplar som åtminstone inte har ett stort hål i sidan på emballaget.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Går det så dåligt för netonnet att dom inte ens har en kundtjänst ?

Går rätt så bra för NetOnNet, bara kolla deras siffror, det är ju ett lönsamt bolag. Enligt NetOnNet själva så ska dom outsourca sin kundtjänst (vet ej om det är genomfört än) för att ha mer flexibel personalstyrka. Samma som att nyttja 3PL, smidigt för att skala upp och ned.